تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798198975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرتضی حاجی: نگرانم یک مورد از تغییرات دولت افکار عمومی را خوشحال نکند/ روحانی با رأی بالاتر از دوره قبل انتخاب خواهد شد/ اصولگرایان کاندیدایی برای رقابت با روحانی ندارند/ خاتمی تاکنون در قضیه انتخابات 96 دخالت نکرده است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



مرتضی حاجی: نگرانم یک مورد از تغییرات دولت افکار عمومی را خوشحال نکند/ روحانی با رأی بالاتر از دوره قبل انتخاب خواهد شد/ اصولگرایان کاندیدایی برای رقابت با روحانی ندارند/ خاتمی تاکنون در قضیه انتخابات 96 دخالت نکرده است
وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با اشاره به نقش فشارهای بیرون از دولت و مجلس بر استعفای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش بر لزوم توجه به مصلحت کشور و نه حب و بغض ها، تأکید کرد.
روز نو : وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با اشاره به نقش فشارهای بیرون از دولت و مجلس بر استعفای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش بر لزوم توجه به مصلحت کشور و نه حب و بغض ها، تأکید کرد.
 
به گزارش روز نو؛ وی با موفق ارزیابی کردن عملکرد سه ساله دولت معتقد است که اصولگرایان کاندیدای قوی که بتواند با آقای روحانی رقابت کند را ندارند، اما عملکرد وزرای جدید می تواند در موفقیت رئیس دولت یازدهم در انتخابات سال آینده تأثیر مثبت داشته باشد.
 
مشروح گفت و گوی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران با مرتضی حاجی را در ادامه می خوانید:
 
هر زمانی که تغییر لازم باشد باید انجام شود
 
ارزیابی و تحلیل شما در مورد تغییر وزرا در ماه های آخر کار دولت چیست؟
 
تغییر هر زمانی که لازم باشد باید انجام شود و ماه اول و آخر تفاوت ندارد. در مورد ضرورت و عدم ضرورت آن باید بحث کرد.
 
چون هر سه وزیری که به نوعی متولی بخش فرهنگ هستند استعفا دادند، به نظر شما آیا دولت به اختیار خود دارد در عرصه فرهنگی دست به تغییر می زند یا تحت تأثیر فشارهای بیرونی این کار را انجام می دهد؟
 
مدت ها است در این مورد بحث می شود که ضرورت دارد در کابینه تغییراتی انجام شود و حداقل برای زمان باقی مانده از این دوره و برنامه ریزی دوره آینده یک بازنگری در برنامه ها شود و قدم های جدی تری از این طریق در جهت رضایتمندی مردم و به خصوص خدمت گیرندگان یا همکاران برداشته شود.
 
فشارهای بیرون از دولت در استعفای جنتی مؤثر بود
 
من فکر می کنم که در مورد آقای جنتی بیشتر فشارهای بیرون از دولت مؤثر بود و تا جایی که من استنباط کردم مخاطبین وزارت و مدیریت ایشان به نسبت وزرای دولت های قبل رضایت نسبی قابل قبولی داشتند و به دلیل برخی از اتفاقات فرهنگی که با برداشت های متفاوت بعضی شخصیت های اثرگذار مواجه بود، فشار به خود وزیر وارد شد و وزیر احساس کرد که نمی تواند آن گونه که باید و شاید از عملکرد قانونی و صحیح خود دفاع کند.
وقتی کسی که یا به دلیل ضعف های شخصی، که در این مورد مصداق ندارد، و یا به دلیل عوامل بیرونی احساس کند نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و کارآیی مورد انتظار را ندارد، طبیعتا اعلام می کند که کنار می رود تا شخص دیگری که بهتر می تواند آنجا را اداره کند بر سر کار بیاید.
 
عملکرد آقای فانی در وزارت آموزش و پرورش را چطور ارزیابی می کنید؟
 
برای اظهار نظر در مورد عملکرد آقای دکتر فانی نیاز به مطالعه بیشتری است. علی رغم بهبود نسبی پرداختی به معلمان، که گزارش آن را بارها اعلام کرده اند، نارضایتی آنان محسوس است. این یعنی گلایه ها کمتر از جنس کمبود حقوق و مزایا است. پس باید به احیای هویت معنوی و شخصیت متعالی معلمی بیشتر توجه کرد که متأسفانه آن جایگاه پیشین را ندارد و از وزیر انتظار می رود بیش از پیش به فکر منزلت فردی و اجتماعی معلمان باشد.
 
مصلحت کشور در نظر گرفته شود و نه حب و بغض ها
 
پیش بینی شما از آینده وزارت آموزش و پرورش چیست؟
 
آنچه که در فضاهای اطلاع رسانی مشاهده می شود به حق یا به ناحق نارضایتی زیادی از مدیریت آقای دکتر فانی مطرح بود. شاید آن گونه که باید و شاید عملکرد وزارت خانه تبیین نشده و مخاطبین نتوانستند رضایتمندی حاصل از خدماتی که وزارت خانه به آنها انجام داده را کاملا احساس کنند. مجلس هم تا حدی در این قضیه معتقد است که باید افکار عمومی معلمان را نمایندگی کند. امیدوارم این استعفا فرصتی باشد برای اینکه عملکرد وزارت خانه در حوزه های مختلف را بتوانند به خوبی و درستی تبیین کنند و آنچه که به مصلحت کشور و آموزش و پرورش است اتفاق بیافتد و نه احیانا حب و بغض ها و یا انتظارات شخصی و گروهی. اما متأسفانه به استعفای ایشان این فرصت از دست رفت. امیدوارم با تعیین جانشین مناسب معلمان به رضایتمندی بهتری برسند.
 
نقش وزرای جدید در موفقیت انتخاباتی روحانی
 
این تغییرات چقدر می تواند به موفقیت آقای روحانی در انتخابات آینده کمک کند؟
 
در دو مورد فکر می کنم اثر مثبت داشته باشد، نباید بگویم کدام دو مورد، ولی در یک مورد نگرانم که افکار عمومی را خیلی خوشحال نکند. ضمن اینکه قطعا به جانشینان اینها هم بستگی دارد. اینکه چه کسی تصدی هر کدام از این وزارت خانه ها را بر عهده بگیرد و در مدت کوتاه باقی مانده تا انتخابات چه حرکت مثبتی بتواند انجام دهد که به خصوص رضایتمندی مخاطبان و مردم را جلب کند خیلی مهم است. نمی خواهم بگویم صرف تغییر مثبت است ولی در مواردی که مدت هاست بحث آن هست تغییر می تواند کمک کننده و مثبت باشد.
 
روحانی دولت موفقی داشته است
 
به نظر شما حاشیه هایی که برای دولت به وجود آمده در نهایت به چه چیزی منجر می شود؟
 
آقای روحانی دولت موفقی را تا الآن که از عمر کاری آن گذشته داشته و چه در مسائل خارجی و سیاست خارجی و چه در مسائل اقتصادی و موفقیت در کنترل تورم نتایج قابل قبولی را به دست آورده است. درست است که ما از لحاظ اشتغال و سرمایه گذاری همچنان مشکل داریم و کار دارد دنبال می شود ولی یادتان باشد تورم تقریبا 40 درصدی که دولت تحویل گرفت به معنای این بود که هر سال حدود 40 درصد قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کند؛ بدون اینکه تأثیری در رونق سرمایه گذاری و اشتغال داشته باشد. برعکس رشد اقتصادی منفی پنج درصد که در آن زمان اتفاق افتاد هم تورم و هم رکود وحشتناک تر اقتصادی باهمدیگر اتفاق افتاد و این امر روز به روز بر گرانی و بیکاری می افزود.
 
دولت با سختی های جدی مواجه است، جلوی پای دولت فرش قرمز پهن نکرده اند، چه در داخل که مخالفین گاهی وظیفه خود می دانند که چوب لای چرخ دولت بگذارند و چه در خارج که با همه مسیر سنگلاخی که دولت طی کرد تا برجام را به نتیجه قابل قبول رساند، در اجرا و عمل باز هم با دست اندازهای جدی از طرف خارجی ها به بهانه های مختلف رو به رو است که مدیریت این سنگ اندازی ها را هم امریکایی ها به عهده دارند.
 
لذا من فکر می کنم اگر کمی منصفانه به عملکرد دولت نگریسته شود عملکرد خوب و قابل دفاعی است؛ کمتر دولتی می توانست این شرایط را ایجاد کند. آقای رئیس جمهور هم با حوصله و تدبیر دارد پیش می رود و مخالفین را هم مورد توجه قرار داده و مطالبشان را می شنود و به موقع پاسخ می دهد. فکر می کنم ما برای دوره بعد با همین مسائل و مشکلاتی که وجود دارد باید کنار بیاییم و دولت آقای روحانی است که می تواند از پس این مسائل بر بیاید.
 
روحانی با رأی بالاتر از دوره قبل انتخاب خواهد شد
 
بنابر این سال آخر دولت اگر چه با چالش و دست اندازهای بیشتری نسبت به سال های نخست رو به رو خواهد بود، با همه سختی هایی که دولت با آنها مواجه است فکر می کنم که انتخابات خوبی پیش رو خواهد بود و باور من این است که آقای روحانی مجددا با رأی بالاتر از دوره قبل انتخاب خواهد شد.
 
اصلاح طلبان برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی چه راهبردی را دنبال می کنند؟
 
راهبردهای اصلاح طلبان را باید از سخنگوی اصلاح طلبان پرسید. فعلا شورای سیاستگذاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری شکل گرفته و در اوایل کار است. آنچه که من می توانم بگویم بنابر هماهنگی و همدلی و همکاری با همه توان در انتخابات و اقدام فراگیر اصلاح طلبان است. اما درباره راهبردهای دیگری قاعدتا باید در شورای سیاستگذاری به جمع بندی برسد هنوز خیلی صحبت جدی نشده است و وقتی هم جمع بندی شد ان شاء الله سخنگوی شورا می تواند آنها را بیان کند.
 
نیازی نیست در این مرحله خاتمی ورود پیدا کند
 
نقش آقای خاتمی در این هماهنگی و همدلی چیست؟
 
تا الآن که شورای سیاستگذاری شکل گرفته تا جایی که من اطلاع دارم خیلی آقای خاتمی در این قضیه دخالت نداشته و دخالت نکرده است. در واقع چون پایه کار شورای تشکیل شده برای انتخابات مجلس بود و نتیجه خوبی حاصل شد و مجموعه تشکل ها و اشخاص از آن نتیجه رضایت داشتند، طبیعتا به عنوان پایه کار در انتخابات قرار گرفت. لذا تا این اندازه را خود مجموعه اصلاح طلبان با استفاده از تجربیات گذشته ساماندهی تشکل ها و اشخاص اصلاح طلب را تدبیر کردند و دارند به پیش می روند. به نظرم خیلی نیازی نیست که در این مرحله آقای خاتمی ورود پیدا کند. در آینده هم باید دید چه اتفاقاتی ممکن است پیش بیاید. من فکر می کنم الآن شرایط مجموعه اصلاح طلبان به گونه ای هست که کمتر مزاحم ایشان شود و بخواهد از ایشان مایه بگذارد.
 
اصولگرایان کاندیدایی برای رقابت با روحانی ندارند
 
فکر می کنید برنامه اصولگرایان چیست و کاندیدای قوی که بتواند با آقای روحانی رقابت کند دارند یا خیر؟
 
اینکه در جلسات آنها چه می گذرد را من خیلی خبر ندارم. اما به گمان من کاندیدای قوی مناسبی را برای رقابت با آقای روحانی ندارند و احساس می شود به خصوص اصولگرایان معتدل با آقای روحانی همراهی می کنند و شاید برای انتخابات بعدی کاندیدایی را که توان رقابت با نامزد اصلاح طلبان داشته باشد را بتوانند معرفی کنند.

منبع: جماران


تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن