تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819006030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر کلینتون پیروز شود، وعده‌های انتخاباتی گریبانگیرش خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اگر کلینتون پیروز شود، وعده‌های انتخاباتی گریبانگیرش خواهد شد
اگر هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا پیروز شود، همه چشم‌ها به فهرست وعده‌هایش دوخته خواهد شد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها درجریان کمپین انتخاباتی علیه دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواهش وعده‌های بسیار خاصی را درباره آنچه انجام می‌دهد و آنچه انجام نمی‌دهد، مطرح کرد.


اگر هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، تمامی این وعده‌ها گریبان‌گیرش خواهد شد چرا که او در محیطی حکمرانی خواهد کرد که به لحاظ سیاسی دو قطبی شده است. جمهوری خواهان و لیبرال دموکرات‌ها چشم دوخته‌اند که ببیند آیا کلینتون بر سر حرفش می‌ماند یا خیر.

کیتی پاکر، استراتژیست جمهوری خواه که از ترامپ حمایت نمی‌کند گفت: فکر می‌کنم هر زمان که کلینتون بخواهد با موضوعی شبیه به یکی از وعده‌های انتخاباتی تحقق نیافته جلب توجه کند، جمهوری خواهان گریبان او را خواهند گرفت.

چارلز چمبرلین، مدیر اجرایی دموکراسی برای آمریکا گفت: لیبرال‌ها این مساله را که کلینتون چطور به رفع و رجوع مسائل می‌پردازد، نظر خواهند داشت. آنها به جای تاکید بر اینکه کلینتون باید به هدف برسد، معتقدند که مساله مهم این است که شاهد مبارزه تمام عیار او باشند.

آنچه راه کلینتون را پیچیده می‌سازد این حقیقت است که حتی بهترین برنامه ریزی‌ها نیز ممکن است تغییر کنند. به طور مثال جورج بوش پدر، رئیس جمهور سابق آمریکا "نه به مالیات جدید" را وعده داده بود اما نهایتا با بودجه توافق شده با دموکرات‌ها شامل افزایش مالیات موافقت کرد. او سپس در انتخابات مجدد به بیل کلینتون از حزب دموکرات‌ها باخت.

در اینجا به برخی وعده‌های هیلاری کلینتون در دور آخر مناظرات انتخاباتی و اینکه آن‌ها برای کلینتون به عنوان رئیس جمهور چه معنایی خواهند داشت نگاهی می‌اندازیم:

مالیات

کلینتون وعده داد: "من مالیات را برای افرادی که درآمدی برابر با 250 هزار دلار یا کمتر دارند، افزایش نخواهم داد. من همچنین یک پنی نیز به بدهی دولت اضافه نخواهم کرد."

کلینتون تمرکز کمپینش را بر خانواده‌های کارگر و قشر متوسط جامعه معطوف کرده و متعهد شده تا مالیات را از ثروتمندان بگیرد تا آنها برای برنامه‌های اجتماعی بیشتر صرف شوند اما بارها تکرار کرده که افرادی با درآمد 250 هزار دلار یا کمتر از پرداخت مالیات مستثنی هستند. این میانبری است که کمپینش برای حفاظت از قشر متوسط جامعه در نظر گرفته است.

کلینتون می‌گوید با وضع مالیات بر ثروتمندان بدهی‌ جدیدی برای دولت به وجود نخواهد آمد اما حرفی از کاهش بدهی کنونی نزده است. این وعده مالیاتی بدان معناست که هرگونه دستمزد یا هزینه جدیدی برای خانواده‌های کم درآمد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هنگامی که مساله بدهی دولت مطرح می‌شود پاکر می‌گوید: راه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید برای حفظ وعده‌های دشوار خود از آن‌ها استفاده کنید.

شراکت ترنس ـ پسفیک

کلینتون وعده داد: "من در حال حاضر با شراکت ترنس-پسفیک مخالف هستم و پس از انتخابات نیز با آن مخالف خواهم بود و هنگامی که رئیس جمهور شوم نیز با این شراکت مخالف خواهم بود."

این یک تعهد خیلی بزرگ برای کلینتون است. او سال گذشته در بحبوحه افزایش فشارها از جانب لیبرال‌ها به مخالفت با این توافق تجاری برآمد. اما پیشتر به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تحسین این توافق آن را "استاندارد طلایی توافقات تجاری" توصیف کرده بود. در گذشته کلینتون از برخی توافقات تجاری حمایت و با برخی دیگر مخالفت کرده است.

در نتیجه اگر هیلاری کلینتون پیروز انتخابات شود، ترقی خواهان نه تنها پس از 20 ژانویه بلکه در جریان دوره گذار قدرت نیز به کلینتون چشم خواهند دوخت تا ببینند که آیا او در رای گیری کنگره موقت مخالفت خود را نشان خواهد داد یا خیر.

چمبرلین گفت: بسیار مهم است که کلینتون بایستد و با صدای بلند بگوید که این توافق در کنگره موقت تصویب نمی‌شود. اگر کلینتون چنین کاری انجام ندهد، از نظر بسیاری از مردم خلف وعده کرده است.

ارتش

کلینتون وعده داد: "من از استقرار سربازان آمریکایی در عراق به عنوان یک نیروی اشغالی حمایت نخواهم کرد."

کلینتون صریحا اعلام کرده که نمی‌خواهد سربازان آمریکایی بیشتری در خاک خاورمیانه خدمت کنند. در حال حاضر هزاران سرباز آمریکایی در عراق به عنوان مربی و مشاور برای ارتش این کشور خدمت می‌کنند. او بیانیه‌های مشابهی را درباره سوریه مطرح کرده است؛ جایی که چندین اپراتور ویژه آمریکایی در حال کمک کردن هستند.

چمبرلین در این باره گفت: در خصوص این وعده لیبرال‌ها شاهد ظرفیت‌های عملیاتی بسیاری هستند. جنبش ترقی خواهان می‌خواهند شاهد دوره اقدام نظامی کمتری باشد.

ریک تایلر، استراتژیست جمهوری خواه که به تد کروز، سناتور اهل تگزاس در کمپین انتخاباتی‌اش مشاوره داد، گفت: این از نوع وعده‌های مشکل و دشوار است و به رویدادهای جهانی بستگی دارد. شما ممکن است ادعا کنید که هرگز یک بمب اتمی را نخواهید انداخت اما ممکن است رویداد غیر منتظره‌ای رخ دهد.

هزینه‌های دانشگاهی

هیلاری کلینتون وعده داد: "من می‌خواهم کالج‌ها ودانشگاه‌ها از بدهی‌ رها شوند و اگر برنامه‌ای که با مشارکت برنی سندرز بر روی آن کار کرده‌ایم، تصویب شود خانواده‌هایی که درآمدی کمتر از 125 هزار دلار دارند برای دانشگاه‌ها یا کالج‌های دولتی شهریه پرداخت نخواهند کرد.

کلینتون با برنی سندز، رقیبش در انتخاباتی مقدماتی ریاست جمهوری برنامه توان مالی دانشگاهی را اصلاح کرد و توسعه بخشید تا بتواند حمایت‌های بیشتری را جلب کند. کاهش هزینه‌های کالج خواسته طرفداران جوان‌تر کلینتون است البته جمهوری خواهان نیز به این مساله پرداخته‌اند.

پاکر گفت: این حوزه‌ای است که هر دو طرف می‌خواهند بروی آن کار کنند. از نظر من این موضوع از هر ایدئولوژی دیگری برتر و بالاتر است.


منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
تحلیل نماينده سابق ايران در دفتر ژنو سازمان ملل از انتخابات آمریکا/ احتمال دوستي ترامپ با ايران وجود دارد!
نتایج آخرین نظرسنجی ها در آستانه انتخابات آمریکا/ کلینتون با اختلاف کم پیشتاز، ترامپ در چند قدمی کاخ سفید
ايران، شانس ترامپ براي پيروزي؟
نیویورک تایمز: آمریکا و ایران باید روابط خود را نهادینه کنند
سورپرایز ویکی‌لیکس برای شریک انتخاباتی کلینتون
افشای سخنان کلینتون درباره "محاصره" چین با سامانه‌های دفاع موشکی
اوباما: ترامپ حتی صلاحیت کار در یک فروشگاه زنجیره‌ای را ندارد
در دومین مناظرۀ هیلاری و ترامپ چه گذشت؟
افشاگری جدید ویکی‌لیکس درباره هیلاری کلینتون
رسوايي ترامپ



۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن