تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813094673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دغدغه های جهان اسلام دستیابی به توسعه یافتگی، ایجاد هویت و وحدت اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دغدغه های جهان اسلام دستیابی به توسعه یافتگی، ایجاد هویت و وحدت اسلامی است
سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دغدغه های جهان اسلام دستیابی به توسعه یافتگی با تمرکز بر سه محور، ایجاد هویت، وحدت اسلامی و حفظ انسجام اجتماعی جامعه مسلمان است.


سیدعباس صالحی در مراسم اختتامیه چهارمین اجلاس بین‌المللی جوانان کشورهای اسلامی در تالار شهر مشهد بیان کرد: جهان اسلام همواره دغدغه هایی داشته است که مجمع هایی مانند این اجلاس تلاش دارند راه حل هایی برای آن بیابند. وی افزود: این مساله که چگونه می توان به توسعه یافتگی، حداقل با سه شاخصه تولید دانش، ثروت و عدالت به معنی رفع فقر نزدیک شد در جریان این توسعه‌یافتگی چگونه هویت خود را از دست نداد. این مقام مسئول عنوان نمود: مبارزه با تروریست در سطح بین‌المللی وظیفه تمامی کشورهای مسلمان بوده که باید در دستور کار جامعه اسلامی قرار بگیرد. وی با بیان اینکه جهان اسلام با امکانات انباشته و سرشاری همراه است اظهار کرد: امکانات مادی گسترده، جمعیتی که یک چهارم جهان را تشکیل می دهد، ثروت های زیرزمینی سرشار، موقعیت جغرافیایی، افتخارات علمی و... را از سایر امکانات  و سرمایه های جهان اسلام دانست. صالحی با تاکید بر اینکه سازمان همکاری‌های اسلامی تلاش دارد تا جامعه اسلامی را به یکدیگر نزدیک کند، ابراز کرد: امروزه جوانان مسلمان باید با شناخت استعدادهای خود و بارور کردن آنها خود را برای رهبری در جهان اسلام آماده کنند. وی اختلاف موجود در جهان اسلام را به دو دسته اصلی تقسیم کرد و ادامه داد: یکی از آنها نگرش افراظی به دین است و امروزه دغدغه ما در خصوص وحدت اسلامی بیشتر از گذشته است. سیدعباس صالحی خاطر نشان کرد: فرقه خوارج امروز بازتولید مجدد پیدا کرده است که آن را در کشورهای استکباری و سوریه و عراق توسط می بینیم که اسلامی فاصله گرفتن از عقلانیت و سطحی‌نگری از مهمترین ویژگی‌های آنها است. سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:  کمبود فرصت‌های ارتباطی عامل ضربه زدن به جامعه مسلمانان است لذا فرصت گردشگری اسلامی می‌تواند قدمی برای حل و یا کمرنگ کردن مسئله کمبود فرصت‌های ارتباطی میان کشورهای اسلامی باشد.




تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن