تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798565663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمنان به دنبال تدارک فتنه‌ای عظیم برای بدنام کردن شیعه/ مروجین عزاداری‌های انحرافی حامیان تفکر شیعه انگلیسی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دشمنان به دنبال تدارک فتنه‌ای عظیم برای بدنام کردن شیعه/ مروجین عزاداری‌های انحرافی حامیان تفکر شیعه انگلیسی هستند
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، عزاداری‌های مردم کشورمان در مناطق مختلف و شیعیان خارج از کشور را در دهه محرم بسیار با شکوه توصیف کرد و گفت: پیروان سیدالشهداء نشان دادند که واقعا در این مسیر ثابت قدم و استوار هستند.





دشمنان به دنبال تدارک فتنه‌ای عظیم برای بدنام کردن شیعه/ مروجین عزاداری‌های انحرافی حامیان تفکر شیعه انگلیسی هستند
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی بعثه حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در جمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، عزاداری‌های مردم کشورمان در مناطق مختلف و شیعیان خارج از کشور را در دهه محرم بسیار با شکوه توصیف کرد و گفت: پیروان سیدالشهداء نشان دادند که واقعا در این مسیر ثابت قدم و استوار هستند.


وی با ابراز تاسف از اینکه عده‌ای در این ایام از سر جهالت و یا عامدانه به برخی حرکت‌های غلط دست زدند، افزود: این حرکت‌ها وجهه شیعه را در دنیا خدشه دار می‌کند و امیدواریم که از این کارها درست بردارند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اسناد و مدارکی را که این روزها در شبکه‌های مجازی منتشر و اطلاع رسانی می شود، بیانگر تدارک فتنه‌ای عظیم برای بد نام کردن شیعه دانست و اظهار داشت: افرادی که به قمه زدن و امثال این کارها مبادرت می‌ورزند نمی‌توان گفت که حتما نادانند. بسیاری از این کارها عامدانه است، مخصوصا در دوره‌ای که اطلاع‌رسانی لحظه‌ای شده و از این برنامه‌ها سوء استفاده می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه نباید اشعاری همراه با غلو در عزاداری‌ها مطرح شود، اظهار داشت: این موارد حقیقتا جای تامل دارد و مداحان و سخنوران ما باید به طور جدی در اینگونه گفته‌ها و اشعار تجدید نظر کنند تا از آنها علیه شیعه سوء استفاده نشود.


وی تصریح کرد: این گونه رفتارها و سخنان نابه جا می‌تواند برای شیعیان در سطح جهان مشکل ساز شود.


قاضی عسکر در ادامه از بکار بردن برخی تعابیر درباره ائمه انتقاد کرد و افزود: گاهی مواردی که با هیچ منطقی قابل توجیه نیست مطرح می‌شود و یا اشعاری را می‌خوانند که قطعا شرک آلود و نادرست است و نتیجه آن جز لطمه وارد ساختن به حیثیت تشیع چیز دیگری نیست.


نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با تبیین فلسفه عزاداری افزود: عزاداری برای احیای دین و توسعه معرفت دینی در بین مردم است و در روایات، پیشینه عزاداری مربوط به ائمه نیز همین را به ما می‌آموزد.


وی نحوه عزاداری در زمان ائمه و اشعار کمیت اسدی‌ها و دعبل خزائی‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: این شعرا دیوان شعر دارند و افراد می‌توانند به این دیوان‌ها مراجعه کنند و دریابند که در گذشته چگونه و با چه محتوایی شعر می‌خواندند.


نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه صرف تشکیل جلسات عزاداری هدف نیست، گفت: در روایت آمده است تجلسون و تتحدثون، سپس امام می‌فرمایند این جلسات را تشکیل دهید و امر ما را احیا کنید احیای امر آنان یعنی دین و معارف دینی را احیا کردن و ارزش‌های اسلامی را بر جامعه حاکم کردن است.


قاضی عسکر تاکید کرد: عزاداری دارای چارچوب و اصولی است و در روایات تاکید شده که مبادا شما را به گمراهی بیاندازند و بر شما مشتبه شود که هر کاری می‌کنید فکر کنید مورد عنایت خداست.


وی با اشاره اینکه برخی از مسیحی‌ها چیزی شبیه قمه زنی و زنجیر تیغی و امثال آن دارند و در کلیساهای جهان نیز برخی علم‌ها به همین شکل اما با طراحی دیگر دیده می‌شود، اظهار داشت: وقتی به پیشینه تاریخی اینگونه مراسم نگاه کنیم به خوبی می‌فهمیم که برخی از این آداب و رسوم از جاهای دیگر به مراسم عزاداری ما وارد شده و چنین چیزهایی را نداشتیم.  


وی گفت: اگر چنین چیزهایی درست بود باید در زمان ائمه نمونه‌ای از آنها وجود می‌داشت یا پیشوایان دینی به ما توصیه می‌کردند که این گونه عزاداری کنید.


حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ادامه داد: اکنون در برخی از کشورها آتش روشن کرده و به اسم امام حسین (ع) بر روی آتش راه می‌روند، اگر روی آتش حرکت کنیم و پایمان نسوزد چه چیزی را برای امام حسین ثابت می‌کند که ما دنبال این گونه کارها باشیم.


وی با اشاره به اینکه در سفر به یکی از کشورها مشاهده کردم که در عزاداری از زنجیرهای تیغی و یا قمه استفاده می‌کنند، افزود: من نتوانستم چنین صحنه‌هایی را تحمل کنم و آن مکان را ترک کردم، چرا این افراد اینگونه عمل می‌کنند؟ رهبر معظم انقلاب و برخی از مراجع امسال رسما با این گونه کارها مخالفت کردند.


قاضی عسکر با اشاره به اینکه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در برنامه‌ای که ضبط و منتشر شده اضرار نفس را رد کردند، پرسید: آیا این عزاداری است که انسان با تیغ بر سر و روی خود زده و بر سر بچه‌های کوچک قمه بزند و تصاویر این صحنه‌ها در سراسر دنیا منتشر شود و اروپایی‌هایی که نسبت به کشتار کودکان یمن بی‌تفاوتند ولی به تعرض به یک سگ واکنش نشان می‌دهند به خیال خود اعلام کنند که عواطف شان تحریک شده است. این چه عزاداری است و چه نفعی برای امام حسین و جامعه اسلامی و شیعی دارد؟


وی تاکید کرد: مروج اینگونه عزاداری‌ها همان طرفداران تفکر شیعه انگلیسی هستند.


وی افزود: جمله معروف حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا که فرموده‌اند یا شیعه آل ابی سفیان و در جای دیگر دارد یا شیعه الشیطان نشانگر آنست که برخی شیعه اهل بیت نیستند، برخی به تعبیر مقام معظم رهبری شیعه انگلیسی‌اند.


نماینده ولی فقیه سپس نمونه‌هایی از نحوه تحریک احساسات جوانان توسط گروهک داعش برای عملیات انتحاری علیه شیعیان را ذکر کرد و گفت: این جنایتکاران با استناد به صحبت‌ها و مطالبی که از سوی برخی افراد به نام شیعه مطرح می‌شود ذهن جوانان را برای انجام عملیات انتحاری آماده و جنایات خود را توجیه می‌کنند و در عراق سوریه و یمن و نقاط دیگر تعداد زیادی از شیعیان را به شهادت می‌رسانند.


وی از معروف شدن 2 بت اساف و نائله قبل از اسلام و ایجاد بت خانه‌های رسمی در برخی کشورهای امروز به عنوان نمونه‌هایی از ترویج سنت‌های غلط در جامعه نام برد و افزود: اگر بنا شد سنت‌‌های غلط در جامعه رواج پیدا کند کم کم فرزندان ما به این سبک عادت می‌کنند و به نام عزاداری بر ابی عبدالله اتفاقاتی می‌افتد که باید احساس خطر کرد.


نماینده ولی فقیه افزود: وقتی منافقان سبک‌های جدیدی را به نمایش می‌گذارند و خواننده زن برای مردان و زنان نوحه می‌خواند و یا در برخی کشورها زنان بی‌حجابی را در خیابان و بین مردان راه می‌اندازند که با همان سر و وضع زننده و نامناسب سینه‌زنی می‌کنند باید یقین پیدا کرد که سازمان‌های جاسوسی و شیاطین کنونی دنیا برای کاستن از تاثیر عزاداری‌های سنتی وارد عمل شده‌اند تا این افتخار را از جامعه تشیع بگیرند.


قاضی عسکر با تاکید بر اینکه باید از عزاداری‌ها مراقبت شود چون تاریخ این مسئله را به ما گوشزد می‌کند، افزود: من و شما، روحانیت، مداحان و همه باید احساس خطر و مراقبت کنیم و اجازه ندهیم فتنه‌هایی که به شیعه لطمه می‌زند سال به سال توسعه پیدا کند و شبکه‌های خبری معاند هم به آن دامن بزنند.


وی هدف از عزاداری‌ها و بزرگداشت عاشورا و اربعین را سرمشق قراردادن آزادی خواهی، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم عنوان کرد و سنگرداران عزاداری حسینی را به دفاع از حریم حسین و عزاداری حسین بن علی (ع) فراخواند و تاکید کرد زنده نگاه داشتن این موارد می‌تواند در دنیا تحول آفرین باشد.





۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن