تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819355554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دور جدید گفتگوهای ايران و اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه آرمان نوشت: دومين دور«گفت‌وگوهاي سطح بالا» بين ايران و اتحاديه اروپا در ۱۹ آبان‌ماه در بروكسل برگزار مي‌شود.
 
مجيد تخت‌روانچي، معاون اروپا و آمريكاي وزارت خارجه براي انجام دور دوم گفت‌وگوهاي اتحاديه اروپا و ايران در سطح بالا به بروكسل سفر خواهد كرد. اين گفت‌وگوها به رياست روانچي و هلگا اشميد، معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا برگزار خواهد شد.
 
گفت‌وگو درباره مسائل دوجانبه و گسترش همكاري‌ها در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي، مبارزه با تروريسم و حل بحران‌هاي منطقه از محورهاي اصلي اين گفت‌وگوها خواهد بود. همچنين قرار است در اين دوره مذاكرات گفت‌وگوهاي حقوق بشري و اتحاديه اروپا نيز برگزار شود كه اين مذاكرات نيز به رياست تخت‌روانچي برگزار خواهد شد و در تيم اعزامي براي انجام اين گفت‌وگوها نماينده‌اي از ستاد حقوق بشر قوه قضائيه نيز حضور خواهد داشت.
 
براساس اين گزارش، هفته گذشته نيز فدريكا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به ايران سفر كرد و با محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه و حسن روحاني، رئيس‌جمهور درباره مسائلي مانند بحران سوريه، ارسال كمك‌هاي انسان‌دوستانه به اين منطقه و همچنين موضوع برجام و نقش اتحاديه اروپا در اين ارتباط رايزني و گفت‌وگو كرد. موضوع «گفت‌وگوهاي سطح بالا» بين ايران و اروپا نخستين‌بار در جريان سفر سال گذشته فدريكا موگريني به ايران مطرح شد.
 
ظريف، وزير خارجه ايران در آن زمان گفته بود كه «ما پيش از اين و در سال‌هاي گذشته با اتحاديه اروپا گفت‌وگوهايي داشته‌ايم»؛ در مقطعي اين گفت‌وگوها به نام «گفت‌وگوهاي انتقادي» مطرح بود و بعد از آن با عنوان «گفت‌وگوهاي جامع» شناخته شد ولي از اين به بعد دور جديدي از گفت‌وگوها بين ايران و اتحاديه اروپا شروع خواهد شد كه اين گفت‌وگوها به نام «گفت‌وگوهاي سطح بالا» مطرح خواهند بود كه در سطح معاونان آغاز شده و به‌تدريج در سطح وزيران ادامه خواهد يافت.
 
در ۱۹ بهمن‌ماه سال گذشته، هلگا اشميد با هدف شركت در نخستين دور گفت‌وگوهاي ايران و اتحاديه اروپا در سطح عالي به تهران سفر كرد. اين گفت‌وگوها به مدت دو روز به رياست او و مجيد تخت‌روانچي، معاون اروپا و آمريكاي وزير خارجه در تهران برگزار شد و از سوي هيات‌هاي دو طرف، كارشناساني در زمينه‌هاي مختلف حضور داشتند.
 
طبق گفته روانچي در اين مذاكرات موضوعات متنوعي در زمينه روابط دو جانبه ايران و اتحاديه اروپا از جمله در زمينه انرژي، تجارت، همكاري‌هاي مالي و بانكي، محيط زيست و مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با تروريسم و افراطي‌گري و... به بحث گذاشته شده است.




۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن