تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817257986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصل تصمیم امام برای پایان جنگ صحیح بود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به گزارش جمهوریت؛ حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم درباره غرامت ایران از عراق پیرامون جنگ تحمیلی گفت:موضوع غرامت یعنی بند ششم قرارداد 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد یک مطالبه پایدار جمهوری اسلامی ایران است، پایدار از این جهت به این موضوع اطلاق می شود که هیچگونه سازوکار و آمد و شد سیاسی نخبگان واحزاب سیاسی در ایران یاعراق نمی تواند این مطالبه پایدار را زیر سوال ببرد.

رییس کمیته پیگیری دریافت غرامت ایران از عراق در مجلس هشتم در ادامه این مطلب افزود: الگوی آن نیز الگویی است که در حال حاضر هم فی مابین کشورهای اروپایی اجرا می شود به طور مثال در همین زمان حاضر آلمان در حال پرداخت غرامت جنگ جهانی دوم به برخی کشورها از جمله فرانسه است، چرا که بر طبق منشور ملل متحد غرامت حقی پایدار است،  حقی که مربوط به مردم است و خاص دولت ها نیست.

نماینده مردم دالاهو و اسلام آباد غرب همچنین تصریح کرد:به عنوان مثال علاوه بر تلفات انسانی و جانی بسیاری از زیر ساخت های عمرانی و توسعه ای شهرهای مرزی ایران ویران شده وهر کس که از حق ایرانیان در موضوع غرامت بگذرد حتما خودش باید پاسخگوی ملت باشد.

وی افزود:لذا در ایران کسی از غرامت  صرف نظر نکرده است و تنها موضوع مهم در این بین سازوکار مطالبه و تسویه است.

فلاحت پیشه در این خصوص گفت:مثلا آلمان با کشورهای اروپایی سازوکارهایی را تعریف کردند که در قالب آن غرامت را پرداخت کنند، به همین شکل هم می توان سازوکارهایی را با عراق تعریف کرد.


عراق یک سری از چاه‌های نفت خود را به جای غرامت به ایران واگذار کند

رییس کمیته پیگیری غرامت ایران از عراق در مجلس هشتم همچنین تاکید کرد:عراقی ها در زمینه های مختلف مثل بهره برداری از چاه های مشترک نفتی دارای قابلیت تعریف سازوکار است این به نفع مناسبات ایران و عراق است که این عقده مناسباتی وجود نداشته باشد و حل شود.


از تاکید طالبانی بر اصالت قطعنامه 598 تا سنگ اندازی بعثی های باقی مانده در قدرت در عراق

وی خاطر نشان کرد: بارها شنیدیم از زبان مقامات عراقی مثل آقای طالبانی که اصالت قطعنامه 598 مورد تاکید قرار گرفته است اما در عراق به این علت که هنوز فضا هیجانی است و بعثی ها در حوزه عمل قرار دارند و سعی می کنند غرامت را به عاملی برای ممانعت از پیشبرد و توسعه روابط با ایران تبدیل کنند هنوز این بحث را مطرح نمی کنند.


رقم غرامت ایران از عراق باید به روز پرداخت شود

فلاحت پیشه تاکید کرد: واقعیت این است که مناسبات رو به رشد ایران و عراق باید تقویت شود اما این مناسبات با موانعی رو به رو است و بخشی از این موانع به قطعنامه 598 بر می گردد که حتی دبیرکل سازمان ملل متحد خاویر پرز دقیقا درباره رقم 96 میلیارد دلاری آن تاکید کرده و این رقم باید به روز پرداخت شود.


اصل تصمیم تصمیم امام برای پایان جنگ صحیح بود اما نحوه اجرا ایرادی داشت

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم درباره انتقادات و مباحث پیرامون پایان جنگ ایران و عراق گفت:معتقدم اصل تصمیم مرحوم امام(ره) تصمیم به موقعی بود و با محاسبه شرایط بین المللی و منطقه ای پایان جنگ را اعلام کردند  اما اجرای آن و نحوه اجرای دستور اما جای بحث و بررسی دارد.

وی تاکید کرد: هرچند که در پایان جنگ به گونه ای دیگردر مورد بازگشت به مرزها می شد عمل کرد و انتقادهایی در این خصوص وارد است و به یکباره خیلی از جبهه ها بدون پشتیبان باقی ماندند و مشکلاتی درآنجا شکل گرفت.


باید درباره برداشته شدن بدون کارشناسی پشتیبانی سربازها در جبهه ها بعد از اعلام پایان جنگ توضیح خواسته شود

رییس کمیته پیگیری دریافت غرامت از عراق در مجلس هشتم همچنین خاطر نشان کرد: یکسری ضعف ها وجود داشت، پشتیبانی سربازها برداشته شد و خیلی ها شهید و اسیر شدند و این ها مواردی است که باید در مورد آن توضیح خواسته شود .

۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن