تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821065392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكا و انگليس خواستار آتش بس فوري دريمن شدند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكا و انگليس خواستار آتش بس فوري دريمن شدند
دو متحد كليدي عربستان يعني امريكا و انگليس روز يك‌شنبه در لندن خواستار آتش بس بدون قيد و شرط در يمن شدند.
پايگاه خبري ميدل ايست‌اي گزارش داد، جان كري وزير خارجه امريكا كه پس از نشست لوزان، در لندن به سر مي‌برد، خواستار آتش بس فوري و بدون قيد و شرط در يمن شد. وزير خارجه امريكا در لندن ضمن ديدار با بوريس جانسون، با نماينده ويژه سازمان ملل درباره يمن هم ديدار و گفت‌وگو كرد. در خواست آتش‌بس در يمن چند روز پس از حمله مرگبار عربستان سعودي به صنعا صورت مي‌گيرد. جان كري كه كشورش به همراه انگليس، از حاميان اصلي عربستان سعودي در حملات نظامي به يمني‌ها بوده‌، در لندن خطاب به طرف‌هاي درگير در يمن گفته است: «اكنون زمان حركت به سمت ميز مذاكره است». وي با ابراز اميدواري درباره آغاز مذاكرات در ساعات آينده افزود: آتش‌بس در يمن بايد هرچه سريع‌تر يعني روز دوشنبه به اجرا در آيد. اين مواضع امريكايي‌ها نشان مي‌دهد آنها به اين نتيجه رسيده‌اند كه قادر نيستند از طريق نظامي در يمن به اهداف خود دست يابند.

از سوي ديگر وزارت دفاع امريكا اواخر روز شنبه مدعي شد كه حملات موشكي ديگري از مناطق تحت سيطره انصارالله يمن به ناوشكن‌هاي اين كشور در درياي سرخ صورت گرفته است.

به گزارش ايسنا، اين در حالي است كه براساس تازه‌ترين گزارش‌ها، پنتاگون اعلام كرده سرگرم بررسي داده‌هاي اين حمله است و هنوز معلوم نيست كه آيا شليكي به سمت ناوشكن‌هاي امريكا صورت گرفته يا تنها يك خطاي راداري باعث هشدار شليك موشك از سوي اين ناوها شده است. مواضع روز يك‌شنبه مقامات امريكايي در حالي است كه آنها روز شنبه اعلام كرده بودند موشك‌ها‌ به‌سمت ناوشكن‌هاي يو‌اس‌اس‌ماسون، يو‌اس‌اس‌بونس و يو‌اس‌اس‌نيتز شليك شدند اما اين ناوشكن‌ها آسيبي نديدند. پنتاگون مدعي شده كه ناوشكن يو‌اس‌اس ماسون اقداماتي را در دفاع از خود عليه يكي از موشك‌ها انجام داده اما اشاره‌اي به نوع اين اقدامات نكرده است. به گفته منابع، اين سومين باري است كه ناوشكن ماسون در معرض حملات موشكي قرار مي‌گيرد. اخيراً در پي‌ شليك دو موشك به يك ناوشكن امريكايي در درياي سرخ، امريكا سه پايگاه راداري تحت كنترل انصارالله و ارتش يمن را با موشك هدف قرار داد.




تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن