تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813174076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبش قبر مرد ميانسال براي آزمايش دي‌ان‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نبش قبر مرد ميانسال براي آزمايش دي‌ان‌اي
ايراد قضات دادگاه كيفري استان تهران به درخواست اعضاي خانواده‌ يك مقتول كه درخواست ديه ‌از بيت‌المال را مطرح كرده بودند، سبب شد تا بازپرس ويژه قتل پايتخت قبل ازصدور دستور نبش قبر، از پزشكي قانوني استعلام كند.
به گزارش خبرنگار ما سوم مردادماه سال 83 بود كه جسد مرد ميانسالي از يك حلقه چاه در تپه‌هاي قيطريه كشف شد. جسد را مهندس شركت آب و فاضلاب زماني كشف كرد كه براي بررسي وضعيت چاه خود را به عمق 10 متري رسانده بود. بعد از حضور مأموران  پليس و بازپرس، مشخص شد كه صورت جسد كاملاً متلاشي شده است و امكان شناسايي او از روي چهره وجود ندارد. از جيب كت جسد هم شناسنامه‌اي پيدا شد كه سن وي را 41 ساله نشان مي‌داد. بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني خانواده وي شناسايي شدند. زن جواني كه خودش را همسر سابق وي معرفي كرد، گفت‌: چند سال قبل با اين مرد ازدواج كردم تا اينكه به مصرف مواد مخدر اعتياد پيدا كرد. هر چند صاحب يك دختر بوديم اما او هر روز مواد بيشتري مصرف مي‌كرد و تلاش من براي نجات او فايده نداشت تا اينكه به ناچار از او طلاق گرفتم و همراه دخترم به سراغ زندگي خودم رفتم. وي ادامه داد: من چند سالي است كه از او خبر نداشتم تا اينكه خبر كشف جسد او گزارش شد.

پزشكي قانوني در اولين گزارش خود اعلام كرد كه امكان علت فوت وجود ندارد، اما در گزارش تخصصي علت مرگ را فشار بر عناصر حياتي گردن اعلام كرد. بعد از آن بود كه پرونده با موضوع قتل عمد تشكيل شد. مأموران پليس در اين باره تحقيق كردند. تلاش‌ها براي بازداشت عامل حادثه ناكام ماند تا اينكه پس از 12 سال خانواده او با ارسال لايحه‌اي به دادستان درخواست كردند تا ديه مقتول از بيت‌المال پرداخت شود. با موافقت دادستان پرونده براي بررسي به دادگاه كيفري شماره يك استان تهران فرستاده شد. قضات رسيدگي كننده بعد از شنيدن درخواست اولياي دم و بررسي اوراق پرونده با استناد به اينكه شناسايي جسد به دليل متلاشي شدن صورت تنها از روي شناسنامه‌ همراه مقتول صورت گرفته است از دادسرا درخواست كردند تا در اين باره تحقيق و هويت مقتول را محرز كند.

وقتي پرونده روي ميز قاضي مديرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي قرار گرفت، بازپرس با ارسال نامه‌اي به پزشكي قانوني اعلام كرد در صورتي كه اين سازمان قادر به تشخيص هويت از روي استخوان‌هاي مقتول پس از 12 سال است، دستور نبش قبر و انتقال استخوان به آن سازمان براي انجام آزمايش‌هاي لازم را صادر كند؛ چراكه اين تنها راه تشخيص هويت 12 سال پس از دفن جسد است. در صورتي كه پزشكي قانوني به نامه بازپرس جواب مثبت دهد، دستور نبش قبر براي انجام آزمايش‌هاي دي‌ان‌اي صادر خواهد شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن