تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820449532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش‌ها به مرگ غم‌انگيز دختر دانشجو در سيلاب خرم‌آباد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واكنش‌ها به مرگ غم‌انگيز دختر دانشجو در سيلاب خرم‌آباد
انتشار فيلم صحنه سقوط مرگبار دختر دانشجو به كانال آب در باران شديد شبانه شهرستان خرم‌آباد، خشم كاربران شبكه‌هاي اجتماعي و جدال لفظي مديران اين شهر را به همراه داشت.
شامگاه دوشنبه، بارش باران شديد در شهرستان خرم‌آباد باعث جاري شدن سيلاب در اين شهر شد. ساعتي بعد بود كه خبر رسيد دو دختر دانشجو در جريان سيلاب به كانال آب سقوط كرده است و يكي از آنها فوت و ديگري هم مجروح و به بيمارستان منتقل شده است.
 انتشار كليپ لحظه سقوط دختر فوت شده به كانال آب، در شبكه‌هاي اجتماعي واكنش‌هاي بسياري را به همراه داشت. سرنشين يك خودرو كه در صف طولاني ترافيك در خيابان شوراي اين شهر معطل مانده بود، متوجه توقف يك خودروي پژو 405 نقره‌اي مي‌شود كه كنار خيابان توقف كرده است. ظاهراً راننده پسري جوان است و قصد كمك به دو دختر را دارد كه در پياده‌رو، زير بارش شديد باران گرفتار شده‌اند. يكي از دختران مشغول حرف زدن با تلفن همراهش است. شدت بارش و جاري شدن آب به حدي است كه كانال زير جريان آب ناپديد شده است. راننده با كمك يكي از دختران با احتياط خودش را به در سمت شاگرد مي‌رساند و دستش را براي كمك به دختر دراز مي‌كند، اما دختر جوان به كانال آب سقوط مي‌كند و با جريان آب ناپديد مي‌شود. دختر دوم، اما به حرف زدن با تلفن همراهش ادامه مي‌دهد. اين كليپ صحنه‌اي از سقوط دومين دختر به كانال آب را نشان نمي‌دهد. راننده به طرف خودروي خودش باز مي‌گردد و پشت فرمان مي‌نشيند. فردي هم كه در حال ضبط كردن اين صحنه است به سقوط دختر جوان واكنش نشان نمي‌دهد. همين طور سرنشينان خودروهايي كه زير باران صف كشيده‌اند تنها شاهد ماجرا هستند و احتمالاً برخي‌شان اين صحنه را با گوشي‌هايشان ضبط كرده‌اند.
انتشار اين كليپ در شبكه‌هاي اجتماعي سبب شد تا بسياري از كاربران به راننده پژو و فردي كه فيلم را ضبط كرده است، حمله كنند كه چرا براي نجات اين دختر دست به كار نشده‌اند. واكنش مديران شهري به اين حادثه هم متفاوت بود.

حبيب‌الله خجسته‌پور، فرماندار خرم‌آباد گفت: اين دانشجويان، دانشجوي دانشگاه لرستان بودند. فروزان مرادپور كه اهل ايلام‌  و دانشجوی زیست‌شناسی بود،  فوت شد و نسرين محمدي دانشجوی رشته آب و هواشناسی  هم اهل اصفهان در كما به سر مي‌برد‌‌.
هوشنگ بازوند، استاندار لرستان گفته است كه شهرداري بايد در قبال كشته شدن اين دانشجو پاسخگو باشد؛ چراكه ستاد بحران استان نسبت به وقوع سيل هشدار داده بود، انتظار مي‌رفت شهرداري با آمادگي بيشتري در صحنه حاضر شود. بازوند افزود: شهردار به جاي اينكه از شهروندان و خانواده دانشجوي فوت شده عذرخواهي كند، مشكلات را به گردن ديگران مي‌اندازد؛ من اگر مسئول اين كار بودم از مردم عذرخواهي مي‌كردم. وي دليل سقوط دختر دانشجو به كانال و فوت شدن وي را فراهم نبودن شرايط تردد عابران پياده از روي كانال دانست.

با اينكه شهردار خرم‎آباد بابت حادثه حاضر به عذرخواهي نشد‌، اما رئيس شوراي اسلامي شهر لرستان بابت ايجاد اين حادثه عذرخواهي كرد. محمد حسين‎پور گفت: اين حادثه دلخراشي بود و چون خودم در آن خيابان بودم، از لحاظ روحي خيلي اذيت شدم.
سعيد رازاني، دادستان لرستان از ورود دادستاني به حادثه خبر داد و گفت: بر اساس بازبيني فيلم منتشر شده در فضاي مجازي، در حال شناسايي راننده پژو هستيم. وي ادامه داد: پرونده به بازپرس ارجاع شده و بررسي‌ها در جريان است.

وي افزود: علت اصلي فوت دختر دانشجو پس از نظريه پزشكي قانوني مشخص مي‌شود.
 يحيي عيدي بيرانوند، شهردار خرم‌آباد هم گفت: «نيروهاي شهرداري براي مواجهه با سيلاب آمادگي لازم را داشتند؛ اما بارش تگرگ و لغزندگي جاده باعث شد عملاً ماشين‌آلات سنگين شهرداري امكان تردد نداشته باشند. شدت باران و تگرگ به‌گونه‌اي بود كه خيابان، پل و كانال همسطح شده بودند. اتفاق غرق شدن دانشجويان دختر سهل‌انگاري خود شخص و راننده بوده و به ما مربوط نيست؛ چراكه خيابان شورا بيش از ۲۰ متر پل دارد و ضرورتي نداشت دانشجويان از آن محل بروند.»




تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن