تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819927402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان استاندارد: 28هزار استاندارد ملی اجرایی نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سازمان استاندارد: 28هزار استاندارد ملی اجرایی نشده است
 معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: 30 هزار استاندارد ملی تاکنون تدوین شده که تنها 2 هزار مورد اجباری بوده و 28 هزار مورد اجرایی نمی شود.


به گزارش ایرنا، وحید مرندی مقدم روز چهارشنبه در آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان همدان بیان کرد: 140 هزار واحد تولیدی در کشور فعال است که از این تعداد 22 هزار واحد تحت نظارت استاندارد هستند.


وی اضافه کرد: طبق مصوبه شورای عالی استاندارد 800 فرآورده تولیدی مشمول استاندارد اجباری است که 22 هزار واحد تولیدی در کشور این تعداد محصول مشمول استاندارد اجباری را تولید می کنند.


وی با بیان اینکه میزان استانداردهای ملی در دولت یازدهم به 30 هزار مورد رسید گفت: یک میلیون بازرسی از مراکز عرضه در سه سال گذشته صورت گرفته است.


معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: 100 هزار مورد نمونه برداری از کالاهای تولیدی و فرآورده های موجود در سطح بازار صورت گرفته است.


مرندی مقدم بیان کرد: در سه سال گذشته 12 هزار مورد توقیف کالا صورت گرفته است همچنین علاوه بر شناسایی 600 مورد جعل استاندارد 2هزار و 500 مورد پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است.


وی گفت: با توجه به اینکه در قرآن به کم فروشی به عنوان یک منکر تاکید شده است در سال 1304 با تدوین قانون اندازه شناسی اساس سازمان استاندارد شکل گرفت.


وی افزود: اقتصاد مقاومتی در 24 بند تدوین و ابلاغ شد که بند پایانی مربوط به موضوع استاندارد است و علت قرار گرفتن موضوع استاندارد در بند پایانی این است که لازمه تحقق 23 بند نخست توجه به بند پایانی است.


معاون استاندارد ایران با ذکر اینکه با تحقق اقتصاد مقاومتی فاصله زیادی داریم گفت: برای اینکه تمامی واحدهای تولیدی و فرآورده ها زیر پوشش استاندارد قرار گیرند باید نیروی انسانی و امکانات این سازمان تا 10 برابر افزایش یابد.


مرندی مقدم اضافه کرد: دولت نمی تواند این میزان امکانات و نیرو را در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار دهد و حتی در صورت تحقق این مطالبه حرکت به سمت تحقق بند 24 اقتصاد مقاومتی با این میزان امکانات و نیرو عاقلانه نیست.


وی افزود: با مطرح شدن اقتصاد مقاومتی در سال 92 مطالعه روند استانداردسازی در کشورهای توسعه یافته نظیر آمریکا، اروپا، ژاپن و هندوستان انجام شد که نتیجه آن طراحی مدل بومی سازی شده با عنوان "اظهاریه انطباق" بود.


معاون استاندارد ایران گفت: در این شیوه تولید کننده مکلف است همزمان با ارائه درخواست ایجاد واحد تولیدی خود اظهاری را انجام دهد تا با این شیوه سازمان ملی استاندارد بتواند استاندارد سازی را توسعه دهد.


مرندی مقدم اضافه کرد: هم اینک 2 هزار و 100 آزمایشگاه همکار در کشور وجود دارد و سازمان ملی استاندارد به جای کنترل واحدهای تولیدی توان و ظرفیت خود را به سمت برخورد با اندک واحدهای متخلف معطوف می کند.


** وضعیت آسانسورهای کشور اسفبار است


معاون استاندارد ایران گفت: 2 هزار و 650 مورد بازرسی از وضعیت آسانسور نهادهای عمومی دولتی سال گذشته انجام شد که بیش از 99 درصد آنها دارای مشکل بود.


مرندی مقدم تاکید کرد: همانطور که وسایل نقلیه باید هر ساله بررسی و معاینه فنی دریافت کنند باید آسانسورها نیز بازرسی سنواتی شوند.


وی اظهار کرد: مکاتبه ای با دستگاه قضایی در حال انجام است تا در صورت بروز اتفاق ناشی از نقص فنی آسانسور دستگاه‌های اجرایی باید در این خصوص مسئول و پاسخگو باشند.
در این آیین از واحدهای برتر تجلیل به عمل آمد. 


روز 23 مهر به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است. 


تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 26 October 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن