تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804549535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ مقابل کلینتون: رکود مقابل رونق


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به باور تحلیلگران، برنامه‌های پیشنهادی ترامپ اقتصاد آمریکا را در معرض رکود قرار می‌دهد در حالی که برنامه‌های هیلاری کلینتون تاثیر نسبی مثبتی خواهد داشت.



ترامپ مقابل کلینتون: رکود مقابل رونق

به گزارش جهان صنعت، در آستانه انتخابات آمریکا، اقتصاددانان آکسفورد در یک گزارش تحلیلی، برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی دو نامزد انتخابات آمریکا را یک به یک کنار هم قرار دادند و نتیجه آن مساوی بود با اینکه در نهایت هیلاری کلینتون برای اقتصاد آمریکا بهتر است، اگر ترامپ تمام سیاست‌های اقتصادی خود را اجرایی کند در آمریکا تا آغاز 2021، یک میلیارد و چهار میلیون شغل نابود خواهد شد و در مقابل اگر هیلاری کلینتون به تمام سیاست‌هایش جامه عمل بپوشاند، نزدیک به 200 هزار شغل جدید اضافه خواهد شد. اگر طرح پیشنهادی کلینتون تبدیل به قانون شود، رشد اقتصادی آمریکا که امسال به طور میانگین یک درصد اعلام شده هم اصلاح خواهد شد. رویکرد‌های خاص اقتصادی هیلاری کلینتون و ترامپ که به صورت موردی در ادامه به آن اشاره می‌شود، طبق نظر اقتصاددانان آکسفورد تنظیم شده است.






تجارت


ترامپ: او تعرفه گمرکی مکزیک و چین را که می‌تواند منجر به اقدام متقابل از سوی این کشورها شود، محدود کرده است که می‌تواند مقدمات یک جنگ تجاری را فراهم کند و تجار آمریکایی که با چین و مکزیک که دومین و سومین شرکای تجاری آمریکا به شمار می‌آیند از این موضوع ضربه خواهند خورد. به باور کارشناسان، چین و مکزیک توانایی مقابله به مثل را با تعرفه گمرکی نخواهند داشت چراکه آنها قادر نیستند کالاهای خود را در آمریکا به فروش برسانند، صادرات این دو کشور به آمریکا بسیار بیشتر از صادرات آمریکا به آنهاست.


کلینتون: برخلاف مخالفت او با پیمان تجاری با اتحادیه اروپا که به معاهده تجارت آزاد دو سوی آتلانتیک معروف است، موضع تجاری‌اش به سیاست‌های اوباما بسیار نزدیک است، سیاست‌های تجاری هیلاری اثرات خیلی متفاوتی بر اقتصاد نخواهد داشت.


مالیات


ترامپ: او در سخنرانی‌های خود گفته که طبقه مالیاتی را از هفت به سه کاهش خواهد داد، کاهش مالیات‌ها توسط ترامپ در گام اول می‌تواند منجر به بهبود اندکی در اقتصاد شود اما این امر نیاز به کاهش در مخارج دولت دارد، اگر مخارج دولت همزمان با کاهش مالیات، تنزل پیدا نکند، سیاست‌های مالیاتی ترامپ به اقتصاد ضربه خواهد زد چراکه موجب افزایش کسری بودجه فدرال خواهد شد اما دیگر برنامه‌های ترامپ در بحث زیرساخت‌ها یا دیوار کشیدن در مرز مکزیک، واقعا مخارج دولت را افزایش خواهد داد.


کلینتون: برنامه افزایش مالیات او منجر به طولانی شدن روند رشد اقتصادی می‌شود، اما صرف هزینه برای ساخت جاده‌های جدید، پل‌ها و بزرگراه‌ها موازنه ایجاد خواهد کرد. اگر کلینتون طرح‌های خود برای حداقل دستمزد 15 دلاری فدرال را اجرایی کند، موجب ایجاد مشاغل جدید خواهد شد، طرح او بدون اصلاح در حداقل دستمزد 800 هزار شغل دیگر به اقتصاد اضافه خواهد کرد، اما اصلاح در قانون حداقل دستمزد او تنها 200 هزار شغل جدید را ایجاد خواهد کرد چراکه کارفرمایان ساعات کاری و مشاغل جدید کاهش می‌دهند.


مهاجرت


ترامپ: او وعده داده 11 میلیون مهاجر غیرقانونی را که موجب تنزل رشد اقتصادی آمریکا شده‌اند، اخراج می‌کند. گروه ارزیابی اعلام کرده که در واقع ترامپ قادر خواهد بود سالانه تنها 600 هزار مهاجر غیرقانونی را اخراج کند اما اخراج این تعداد افراد ضربه جبران‌ناپذیری به نیروی کار وارد می‌کند و موجب کاهش مخارج مصرف‌کننده‌ها می‌شود که موتور محرکه رشد اقتصادی آمریکا در پشت پرده هستند.


کلینتون: برنامه مهاجرتی او در اعطای حق شهروندی به مهاجران غیرقانونی اثرات مثبتی خواهد داشت؛ افزایش نیروی کار در زمانی که تعداد این افراد به دلیل مرخصی زایمان در حال کاهش است. به باور اقتصاددانان کارگران قانونی بسیار مفیدتر از کارگران غیرقانونی هستند، در حال حاضر بهره وری کارگران آمریکا پایین است و موجب کاهش رشد اقتصادی شده است، شهروندان قانونی بیشتر به بهبود رشد اقتصادی کمک می‌کنند.


اعتماد عمومی


ترامپ: آمریکایی‌ها از هر نژادی نامطمئن بودند متنفر هستند؛ هرچند این نامطمئن بودن مربوط به خرید خانه، تصمیم تجاری یا سرمایه‌گذاری پول‌شان باشد، آمریکایی‌ها می‌خواهند پیش از آنکه پولی خرج کنند، چشم‌انداز روبه‌رو را ببینند. کارشناسان بر این باورند که ترامپ یک ریاست‌جمهوری تردید‌آمیز را ایجاد می‌کند به طوری که اصلاحاتی را اجرایی می‌کند و بعد طی 6 تا 12 ماه آن سیاست را تغییر می‌دهد. برنامه اقتصادی ترامپ مشخص است: مالیات کمتر، مقررات کمتر و توافقات تجاری که به نفع آمریکاست، ترامپ مدعی است پیشنهادش بری کاهش مالیات شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری تجاری بیشتری به دنبال خواهد داشت.


کلینتون: او یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌ها در سیاست است، انتظار می‌رود او بخش عمده سیاست‌های دولت اوباما را ادامه دهد و همین امر چشم‌انداز روشن‌تری در اختیار صاحبان تجارت و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.


انتخابات آمریکا اقتصاد را نابود می‌کند؟


رقابت بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ عجیب و غریب‌ترین انتخابات در آمریکا به حساب می‌آید و به اقتصاد کمکی نمی‌کند. 


رشد اقتصادی در آغاز 2016 اندک بوده است. به باور کارشناسان بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی وارد کاخ سفید می‌شود، آمریکا سال آینده میلاری با رکود اقتصادی مواجه خواهد شد. براساس نظرسنجی‌ها بیشتر رای‌دهندگان هیچ‌کدام از نامزدهای انتخابات را لایق ریاست‌جمهوری آمریکا نمی‌دانند اما با وجود این رقابت تنگاتنگی بین آنها در جریان است.


بسیاری بر این باورند که هیلاری کلینتون برای اقتصاد بهتر از ترامپ است اما حتی با انتخاب کلینتون هم مدیران عامل شرکت‌های بزرگ تجاری نگران اقتصاد هستند چراکه از نظر آنها اقتصاد آمریکا در حال حاضر شرایط باثباتی ندارد.


این در حالی است که در تازه‌ترین بررسی، آمریکایی‌ها قبل از انتخابات ایالات متحده، نگاهی اجمالی به اقتصاد کشورشان داشتند. وزارت کار آمریکا گزارش اشتغال این کشور را منتشر کرد که یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای ارزیابی سلامت اقتصاد است. این گزارش شامل رشد اشتغال، حقوق، ساعت کار و کیفیت کار است. در این گزارش آمده است: اقتصاد آمریکا توانسته بحران اقتصادی ۲۰۰۹ را جبران کند. میزان بیکاری این کشور در حال حاضر پنج درصد است که در سال ۲۰۰۹ این شاخص ۱۰ درصد گزارش شده بود. از آن زمان تاکنون اقتصاد این کشور 7/13 میلیون شغل ایجاد کرده است. البته ناگفته نماند که سرعت جبران بحران اقتصادی کند بوده است.


در حال حاضر رشد اشتغالزایی کند شده است. برخی کارشناسان براین باورند که اقتصاد این کشور کاملا شاغل است و به همین دلیل افت رشد اشتغالزایی طبیعی است. در سال گذشته آمریکا 6/2 میلیون شغل در کشور ایجاد کرده که بیشترین افزایش را از سال ۱۹۹۹ تاکنون داشته است. ترامپ مدتی است در تلاش است که ثابت کند آمار اشتغال منتشر شده در کشور ساختگی است. او فکر می‌کند آمار بیکاری این کشور پنج درصد نیست بلکه 7/9 درصد است.


آمریکایی‌ها توانستند بحران اقتصادی گذشته را جبران کنند اما هنوز جای کار وجود دارد.بدون تردید اقتصاد به خصوص بازار کار در آمریکا بهبود پیدا کرده و شش سال متوالی روندی افزایشی داشته است. اما باید واقع‌بین بود؛ رشد دستمزد همچنان در این کشور مشکل دارد و برای آمریکایی‌ها کند است. مدت زمان کار نیمه‌وقت دراین کشور از آنچه برای یک کار باکیفیت و تمام‌ وقت انتظار دارند به دلیل دستمزدهای پایین موجب بی‌انگیزگی در این کشور شده است.


ترامپ غیر‌قابل پیش‌بینی


یک مثال ساده از رشد اقتصادی آمریکا، شرایط مالی و قدرت خرید مردم است تا زمانی که آنا قدرت خرید کردن داشته باشند رشد اقتصادی آمریکا سیر صعودی را طی می‌کند اما در غیر این صورت اقتصاد این کشور از رکود رنج خواهد برد.بزرگ‌ترین ترس در این دوره این است که آشفتگی فضای انتخاباتی موجب شده که مردم به راحتی دست به جیب نشوند و این موضوع در حال حاضر در میان مدیرعاملان شرکت‌های بزرگ به چشم می‌خورد، این درست است که تاجران آمریکایی هنوز کارگزاران را استخدام می‌کنند و به همین دلیل سطح اشتغالزایی در آمریکا رو به افزایش است اما همین شرکت‌ها هزینه زیادی را صرف تجهیزات و زیرساخت‌ها نمی‌کنند و این پدیده جدیدی نیست، تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش مخارج پایتخت در دوران انتخابات رایج است اما ترامپ عاملی غیرقابل پیش‌بینی است که فضای کسب‌وکار را حتی بیش از گذشته بیمار خواهد کرد.


به گفته اقتصاددانان به دلیل سیاست‌های افراطی نامزد جمهوریخواهان و عدم اعتماد آنها به ترامپ، تجار از سرمایه‌گذاری‌های گسترده سر باز می‌زنند، آنها براین باورند که این انتخابات- یا سیرک- با توجه به رشد اندک اقتصادی آمریکا در آغاز 2016، اینکه در شش ماهه نخست سال یک درصد رشد داشته که کمتر از حتی 4/2 درصد دو سال گذشته بوده است، هیچ کمکی به بهبود اقتصاد آمریکا نمی‌کند.


۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن