تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815556608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشهد‌ی‌ها جزو بهترین میزبانان‌اند، مشکل زیرساخت‌های گردشگری است - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
ساخت و سازهای اطراف حرم رضوي
رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی گفت: ما نه تنها در مشهد از نظر فرهنگ میزبانی دچار ضعف نیستیم، بلکه شاید جزو بهترین میزبانان در دنیا باشیم، مشکل زیرساخت‌های گردشگری است که باید مورد توجه و ساماندهی قرار گیرد. محسن مکرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ما با توسل به رسانه‌های جمعی می‌‌توانیم شاهد افزایش فرهنگ میزبانی در حوزه گردشگری باشیم، راهنمایان با شناساندن توانمندی‌های گردشگری به مردم با حمایت دولت تدبیر و امید و با همکاری رسانه‌های جمعی می‌توانند موثر واقع شوند.

وی با اظهار تاسف در مورد نقش کم‌رنگ رسانه‌های جمعی در معرفی نقش راهنمایان گردشگری، گفت: رسانه‌ها باید بتوانند نقش برجسته راهنمایان گردشگری که پیشانی صنعت گردشگری هستند را بیش از پیش مشخص کنند، اماکن گردشگری نیاز به راهنمای گردشگری دارد که این راهنما با توضیحات خود می‌تواند موجب انتقال جاذبه‌ها به گردشگران شود.

رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: ما نه تنها از نظر فرهنگ میزبانی دچار ضعف نیستیم، بلکه شاید جزو بهترین میزبانان در دنیا باشیم، تنها نکته‌ای که وجود دارد مساله زیرساخت‌های گردشگری است که باید مورد توجه و ساماندهی قرار گیرد.

وی افزود: از جمله زیرساخت‌هایی که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد سرویس‌های بهداشتی مناسب در طول مسیرهایی است که گردشگران و زائران در آن‌ها تردد دارند، همچنین باید امکان دسترسی به اتوبوس‌های گردشگری و محل پارک مناسب برای اتومبیل‌ گردشگران در سطح شهر وجود داشته باشد.

مکرم در خصوص نقش راهنمایان در رسانه‌‎های جمعی، افزود: در این رسانه‌ها باید کاملا مشخص باشد که پیشانی صنعت گردشگری، راهنمایان گردشگری هستند، یک راهنمای گردشگری با توضیحات خود می‌تواند یک سنگ صامت و جامد را به یک جاذبه‌ زیبای توریستی تبدیل کند، بنابراین توجه به این امر در بهبود فرهنگ میزبانی نقش موثری دارد.

رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی با اشاره به وجود 2500 جاذبه گردشگری در استان گفت: سالانه 25 میلیون زائر از تهران و مکان‌های مختلف ایران به مشهد و حرم مطهر رضوی تشرف می‌یابند، اما به دلیل اینکه از امکانات موجود و جاذبه‌های گردشگری آگاهی ندارند اکثر آن‌ها پس از زیارت به شهرهای خود باز می‌گردند.

وی اظهار کرد: اگر من به عنوان یک راهنمای زیارتی مکان‌های مختلف حرم و اطلاعات فرهنگی و تاریخی خراسان رضوی را در اختیار زائران قرار دهم، قطعا عظمت و شکوه آن سفر برای گردشگران چندبرابر خواهد شد. در نتیجه مدت اقامت زائران و گردشگران در مشهد از 1/8 شبانه روز به 5 شبانه روز خواهد رسید.

مکرم بیان کرد: هم‌اکنون به جز راهنمایان گردشگری زیارت، راهنمایانی در حوزه فرهنگی و تاریخی نیز در مشهد داریم، همچنین در خصوص گردشگری سلامت نیز برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: طبیعت‌گردی نیز با انواع گردشگری سلامت، زیارت، فرهنگی و تاریخی ارتباط دارد به این معنا که هم می‌توان به صورت انحصاری تنها در زمینه طبیعت‌گردی فعالیت کنند و نیز به صورت تلفیقی با سه نوع گردشگری مذکور ارتباط برقرار کرد.

رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی یادآور شد: رسانه‌های جمعی باید با تبلیغات کاملا شفاف و جذاب به معرفی راهنمایان گردشگری بپردازند و خدمات حوزه گردشگری را به مردم ایران معرفی کنند. برای معرفی جاذبه‌های گردشگری به یک برنامه‌ریزی مدون احتیاج داریم.
انتهاي پیام


چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن