تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817000119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افت تدریجی تنیسورهای برتر جهان در یک دهه اخیر


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه شهروند: رقابت برترین تنیس‌بازان جهان هر‌سال دارای جذابیت‌های بالایی برای علاقه‌مندان به این رشته است. در یک دهه اخیر تغییرات زیادی در جدول برترین‌های تنیس به وجود آمده و اخیرا هر سه تنیسوری که در سال‌های اخیر عناوین برتر را کسب کرده بودند،‌ افت و هواداران خود را شوکه کرده‌اند.
 
پایان فدرر؟
 
راجر فدرر که با برنده شدن در ١٧ گرنداسلم همچنان پرافتخارترین تنیسور تاریخ به شمار می‌رود، در ٣٥ سالگی به کار خود در جمع برترین‌های جهان ادامه می‌دهد. این مرد سوییسی که عنوان‌های بی‌شماری را در کارنامه خود دارد، از ‌سال ٢٠١٢ که توانست در ویمبلدون عنوان قهرمانی را کسب کند، دستش از کسب افتخاری دیگر کوتاه مانده و بعد از ٤‌سال هنوز به هیچ جام دیگری دست نیافته است. به نظر می‌رسد این تنیسور به پایان راه خود نزدیک شده چون در رده‌بندی جهانی نیز به رده هفتم سقوط کرده، رتبه‌ای که برای فدرر در طول دوران حرفه‌ای‌اش یکی از نازل‌ترین پله‌ها به شمار می‌رود.
 
نادال، دیگر آن رافائل نیست
 
تنیسور ١٩ساله اسپانیایی وقتی توانست در ‌سال ٢٠٠٥ برنده نخستین گرنداسلم خود شود و در دوران پادشاهی فدرر در تنیس جهان، خودش را به‌عنوان یک رقیب جدی برای این مرد سوییسی معرفی کند، همگان او را به‌عنوان پدیده تنیس جهان برگزیدند. این روند برای نادال ادامه داشت و حتی المپیک ٢٠٠٨ نیز با قهرمانی رافائل نادال به پایان رسید اما مصدومیت این تنیسور اسپانیایی باعث دور شدن او از جمع برترین‌های جهان شد. نادال که حالا در ٣٠سالگی به‌سر می‌برد و به سلطان زمین‌های خاکی مشهور است، ١٤ گرنداسلم به‌دست آورده و در رده دوم برترین‌های تاریخ تنیس قرار دارد اما از آخرین قهرمانی او نیز ٢‌سال می‌گذرد.
 
افت محسوس جوکوویچ
 
نواک جوکوویچ، صدرنشین فعلی رنکینگ برترین‌های تنیس جهان در چند ماه اخیر با افت محسوسی مواجه شده است. او که با کسب ١٢ گرنداسلم در سال‌های اخیر به زدن رکورد نادال و فدرر نزدیک می‌شد، در‌ سال ٢٠١٦ شدیدا افت کرد و در صورتی که نتواند به شرایط ایده‌آل خود بازگردد، شاید تا چند ماه آینده صدر جدول رده‌بندی رنکینگ برترین‌های جهان را هم از دست بدهد. این تنیسور صربستانی ٢ روز قبل در نیمه‌نهایی تنیس مسترز شانگهای مقابل حریف نه‌چندان مطرح خود روبرتو باتیستا شکست خورد تا از روبه‌رو شدن با اندی ماری در فینال بازبماند. این ناکامی هفته گذشته نیز برای او در چین رخ داده بود و در المپیک نیز جوکوویچ با نمایش ضعیفی که ارایه کرد، در همان دورهای ابتدایی حذف شد. به نظر می‌رسد بعد از راجر فدرر و رافائل نادال این‌بار نوبت به نواک جوکوویچ، برترین ورزشکار سال‌های اخیر صربستان رسیده که با افت طولانی مدت روبه‌رو شود یا این‌که او می‌تواند خیلی زود به دوران اوج بازگشته و حتی برای رسیدن به رکوردهای فدرر تلاش ‌کند.
 
دوران سلطه ماری
 
با این‌که برای گرفتن لقب پدیده دیر شده اما اندی ماری، تنیسور مطرح بریتانیایی در ٢٩ سالگی به اوج پختگی و آمادگی رسیده و یکی، یکی جام‌های قهرمانی را درو می‌کند. او که دیروز جام قهرمانی مسترز شانگهای را با شکست باتیستاآگوت از اسپانیا بالای سر برد، دومین جام خود را در یک هفته در خاک چین کسب کرد. ماری بعد از قهرمانی در ویمبلدون ٢٠١٦ برای دومین‌بار متوالی جام قهرمانی مسابقات تنیس المپیک را در برزیل کسب کرد تا جای خود را در رده دوم برترین‌های تنیس جهان مستحکم کند و خیز بلندی برای رسیدن به نواک جوکوویچ بردارد. البته تنیسور بریتانیایی با داشتن ٣ گرنداسلم هنوز فاصله زیادی با پرافتخارترین‌های این رشته دارد اما نشان داده که درحال حاضر آماده‌ترین تنیسور جهان به شمار می‌رود.




۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن