تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817152705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوخت اصلاح‌طلبان را کارگزاران می‌رساند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سوخت اصلاح‌طلبان را کارگزاران می‌رساند!
محمدعطريانفر از اعضاي ارشد حزب کارگزاران سازندگي که همواره کوشيده‌اند در قالب اين حزب خود را پدرخوانده جريان اصلاحات معرفي کنند...
محمدعطريانفر از اعضاي ارشد حزب کارگزاران سازندگي که همواره کوشيده‌اند در قالب اين حزب خود را پدرخوانده جريان اصلاحات معرفي کنند، در گفت‌وگويي با خبرگزاري مهر به اصلاح‌طلبان تاخته و آنان را به دليل فشار براي رياست محمدرضا عارف در مجلس، سرزنش کرده است. او در همين ارتباط مي‌گويد: «اشتباهي که برخي دوستان ما در حوزه اصلاحات کردند اين بود که گفتند چون عارف در قضيه سال ۹۲ فداکاري کرد حالا نوبت ايشان است که رئيس مجلس شود، خير! اينگونه نيست.» عطريانفر در اين گفت‌وگوي مفصل به نکات ديگري نيز در خصوص روابط مختلف اصلاح‌طلبان در درون و برون اين جريان نيز اشاره مي‌کند.

 وي در بخشي از اين گفت‌وگو به وقايع انتخابات سال 92 و کنار گذاشته شدن عارف از صحنه انتخابات و سپس عدم رأي‌آوري او در انتخابات هيئت رئيسه مجلس نيز اشاره مي‌کند و مي‌گويد: در موضوع انتخابات رياست مجلس جمع‌بندي کلي اين بود که اولاً احتمال رأي پيروز آقاي عارف بالا نيست و پيروز نمي‌شود، دوم اينکه اگر چنانچه در اين موقعيت قرار بگيرد آيا مي‌تواند آن نقش بين حاکميتي و ميان بخشي را به خوبي ايفا کند؟ اين مسائل محل گفت‌وگو بود، بعد گفتيم اگر از اين مرحله عبور کرديم آيا آقاي عارف مي‌تواند برخي اصلاح‌طلباني که به اسم اصلاح‌طلب وارد مجلس شدند و از ابتدا جزو نيروهاي اصلي اصلاحات نبودند مديريت کند؟
  
حيف از عنوان اصلاح‌طلبي
اين عضو هيئت مرکزي حزب کارگزاران همچنين در خصوص پيشنهادش پيرامون حضور ناطق‌نوري به عنوان سر ليست جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس نيز اشاره و در اين خصوص عنوان کرد: «عرصه سياست‌ورزي، عرصه حضور واقع‌بينانه روي زمين سياست است، رفتار عالمانه، سياست‌ورزي ما را تشکيل مي‌دهد. ما نمي‌توانيم آرماني سياست‌ورز باشيم. نمي‌خواهم شما را به سمت ادبيات صدر اسلام ارجاع بدهم که در چه شرايطي معصومين ما چه کردند. ما يک واقعيتي از فضاي سياسي ايران مي‌شناسيم که اين واقعيت تا اطلاع ثانوي سوءتفاهم بزرگي را بين اصلاح‌طلبان و حاکميت به وجود آورده و تا اين مسائل رفع نشود همچنان بايد به صورت اقتضايي در مقوله حضور سياسي خود تصميم بگيريم.»
وي سپس بار ديگر همفکران خود در جريان اصلاحات را به باد انتقاد مي‌گيرد و مي‌گويد: وقتي آقاي ناطق‌نوري از موضع اصولگرايي رفتارهاي منطقي و عقلاني و منصفانه بروز داده است، ما نبايد نظريات اصلاح‌طلبي خود را در قالب‌هاي صلب تحميل کنيم. افرادي هستند که عنوان اصلاح‌طلبي را يدک مي‌کشند، شايد هم معروف باشند اما حيف از عنوان اصلاح‌طلبي براي آنها. مسماي اصلاح‌طلبي، ذهن مارا معطوف به عملکردها مي‌کند. اگر يک روز سخن از سرليستي ناطق‌نوري شده به همين دليل است، نه فقط بنده بلکه ديگر دوستان بزرگ‌تر ما همين نظريه را داشتند.

عطريانفر سپس دست به افشاگري در خصوص نقش کارگزاران در جبهه اصلاحات مي‌زند و مي‌گويد: کارگزاران در درون جبهه به آرمان‌هاي اصلاحات وفادار بوده و به تصميمات مشترک هم به نحو احسن عمل کرده است. يادتان هم نرود به تجربه ثابت شده است همواره موتور محرکه و توسعه جريان اصلاح‌طلب با کارگزاران است، سوخت را کارگزاران مي‌رساند، البته نه فقط پول که سازماندهي و ساختار را آنها عهده دارند.
 
دوقطبي شدن جامعه مخاطره‌آميز است
وي همچنين در بخش ديگري از اين گفت‌وگو بار ديگر به صورت تلويحي بر اشتباه بودن آنچه در سال 88 در کف خيابان‌ها اتفاق افتاد، تأکيد مي‌کند و مي‌گويد: واقعيت اين است که اگر جامعه بخواهد به پايداري سياسي برسد، با اينگونه تحت تأثير بودن‌ها به نتيجه نخواهد رسيد. اينکه يک طرف احمدي‌نژاد و طرف ديگر نظريه ديگري باشد، دوقطبي شدن جامعه مخاطره‌آميز است. بايد نظام اجازه دهد احزاب به درستي شکل گيرند و تمرين دموکراسي از کف خيابان‌ها برچيده شود و افراد به جاي شعار دادن، برنامه دست‌شان باشد تا نمايندگانشان حرف بي‌مقدار از تريبون مجلس نزنند.

اين چهره اصلاح‌طلب سپس در پاسخ به سؤالي در خصوص علت عدم موفقيت اصلاح‌طلبان در کسب کرسي رياست مجلس، نمي‌تواند پاسخي قانع‌کننده بدهد و در اين خصوص مي‌گويد: جريان اصلاحات از جمله کارگزاران در روند انتخابات درون مجلس هيچ دخالت و نقشي نداشت. اگرچه هر يک از اعضاي اصلاح‌طلب مي‌توانستند نظري روي انتخابات درون پارلمان داشته باشند. اگر بخواهيم منطق نقد را اينجا بيان کنيم اين است که اصلاحات موفق شد اقليت نيرومندي بين ۱۰۰ تا ۱۴۵ نفر در مجلس داشته باشد. ۱۴۵ نفر هم مرز شکننده‌اي است که کسي برنده مي‌شود و ديگري مي‌بازد. اين تعداد با ظرفيت گفتماني اصلاحات وارد پارلمان شدند ولي اصلاحات بعد از تشکيل، نسبتي با اين تيم برقرار نکرد و تمام فعاليت‌هاي بعد از انتخابات مجلس، به عهده خود نمايندگان بود. از انتخاب کميسيون‌ها، تصويب اعتبارنامه‌ها، رؤساي کميسيون‌ها تا هيئت رئيسه، همه و همه در اختيار خودشان بود.
  
فائزه هاشمي مورد نقد کارگزاران قرار گرفت
اين عضو حزب کارگزاران در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به ساختارشکني‌هاي هم حزبي خود فائزه هاشمي‌رفسنجاني نيز اشاره مي‌کند و درباره ملاقات وي با بهايي‌ها مي‌گويد: تذکر داديم. در کميته سياسي با ايشان گفت‌وگو شد و ايشان را مورد نقد قرار داديم و گفتيم شما اگر حرفي هم داشته باشيد بايد ادبيات­تان، به‌گونه‌اي باشد که براي شما مواجهه ايجاد نکند.
وي در اين خصوص ادامه مي‌دهد: «در حزب کارگزاران خانم هاشمي به‌ جد مورد نقد قرار گرفت. سخن ايشان اين بود که من در زندان با يک نفر هم‌بند بوده‌ام، حالا به مرخصي آمده‌ و به ديدن او رفتم، من از موضع انساني رفتار کرده‌ام. بعد مي‌گويد اگر اقدام من بد است، چرا سازمان زندان‌ها يک شخصي مانند من مسلمان را در کنار بهايي‌ها بايد نگه دارد؟ مي‌گفت اگر کاري که وي انجام داده و به ملاقات زنداني بهايي رفته اشتباه است، کاري که سازمان زندان‌ها در حق يک زن مسلمان مذهبي و شيعه و دختر رئيس‌جمهور اسبق مي‌کند و او را با بهاييان هم‌بند مي‌کند، به مراتب بدتر است. اگر مي‌خواهيد اينقدر روي اين مسئله حساسيت به خرج دهيد خب اين خانم را کنار بهايي‌ها قرار ندهيد که عاطفه‌اي ايجاد شود تا وقتي آن بهايي به مرخصي مي‌آيد، فائزه هاشمي به ديدن او نرود.»





تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن