تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796856066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل نماينده سابق ايران در دفتر ژنو سازمان ملل از انتخابات آمریکا/ احتمال دوستي ترامپ با ايران وجود دارد!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تحلیل نماينده سابق ايران در دفتر ژنو سازمان ملل از انتخابات آمریکا/ احتمال دوستي ترامپ با ايران وجود دارد!
يك کارشناس مسائل بين‌الملل معتقد است که نمی‌توان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش بینی کرد زیرا این دوره مانند دوره‌های گذشته نیست و هرکدام که بخواهند روی کار بیایند رويكردي متفاوت را در مورد رابطه با ایران مد نظر دارند
علی خرم، نماينده پيشين ايران در سازمان ملل در گفت‌وگو با نامه نیوز، با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: انتخابات کنونی آمریکا یک كارزار معمول و متدوالی که همواره در آمریکا صورت می‌گیرد، نیست. تا بحال و در هیچ دوره ای از انتخابات ریاست جمهوری نامزدها در این حد غیر مودبانه و خارج از نزاکت با هم صحبت نکرده بودند.

وی ادامه داد: اینکه این موارد چه تاثیری روی رای دهندگان آمریکایی به ويژه آرا خاکستری که لحظه آخر تصمیم می‌گیرند به چه کسی رای دهد، دارد را نه تنها بنده بلكه رسانه های آمریکا نیز نمي‌دانند و پيشبيني آن غير ممكن است.

 خرم با بیان اینکه اکنون کلینتون از ترامپ 2 درصد جلو است ، خاطرنشان کرد: این رقم ممکن است تا بیش از 5 درصد هم به نفع هرکدام از آنها جابجا شود.اما آن چیزی که می‌توان به طور قطعی گفت این است که در سیستم رای گیری آمریکا،الکترال حاكم است. یعنی ایالت‌ها به عبارتی دارای کارت‌های ثابتی هستند و اگر کسی بیش از 50 درصد از رای یک ایالت را به دست بیاورد تمام کارت‌های الکترال آن ایالت به نام وي ثبت مي‌شود.

کلینتون امتحان پس داده است

این کارشناس مسائل بين‌الملل ادامه داد: کلینتون و ترامپ هردو یک سری معایب و محاسنی را دارا هستند. محاسن ترامپ مربوط به خودش نیست بلکه مربوط به سیاست‌های اوست. در حالی که کلینتون محاسنش مختص خودش است. ترامپ به طور کلی در جامعه آمریکا قابل پذیرش نیست و حتی افرادی هم که طرفدارش هستند می‌دانند که اگر رای بیاورد ممکن است جهان را با یک حمله هسته‌ای روبه رو کند و این به هيچ وجه در قاعده نمی‌گنجد. کلینتون اما اینگونه نیست و در سال‌هایی که روی کار بوده  امتحان خود را پس داده و احساساتی تصمیم نمی‌گیرد.

خرم با بیان اینکه کلینتون همواره بر اساس نظر کارشناسی حرکت می‌کند، یادآور شد: کلینتون بر اساس ظوابط و حقوق بین الملي پيش مي‌رود. زمانی که کلینتون چنین مشخصاتی دارد کشورهایي که با آمریکا دوست یا حتی دشمن هستند می‌توانند وی را پیش بینی کنند. به طور مثال روسیه می‌تواند پیش بینی کند که خانوم کلینتون در فلان قضیه چقدر سخت می‌گیرد! یا اینکه هیچ‌گاه پای جنگ هسته‌ای با روسیه نخواهد رفت؛ روسیه اما نمی‌تواند مطمن باشد که با آقای ترامپ به دنبال جنگ هسته‌ای نمی‌رود.

مردم شعارهای ترامپ را دوست دارند

 این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه سیاست‌های کلینتون برای جهان و مردم آمریکا شناخته شده است، تصریح کرد: ترامپ این خصوصیات را ندارد اما در مقابل سیاست‌هایی دارد که باعث شده طرفدارانی را در ميان مردم آمريكا داشته باشد. براي مثال می‌گوید من تمامی مهاجرین که حدود 20 الی 25 میلیون نفر هستند را از آمریکا بیرون می‌کنم و شغل آن‌ها را به آمریکایی‌ها می‌دهم .40 میلیون از مردم آمریکا بیکار هستند و قطعا از این شعار خوشحال می‌شوند و اين شعار است كه طرفدار دارد نه شخص آقاي ترامپ!

این استاد دانشگاه ادامه داد: ترامپ در برخورد با داعش می‌گوید من مشت می‌زنم در دهان داعش! در حالی که اوباما به دنبال این بود که بتواند از طریق راه حل سیاسی این مشکل را حل کند. در مجموع این سیاست‌های ترامپ بوده که تاکنون رای آورده است اما شخصيت کلینتون رای آوري داشته است و ممکن است سیاست‌هایش آنطور که باید مورد قبول مردم آمریکا نباشد.

نگاه منفي كلينتون به تهران

علی خرم در اشاره به این موضوع که انتخابات آمریکا چه تاثیری بر روابط ایران می‌گذارد، خاطرنشان کرد: کلینتون فردی است که همواره از روابط بین الملل پیروی می‌کند. اما یک نگاه منفی نیز به طور کلی به ایران دارد ، اعراب و اسرائیل لابی پشتیبان او هستند و در صورت پیروزی در انتخابات رابطه خوبی با اعراب و اسرائیل خواهد داشت ولي بر طبق توافق هسته ای روابط خود با ایران را ادامه خواهد داد. اما این نگاه منفی در خصوص زنان و حقوق بشر همچنان برجا مي‌ماند.

احتمال دوستي ترامپ با ايران!

نماينده پيشين ايران در سازمان ملل ادامه داد: در آن سو اگر ترامپ روی کار بیایید یک  فرد غیر قابل پیش بینی خواهد بود اما ممکن است برحسب لوتی گری با ایران رفیق شود!برخی می‌گویند اگر ترامپ رئیس جمهور شود چند اشتباه انجام می‌دهد و ما در ایران می‌توانیم آمریکا را به عنوان دشمن و سیبل انتخاب کنیم ولی اگر کلینتون روی کار بیایید از این اشتباهات پرهیز می‌کند و خیلی نمی‌توان علیه وی اقدامي انجام داد. این مسائل شایعاتی است که مطرح می‌کنند اما اینکه چقدر این مباحث جدی و اثر گذار باشد را باید منتظر ماند و نتیجه را دید.






۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن