تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817580579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«یک ثانیه» مورد ادعای احمدی‌نژاد چقدر واقعی است؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:  صراط نیوز نوشت: محمود احمدی نژاد حدود 40 روز پس از نگارش نامه به رهبر معظم انقلاب و اعلام عدم کاندیداتوری در انتخابات 96 اظهارات قابل تاملی بیان کرده که با عملکرد او در تناقض است.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که روز نهم شهریور ماه، رهبر معظم انقلاب در دیدار احمدی نژاد با ایشان، کاندیداتوری او را به مصلحت ندانستند. با این وجود، احمدی نژاد سفر استانی بعدی خود را کعه بوی تبلیغات انتخاباتی از آن بیش از هر موضوع دیگری به مشام می رسید، لغو نکرد و روز 25 شهریور ماه به گرگان رفت.

در همان روزها، زمزمه نهی احمدی نژاد از کاندیداتوری در انتخابات به انحای گوناگون مورد تایید قرار گرفته بود. در مهم ترین نمونه، مهدی فضائلی روز 28 شهریور نوشت که "هرچند هنوز جزئیات این دیدار که چند هفته قبل انجام شده است منتشر نشده، ولی این مقدار قطعی است که وی با نهی صریح رهبر معظم انقلاب، برای ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده مواجه شده است!"

با این حال، نزدیکان احمدی نژاد پس از یک سکوت سنگین تصمیم گرفتند تا با ردگم کنی، طرح مسائل غیرمرتبط و زیر سوال بردن نحوه انتشار خبر نهی او از کاندیداتوری، اصل ماجرا را به حاشیه بکشانند.

کار به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب روز پنجم مهرماه با انتقاد از این حاشیه سازی ها، در جلسه درس خارج فقه به تعبیر معظم له "پشت بلندگو" این مسئله را علنی کرده و حربه مذکور را خنثی کنند.

این بیانات بی سابقه رهبر معظم انقلاب سرانجام احمدی نژاد را که در هفته های پیش از آن، حتی یک کلمه هم در این باره صحبت نکرده بود، وادار کرد تا روز ششم مهرماه، طی نامه ای، عدم کاندیداتوری خود را در سال 96 اعلام کند. این در حالی است که اگر احمدی نژاد پس از حواشی به وجود آمده، پیش دستی می کرد و توصیه رهبر انقلاب را بازمی‌گفت، نیازی به بیان این موضوع از سوی رهبر معظم انقلاب "پشت بلندگو" هم احساس نمی شد.

البته سکوت احمدی نژاد سابقه دار است؛ او در ماجرای مشهور انتصاب مشایی به معاون اولی، نیز توصیه رهبر انقلاب را تا زمان انتشار دستخط ایشان، پشت گوش انداخته بود. همچنین در ماجرای استعفا و بازگشت حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم، رییس جمهور سابق حتی یک گام هم آن سو تر برداشت و علاوه بر سکوت رویه خانه نشینی را هم در پیش گرفت.

اکنون، در سیزدهم آبان و حدود 40 روز پس از آن نامه، و حواشی به وجود آمده قبل از آن، احمدی نژاد مدعی شده که حتی "یک ثانیه" هم در پذیرش مصلحت بینی رهبر انقلاب معطل نکرده. اما این ادعا با رفتار او در تناقض است. احمدی نژاد گفته: "این ماجرایی که پیش آمد خیال نکنید اشکال من و شما بوده است. بنشینیم و بگوییم آقا اشکال ما چه بوده؟ هرچه! ایشان یک مصلحتی دیدند. من حتی سوال نکردم چرا و به چه مصلحتی این را می گویید. آقا فرمودند مصلحت نیست، گفتم باشد. به یک ثانیه هم طول نکشید. حالا بیاییم بنشینیم و بگوییم علت چه بود؟ برخی شعارها ابراز احساسات مردم بود. البته من تذکر دادم این ها را نگویید. اما دلیل اینها نیست. مسائل کلان کشور و انقلاب که این طور نیست."

پذیرش فرمایش رهبری در ذهن خود، با آنچه در عمل باید رخ دهد تا نمود این ولایت پذیری را نمایان سازد، امری متفاوت است. اگر احمدی نژاد واقعا "یک ثانیه" هم طول نکشیده تا مصلحت بینی رهبر انقلاب را بپذیرد چرا دو هفته بعد به سفر استانی رفت و موضوع احتمال کاندیداتوری اش را زنده نگاه داشت. اگر سکوت او تا آن زمان قابل توجیه بود، چرا پس از طرح زمزمه های نهی او از کاندیداتوری و رسمی تر شدن آن تا 28 شهریور، حتی یک کلمه هم سخن نگفت و از آن مهم تر، در مقابل تکذیب های غیرمستقیم نزدیکان خود سکوت کرد و فقط وقتی این موضوع را در ششم مهر، علنی کرد که خود رهبر معظم انقلاب آن را پیش کشیدند؟




۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن