تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815941284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاشت باریجه در پنج هزار هکتار از عرصه های طبیعی سمنان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: کاشت باریجه در پنج هزار هکتار از عرصه های طبیعی سمنان آغاز شد
کاشت باریجه در پنج هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان در 40 سامانه و با 425 بهره بردار روز جمعه با حضور استاندار و نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در منطقه تلیستان شهرستان مهدیشهر آغاز شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: بر اساس راهبردهای اقتصاد مقاومتی کاشت باریجه در 10 هزار هکتار از اراضی استان سمنان برای سال های 95 و 96 هدفگذاری شده است.
علینقی حیدریانوی با اشاره به انجام این طرح در 40 سامانه اظهار داشت : در 13 سامانه و در هزار و 300 هکتار زمین در آرادان 97 بهره بردار به کاشت و برداشت باریجه می پردازند، در سرخه در هزار و 250 هکتار و در هشت سامانه ، تعداد 9 بهره بردار و در سمنان در 340 هکتار زمین در سه سامانه و با هشت بهره بردار، کاشت و برداشت از باریجه انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد : در گرمسار با 200 هکتار و 2 سامانه و با هشت بهره بردار، در شاهرود با 100 هکتار و یک سامانه و 9 نفر بهره بردار، در دامغان در 250 هکتار سه سامانه و با 60 بهره بردار و در میامی با 560 هکتار و یک سامانه و 179 بهره بردار ، کاشت و بهره برداری از باریجه انجام می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد : برداشت باریجه سه ماه و کاشت آن 6 ماه طول می کشد.
وی با بیان این که در استان سمنان بیش از 150 نوع گیاه دارویی شناسایی شده است، اضافه کرد: باریجه یکی از گیاهان دارویی شناخته شده در استان سمنان است که کاشت و برداشت آن برای بهره برداران به صرفه و آسان است.
حیدریان بیان داشت: بهره برداری از باریجه در صورت بارش مناسب سه سال و در صورت بارش کم چهار سال زمان می برد، اما این گیاه دارویی توجیه اقتصادی بالایی دارد به طوری که با در نظرگرفتن بیشترین هزینه ها بعد از چهار سال برداشت این گیاه 425 بهره بردار 150 میلیارد ریال درآمد دارد.
حیدریان یکی از مهمترین مزایای باریجه را ماندگار بودن و تثبیت آن عنوان و اضافه کرد: این گیاه علاوه مزایای دارویی، در عطرها و چسب های بی رنگ نیز اضافه می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: این گیاه بعد از برداشت هشت تا 12 سال بسته به نوع آب و هوا و اقلیم عمر می کند و محصول می دهد.
حیدریان درباره مزایای کاشت و برداشت باریجه تشریح کرد: جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از روان آب ها و تبخیر، تثبیت خاک، افزایش علوفه و کاهش فشار دام در مراتع از جمله مزایای این کاشت و برداشت است.
وی با بیان این که کاشت و برداشت باریجه از لحاظ اشتغال زایی نیز بسیار مفید است، ادامه داد: در مجموع کاشت و برداشت باریجه موجب اشتغال بیش از 20 هزار نفر روز می شود.
حیدریان ادامه داد: کاشت و برداشت باریجه نشان دهنده تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی است، زیرا تمام شاخص های اصلی این شعار درون زا، برون گرا، عدالت محور، دانش بنیان و مردمی بودن را دارا است.
وی یادآور شد: این محصول برای کشورهای دیگر از جمله فرانسه و ایتالیا صادر می شود و هنوز دانش تبدیل ان در ایران فراهم نشده است و برای این مهم در هر شهرستان یک شرکت تعاونی و سپس در استان اتحادیه تشکیل شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: درآمد دامداران در استان مطلوب نیست و این افراد با کاشت باریجه می توانند درآمد خود را افزایش دهند.
شیره باریجه و کتیرا کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به صورت خام و بدون فرآوری به کشورهای خارجی صادر می شود.
این محصولات جزو گونه های مجاز مشروط بوده که بهره برداری و حمل آن فقط به صورت طرح بهره برداری مصوب و با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری امکان پذیر است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.




تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن