تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805821846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادسازی سواحل چالوس/توسعه شهر در چهارمیخ بوروکراسی/ منطقه آزاد چالوس، آری یا نه؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: شهر توریستی و تاریخی چالوس بدون شک یکی از خاطره سازترین شهرهای کشور است. اکثر ایرانیان حداقل یکبار از چهارمین جاده زیبای جهان یا همان جاده چالوس عبور کرده و از تونل کندوان، گردنه هزارچم، جنگل عباس آباد، سواحل رادیو دریا، مراتع وسیع، رودها و نمک آبرود و بسیاری دیگر خاطرات بسیاری دارند.



ظرفیت های خداداد و طبیعی این اقلیم از حوصله این مقال مختصر خارج است. فرصت هایی که هر کدام بستری مناسب برای سرمایه گذاری و توسعه پایدار اقتصادی و گردشگری محسوب می شوند. توانایی ها و فرصت های ذاتی این شهربهانه ای شد تا جام جم آنلاین با مهندس علیرضا طاهری نسب، شهردار جوان، باانرژی و باتجربه چالوس درباره این شهر گفت و گو کند. آقای مهندس، چهره امروزی چالوس چگونه است؟ چالوس، شهری زیبا و تاریخی است و در شمار شهرهای توریست پذیر کشور است. این شهر از مهمترین ورودی های استان مازندران محسوب می شود و به دلیل مواهب طبیعی و موقعیت اقلیمی، مکان مناسبی برای سرمایه گذاری، تولید و بازگشت سریع سرمایه است. ابتدای مصاحبه آیا خبر خوشی برای مردم و مخاطبان دارید؟ بله، خبرخوش اینکه در یکسال گذشته 10 کیلومتر از مجموع 15 کیلومتر سواحل شهر چالوس آزادسازی شده و در اختیار شهرداری قرارگرفته است. چالوس، سواحل زیاد، جنگل، شالیزار و مزارع و مناطق گردشگری بسیاری دارد، اما یک « اگر بزرگ» هم دارد که این اگر به چالشی برای منطقه تبدیل شده است. این « اگر بزرگ» چیست که از آن به عنوان چالش یاد می کنید؟ بیشتر توضیح می دهید؟ من به عنوان شهردار و یک مسئول اجرایی، به هیچ عنوان از چهره و وضعیت فعلی چالوس رضایت ندارم. در برخی امور که مستقیم به توسعه پایدار شهر مربوط می شود، هماهنگی مناسبی میان دستگاه های اجرایی وجود ندارد. به عنوان نمونه از ابتدای امسال تاکنون چند سرمایه گذار کارآفرین برای مواردی همچون زیباسازی سواحل، راه اندازی کشتی دریایی، هواپیمای دریایی، رستوران دریایی، کارخانه های تولیدی وغیره مراجعه کرده اند اما وقتی فضای زمان بر کار را دیدند، انرژی و انگیزه اولیه خود را از دست دادند. منظور از فضای زمان بر کار چیست؟ یک سرمایه گذار برای راه اندازی یک پروژه می بایست با ادارات محیط زیست، منابع طبیعی، بنادر و کشتیرانی، شهرداری، دهیاری، ادارات آب و برق و گاز و بسیاری دیگر نامه نگاری و هماهنگ کند. این هماهنگی ها به بوروکراسی مطول و زمان بری تبدیل می شود که سرمایه گذار را دلسرد و فراری می کند. نیامدن سرمایه گذار یعنی کاهش فرصت های شغلی و افزایش بیکاری. در یک کلام دست اندازهای اداری به توسعه پایدار چالوس آسیب می زند و چند سالی است که چالوس به جای حرکت در مسیر توسعه پایدار، درجا می زند. بسیاری از مسافران از آلودگی و ضعف در نظافت سواحل چالوس ناراحت اند. چرا اینگونه است؟

درست است که دو سوم سواحل چالوس را آزادسازی کرده ایم اما واقعیت این است که نتوانستیم خدمات خوبی به مردم شهر و یا گردشگران ارائه کنیم. سواحل چالوس شرایط مناسبی برای پذیرش گردشگر ندارد. این ضعف شامل داخل شهر هم می شود که چالوس عاری از شاخص ها و معیارهای مناسب یک شهر توریست پذیر شده است. کم نیستند مسافرانی که گویا برای تولید زباله به سواحل شمالی می آیند. روزانه چندین تن زباله در سواحل، داخل و بیرون شهر و در مسیر جاده چالوس تولید می شود. مهار این مقدار زباله با توجه به محدودیت های منابع انسانی و مالی شهرداری چالوس امری بسیار مشکل و سنگین است. بی راه نیست اگر بگویم طرحی کاربردی و موثر برای ساماندهی دریا وجود ندارد. اشاره به جاده چالوس داشتید، تکلیف این جاده به کجا رسید؟





مدیریت و کار عملیاتی در این جاده که چندین دولت را به خود مشغول داشته در اختیار وزارت راه است و به شهرداری چالوس ارتباط چندانی ندارد. ما هم خواهان این هستیم که فعالیت های راه سازی شتاب بیشتری گیرد چرا که ترافیک سنگین این مسیر نه تنها برای مسافران خسته کننده بلکه برای ما هم هزینه بر است. اما قول های داده شده حکایت از راه اندازی یک فاز در سال 96 و راه اندازی کل مسیر تا 5 سال آینده دارد. خبرهایی مبنی بر منطقه آزادشدن شهرهای چالوس و نوشهر مطرح می شود، آیا این اخبار صحیح است؟ خیر، پیش از این بحث نوشهر و چالوس به عنوان منطقه آزادشدن مطرح شده بود که نماینده چالوس در مجلس نیز پیگیری های فراوانی داشته است اما در سفری که رییس جمهور محترم به مازندران داشتند مخالفت خود را با این امر اعلام داشته و معتقدند که 2 یا 3 بندر آزاد در مازندران وجود دارد و کافی است و چالوس و نوشهر بستر لازم را برای ورود به بحث مناطق آزاد ندارند. و سخن پایانی شهردار چالوس؟ چالش بزرگی که چالوس با آن دست به گریبان است، جابجایی زیاد و سریع مدیران اجرایی شهر است. به عنوان مثال در چهار سال گذشته چهار شهردار برای چالوس تودیع و معارفه شدند. بنابراین کوتاهی زمان مدیریت این فرصت را از مدیران می گیرد تا برنامه های میان مدت و یا بلندمدت را برای شهر تعریف کنند. این امر، به غیر از وجود نگاه های سیاسی و حاشیه سازی های جناحی است که برای مدیران اجرایی شهر ایجاد می شود. با این حال، من با همکاری مردم چالوس تمام تلاش خود را برای بهبود وضع موجود شهر بکار گرفته ام و امیدوارم در این مسیر خدمتگزار خوبی برای مردم شهر باشم.
محمد زندکریمخانی – جام جم آنلاین






یکشنبه 25 مهر 1395 ساعت 10:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن