تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816816462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقض شدید حقوق بشر موجب تداوم چالشها و بحران ها می شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مصطفی کواکبیان امشب(چهارشنبه ٥ آبان ماه) در  نشست اتحادیه بین المجالس جهانی ضمن ابراز خرسندی برای حضور در بین  نمایندگان کشورهای مختلف گفت:اختصاص شعار و عنوان اصلی اجلاس به موضوع " نقش مجالس در پیشگیری از نقض حقوق بشر بعنوان پیش درآمد بروز مناقشات" بسیار مناسب و متناسب با شرایط جاری در عرصه جهانی بویژه تحولات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.

 به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،افزود: پیشرفتهای زیادی که در عرصه تدوین مقررات حقوق بین الملل، حقوق بشردوستانه و حقوق بشر برای تنظیم مراودات و مناسبات میان کشورها، تقویت صلح و امنیت بین المللی و حفاظت و احترام به کرامت انسانی حاصل شده است، شاهد نادیده گرفتن و نقض گسترده و مستمر این مقررات و اصول اساسی ذیربط در نقاط مختلف جهان هستیم.

کواکبیان با بیان اینکه متاسفانه در موارد متعدد این نقض ها منجر به جرایم شدید شده است ، ادامه داد: که مصداق بارز جنایت علیه بشریت، جنایات جنگی ، نسل کشی و پاکسازی قومی در نقاط مختلف جهان است،بنابر این شاهد تضعیف ساختارهای سیاسی- اجتماعی کشورها، گسترش نا امنی و بی ثباتی، گسترش فقر و بی عدالتی، هدر رفتن سرمایه های مادی و انسانی و از دست رفتن فرصتها و امکانات ملتها هستیم. به همین خاطر و در نتیجه این وضعیت، حقوق بشر بصورت سیستماتیک در تمامی جنبه ها و اشکال آن شدیدا نقض می شود.

وی یادآور شد:از یک طرف بسیاری از این چالشها و بحرانها با نقض حقوق بشر و نادیده گرفتن حقوق اساسی ملتها و اشخاص شکل گرفته و ادامه می یابد و از طرف دیگر بروز و استمرار این وضعیت باعث نقض گسترده، مستمر و سیستماتیک حقوق بشر می گردد.

کواکبیان افزود:به عبارت دیگر نقض شدید حقوق بشر موجب تداوم چالشها و بحران ها می شود و استمرار بحرانها زمینه ساز نقض حقوق بشر است. بنابر این باید برای این سیکل معیوب چاره جویی کرد.

وی با بیان اینکه نمونه بارز و عینی نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر را در شرایط فعلی می توان در بحرانهای جاری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا یعنی در فلسطین، سوریه، یمن، لیبی و بتحرین مشاهده کرد، اظهار کرد:ملت مظلوم فلسطین بیش از 70 سال است که از کلیه حقوق مسلم واساسی خود یعنی حق داشتن سرنوشت، سرزمین، حاکمیت و کشور و همچنین زندگی در صلح و آرامش و برخورداری از امکانات اولیه یک زندگی معمول در جنبه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و رفاهی محروم است.

این نماینده مردم در  مجلس دهم،،افزود:تصور اینکه یک ملت بیش از 7 دهه تحت اشغال، تجاوز، حملات مستمر نظامی، همکاران گرا، محاصره، کشتار، آوارگی و بی خانمانی و محرومیت آن هم در مقطع زمانی که ادعای دفاع از حقوق بشر از جانب بسیاری بویژه قدرتهای بزرگ سربه فلک کشیده سخت می باشد. بی تردید رژیم صهیونیستی بدون حمایت گسترده برخی قدرتها بویژه آمریکا امکان انجام این جنایات را نداشت.

وی ادامه داد: این درحالی است که این قدرتها در داخل کشورهای خود با تبعیض نژادی و نقض گسترده حقوق بشر درگیرهستند اما وقیحانه اقدام به ایراد اتهام علیه دیگران می کنند و به بهانه دفاع از حقوق بشر و گسترش دمکراسی جنایات عدیده ای را در اقصی نقاط جهان مرتکب شده و می شوند.

 کواکبیان بیان کرد:استفاده ابزاری و برخورد دو گانه این قدرتها با مقوله حقوق بشر برای اهداف شوم سیاسی و تنگ نظرانه مهمترین ضربه به مفاهیم والای حقوق بشری است که قطعا نه تنها کمکی به بهبود وضعیت حقوق بشر در عرصه جهانی نمی کند بلکه باعث تشدید اوضاع می شود.

 

کواکبیان افزود:بحران سوریه که در همان مراحل ابتدایی امکان حل و فصل از طریق گفتگو میان طرفهای مختلف سوری داشت، با دخالت برخی قدرتها و کشورهای منطقه و حمایت صریح و آشکار آنان از گروههای افراطی و تروریستی منجر به یک فاجعه انسانی در سوریه شد که تبعات و پیامدهای مخرب انسانی و امنیتی آن نه تنها منطقه، بلکه نقاط مختلف جهان را متاثر نمود. البته واقعیت این است که ریشه اصلی شکل گیری القاعده، جبهه النصره، داعش و گروههای مشابه را نباید صرفا به تحولات جاری در سوریه و عراق دانست. ریشه آن به ترویج تفکر افراطی گرایی توسط برخی کشورها در اقصی نقاط مختلف جهان باز می گردد.

وی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران مفتخر است از همان ابتدای ظهور این گروهها در منطقه از کشورهای خط مقدم مبارزه با این گروهها حمایت کرد. همچنین با شناخت عمیق از پیامدهای مخرب گسترش فعالیت این گروهها برای صلح و امنیت بین المللی، ایده جهان علیه خشونت و افراط گرایی خشونت آمیز را به مجمع عمومی در سال ۲۰۱۳ مطرح کرد که با استقبال کشورهای عضو سازمان ملل مواجه شد.

 

این نماینده مردمدر مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:در شرایط حساس جاری مجالس کشورها مسئولیت ویژه ای در زمینه حفاظت از حقوق بشر، کرامت انسانی و جلوگیری از نقض مقررات حقوق بشر بر عهده دارند. مجالس کشورها در سطح ملی می توانند با تصویب مقررات و قوانین صریح و روشن و نظارت دقیق و مستمر بر اجرای آنها نقش موثری در این زمینه ایفا کنند. تعامل مستمر نمایندگان مجالس کشورها بایکدیگر ظرفیت بالایی در حل و فصل چالشها و بحرانهای جاری در عرصه جهانی را دارد.  شعار اصلی نشست جاری اتحادیه بین المجالس موید نقش کلیدی مجالس و این اتحادیه در عرصه حل و فصل چالشهای جاری، جلوگیری از نقض حقوق بشر و حفظ کرامت انسانی است.

رییس هیئت ایران در اتحادیه بین المجالس در پایان تصریح کرد: به نمایندگی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که مبتنی برمکتب انسان ساز و حیات بخش و مدافع راستین حقوق بشر یعنی اسلام ناب محمدی (ص) است آمادگی خویش را برای همکاری فعال و سازنده با همکاران خود بصورت دوجانبه و چندجانبه برای تحقق اهداف متعالی حفاظت از حقوق بشر و کرامت انسانی اعلام می نمایم.


۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن