تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798495129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدابیر ویژه اورژانس کشور برای تسهیل تردد زایران اربعین/ 1000 پزشک اورژانس در مسیر کربلا و نجف مستقر شدند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تدابیر ویژه اورژانس کشور برای تسهیل تردد زایران اربعین/ 1000 پزشک اورژانس در مسیر کربلا و نجف مستقر شدند
مشاور وزیر بهداشت و سرپرست اورژانس کشور گفت: قرارگاه مشترک بهداشتی و درمانی ایران و عراق در اماکن زیارتی عراق ایجاد می شود.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر کولیوند اظهار داشت: در نشستی که با مسئولین وزارت بهداشت عراق داشتیم توافق ها و تفاهم نامه مشترکی برای ارائه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان به زائران اربعین صورت گرفت.


مشاور وزیر بهداشت و سرپرست اورژانس کشور افزود:یکی بحث های مهمی که در بحث پیاده روی اربعین باید مد نظر قرار بگیرد مبحث امنیت و سلامت زائران حسینی است.


وی گفت:وزارت بهداشت تدابیر ویژه ای را در این زمینه هم در داخل کشور در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه و هم تدابیر خاصی را در داخل کشور عراق دیده است.


وی افزود: ما در داخل کشور ایران که از مرز پاکستان و افغانستان تامرزهای مهران، شلمچه و چزابه بایستی آماده  باشیم و فعالیت هایمان در زمینه های بهداشتی و امدادرسانی و جاده ای را شروع کنیم و حمایت داشته باشیم.


کولیوند گفت همچنین در کشور عراق نیز باتوجه به اینکه هلال احمر در طول سال در آنجا حضور دارد به همین خاطر از مرکز پزشکی هلال احمر درخواست کردیم که تولیت این کار را برعهده بگیرد و مانیز در کنار هلال احمر کمک و خدمات رسانی خواهیم کرد.


مشاور وزیر بهداشت و سرپرست اورژانس کشور افزود: امسال حدود 1000 نفر در گروه پزشکی و پیراپزشکی برای شهرهای کربلا، نجف و در بین راه شلمچه تا نجف,نجف تا کربلا,مهران تا کربلا در بین مسیر هستند در نظر گرفتیم که خدمات پزشکی و سلامت ارائه خواهند داد و لازمه این کار این بودکه با وزارت بهداشت عراق هم یک هماهنگی و همفکری صورت بگیرد و از ظرفیت و پتانسیل کشور میهمان هم استفاده کنیم.


وی گفت: در این نشست قرار شد که نماینده های تام الاختیار دوکشور به بررسی سایر موارد بپردازند و آن چیزی که برایمان مهم بود داشتن یک سری وزا و روادید متعدد که همکاران ما در مرز ایران باید داشته باشند که در صورت بروز اتفاق و حادثه بتوانند به سرعت در محل حادثه حاضر شوند و انداد رسانی و کمک به مصدومین انجام پذیرد و نسبت به جابجایی مصدومین خدمت رسانی کنند.


سرپرست فوریت های پزشکی کشور تصریح کرد: دومین مبحث ما در این نشست در زمینه اعزام تعدادی از آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس های ما به کشور عراق بود که لازمه فعالیتشان در کشور عراق داشتن برگه های ویژه و مجوز تردد است. و همچنین بحث دیگر برای تردد آمبولانس ها اتوبوس آمبولانس یک خط ویژه ی امدادی باید در نظر گرفته شود که باتوجه به تراکم جمعیت و ترافیکی که وجود دارد یک مسیر استراتژیک باید طراحی شود که راحتتر بتوانند مصدومین و بیماران را منتقل کنند.


پیرحسین کولیوند گفت: از موارد دیگر نیز مشاوره های بهداشتی و سلامت هست و در این زمینه ما یک تیم از بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها را به کشور عراق اعزام می کنیم که تفاهم کردیم که بتوانند در شبکه های اجتماعی و صداسیما حضور پیدا کنند و نظرهای مشورتی خود را اعلام کنند که از همین الان بتوانیم نکات بهداشتی را آموزش دهیم که از بیماری ها جلوگیری کنیم که از بروز مشکلاتی که به خاطر عدم رعایت بهداشت است پیشگیری شود. لذا ارسال پیامک ها و استفاده از شبکه های اجتماعی و مجوزهایی که در این خصوص در رسانه های ملی انجام می گیرد اهمیت دارد و قول دادند در این امر اتفاق بیفتد.


مشاور وزیر بهداشت افزود : تدابیر لازم را برای ارسال آمبولانس هوایی و بالگرد در صورت نیاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این زمینه به تفاهم رسیدیم.


وی گفت:سعی کردیم پذیرش بیماران در بیمارستانها با سرعت بیشتری انجام بگیرد و در این زمینه قرار شده رایزنی با وزیر بهداشت عراق  جهت رایگان شدن ویزیت زائران در اربعین در بیمارستانهای عراقی به صورت رایگان صورت بگیرد و همچنین در هفته های آینده نیز برای تبادلات بیشتر جلسه مشترکی را در یکی از شهرهای عراق برگزار خواهیم کرد .


دکتر کولیوند تصریح کرد: تفاهم کردیم که یک "قرارگاه مشترک "در کربلا،نجف ،کاظمین و سانپمرا دتشته باشیم که ما و گروه بهداشت کشور عراق بتوانیم در کنار هم به سرعت و همکاری بیشتری بتوانیم خدمات بهتری را ارائه دهیم و در جلسات آینده تسهیل کردن مسائل برای انجام راهپیمایی اربعین انجام می پذیرد.


مشاور وزیر بهداشت و سرپرست اورژانس کشور افزود: میزان دارو ودرمانی که برای ایام اربعین استفاده می شود با حج قابل قیاس نیست،از آنجایی که راهپیمایی اربعین حسینی بزرگترین تجمع انبوه دنیا است که در هیچ جای دنیا هیچ تجمع انبوهی به این شکل و  اندازه نیست و تجمعی که حدود 20 تا 26 میلیون زائر انجام می پذیرد،بنابراین حجم دارو و تجهیزات با تعداد نیرویی که برای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ارسال می شود با زمان حج قابل قیاس نیست و همچنین نیروهایی که برای اربعین در نظر گرفته شده اند از بهترین نیروهایی هستند که چند ظرفیتی هستند وهرکدام در چند زمینه در حوزه پزشکی و درمان و مهارت دارند و تدابیر خیلی خوبی در داخل کشور در نظر گرفته شده است و کادر خیلی خوب بین دو کشور وجود دارد.


دکتر کولیوند گفت: درمانگاههای خیلی خوبی را در مسیر جاده ای در راهپیمایی مهران تا نجف و شلمچه و جاهایی که نیاز است در نظر گرفته شده است و با همکاری سایر دستگاهها در آنجا بیمارستان های صحرایی ایجاد می گردد و اتوبوس آمبولانس ها هم در طول این مسیرها مستقر می شوند.


وی افزود: باتوجه به آسیب هایی که در سال های گذشته شده است امسال تدابیر بهتری اتخاذ شده است که خدمات بهتری هم  ارائه داده می شود که الحمدلله یک آبرویی برای جامعه اسلام و خصوصا تشیع است که به برکت سیدالشهداء و زیر سایه رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود .


وی گفت: وزارت بهداشت علاوه بر افزایش ظرفیتی که در حالت عادی دگایجاد می کند پایگاه ها و بیمارستانهای سیاری را ایجاد میکند .


کولیوند تصریح کرد: فوریت های پزشکی  به جدیت فعالیت هایش چند برابر خواهد شد و علاوه براین که باید آمادگی شرایط عادی را داشته باشد و اینجا شرایط بحرانی تری برای فوریت ها ایجاد میشود و از مرز افغانستان و پاکستان تامرزهای مهران،شلمچه و چزابه باید خدمت رسانی مناسبی انجام پذیرد .


کولیند بیان کرد: از شهر ایلام تا مهران به ازای هر 10 کیلومتر و بعضا به ازای هر5 کیلومتر 1 آمبولانس مستقر می شود و به ازای هر چند کیلومتر بیشتر یک اتوبوس آمبولانس مسقر میشود و در خود مرز تعداد آمبولانس های بیشتری مستقر می شود .


وی گفت: فوریت های پزشکی با تمامی ظرفیت خود در این پیاده روی و علاوه بر وزارت بهداشت تمامی دستگاهها حضور دارند ولی در بحث سلامت کاملا با مسؤلیت وزارت بهداشت است که خدمت رسانی خواهیم کرد .


سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته بطور حتم هم ظرفیت بیشتری ایجاد شده است و هم نیروی انسانی بیشتری و هم امکانات بیشتری برای خدمات بهتر یگبه زائران حسینی ارائه خواهد شد.





۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن