تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819230934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وايبر ايراني در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وايبر ايراني در راه است
بر‌خلاف اظهارات برخي مسئولان درباره ناتواني فني از راه اندازي شبكه‌هاي اجتماعي داخلي...
نویسنده : زهرا چيذري 


بر‌خلاف اظهارات برخي مسئولان درباره ناتواني فني از راه اندازي شبكه‌هاي اجتماعي داخلي با كارايي و گستردگي شبكه هايي همچون تلگرام، ‌وايبر يا واتس‌اپ هم اكنون شبكه‌هاي اجتماعي متعددي با كارايي مناسب وجود دارد و آنطور كه رئيس مركز پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي خبر مي‌دهد قرار است اولين شبكه اجتماعي مجازي ايراني راه‌اندازي شود.

بيش از 80 درصد از كاربران تلگرام ايراني و آن 20درصد ديگر هم اكثراً ايراني‌هاي مقيم كشورهاي ديگر هستند. اين شبكه اجتماعي در كنار شبكه‌هاي اجتماعي ديگري مانند اينستاگرام كه هيچ يك ايراني نيستند و سرورهاي آنها هم در ايران قرار ندارد، منشأ بسياري از تخلفات و جرائم در فضاي مجازي شده‌اند و اين مسئله ضرورت راه‌اندازي شبكه‌هاي اجتماعي داخلي را بيش از پيش به رخ مي‌كشد. با وجود اين نه در وزارت ارتباطات و نه در شوراي عالي فضاي مجازي چندان عزمي براي ساماندهي شبكه‌هاي اجتماعي غير‌ايراني و حداقل انتقال سرورهاي آنها به داخل وجود ندارد. حالا قرار است سر و كله يك شبكه اجتماعي داخلي در ميان شبكه‌هاي اجتماعي خارجي پيدا شود. مجيد رضازاده، رئيس مركز پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي درباره اين شبكه اينگونه توضيح مي‌دهد‌: «‌اين شبكه، همان وايبر ايراني است كه قرار بود ايجاد شود و اكنون رايزني‌هاي لازم با مخابرات براي پوشش مناسب آن انجام شده است.»

از نگاه وي بايد قبول كنيم كه فضاي مجازي هم مانند فضاي واقعي هم منفعت دارد و هم مي‌تواند ايجاد آسيب كند. بنابراين نمي‌توان جلوي چنين فضايي را گرفت.
رضازاده به صراحت مي‌گويد: فيلتر كردن شبكه‌هاي اجتماعي را تأييد نمي‌كنم، هرچند در جايي ممكن است براي يك مدت مشخص مناسب باشد، اما اينكه براي هميشه بتوانيم سايت‌ها و شبكه‌ها را فيلتر كنيم امكانپذير نيست و تأثير مناسب هم نمي‌گذارد. وي از رونمايي نسخه اوليه يك شبكه اجتماعي مجازي در كشور خبر مي‌دهد و مي‌افزايد: از علل شكست شبكه‌هاي ايراني اين است كه مخاطب ندارند، به همين دليل براي آن فكري كرده‌ايم كه چگونه مخاطب جذب كنيم.
رضازاده درباره اين شبكه تازه وارد اينگونه توضيح مي‌دهد:‌اين شبكه مجازي مانند شبكه‌هاي معمولي ديگر است، اما ويژگي‌هاي خاصي دارد، به طوري كه پيام‌هاي سلامت در دسترس است، باكس‌هاي مختلفي دارد و سرور آن ايراني است.

اين شبكه اجتماعي مجازي، همان وايبر ايراني است كه در گذشته قرار بود ايجاد شود. اعضاي اين شبكه، شبكه‌هاي واقعي در ارتباط با آسيب‌هاي اجتماعي و سازمان‌هاي مرتبط با آن است كه به ترتيب به شبكه اضافه مي‌شوند.
وي در مورد سرعت و حمايت سرور اين شبكه هم مي‌گويد: سازمان مخابرات بايد همراهي لازم را داشته باشد كه البته رايزني‌ها انجام شده، از نظر فني و سرعت اينترنت، اين شبكه حمايت شود.

حالا بايد ديد آيا اين حمايت اتفاق مي‌افتد يا اين شبكه اجتماعي يا به تعبير رئيس مركز پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي «وايبر ايراني» هم به سرنوشت ديگر شبكه‌هاي اجتماعي ايراني دچار می‌شود و در رقابت با حمايت‌هاي بي‌دريغي كه از شبكه‌هاي اجتماعي مانند تلگرام از سوي مسئولان حوزه مجازي صورت مي‌گيرد،  بازهم بی‌مخاطب باقی می‌ماند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن