تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798421124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یارانه 45500 تومانی در آستانه 6 سالگی با ارزشی کمتر 20هزار تومان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حدود شش سال پیش، یعنی آذرماه 89، رئیس جمهور وقت با حضور در تلویزیون، آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را رسماً اعلام کرد و گفت از صبح روز 28 آذر، حامل‌های انرژی، آب و نان در سراسر ایران، با بهای جدید ارائه خواهد شد. 


به گزارش «تابناک اقتصادی» در اولین مرحله واریز یارانه نقدی به حساب خانوارها، با پرداخت 40 هزار و پانصد تومان به ازای هر نفر در ماه، در مجموع 4 هزار و هشتصد میلیارد تومان به حساب‌ها واریز شد. یکی از اشکالاتی که به اجرای این طرح در همان ابتدا گرفته شد این بود که بخش مهمی از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص نیافت و این مسئله باعث بی اثر شدن یارانه‌ها گردید.  همچنین در شروع این طرح انتظار می‌رفت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، رفتار مردم در مصرف انرژی اصلاح گردد، که این موضوع تنها در مدت کوتاه اثر گذار بود و پس از مدتی رفتارها دوباره به وضع سابق برگشت.
 
همچنین در سال 93، در دومین مرحله از طرح هدفمندی یارانه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی نظیر بنزین، گازوئیل، نفت سفید و نفت کوره افزایش یافتند و همچنین در ثبت نام افراد در این مرحله، تعدادی بین 6 تا 7.5 میلیون نفر از دریافت یارانه انصراف دادند که در این صورت مبلغی در حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان منابع برای دولت ایجاد کرد. انصراف افراد به اینجا ختم نشد و در ماه های بعد و در سال‌های 94 و 95 دولت طبق قانون اقدام به حذف افراد دهک‌های بالا از دریافت یارانه نمود. ولی آنچه حائز اهمیت است این موضوع می‌باشد که  با انصراف و حذف تعداد زیادی از افراد، چرا یارانه افراد کم‌تر برخوردار هنوز همان یارانه 45500 تومانی می‌باشد، مبلغی که شاید در سال اول، می‌توانست کمکی به اقتصاد خانوارها باشد ولی در حال حاضر به گفته کارشناسان ارزش یارانه 45500 تومانی کمتر از 20 هزار تومان است و خانواده‌ها با مشکلات اقتصادی بی‌شماری روبرو شده‌اند.  



یارانه 45500 تومانی در آستانه 6 سالگی با ارزشی کمتر 20هزار تومان



بر این اساس، تابناک اقتصادی گفت و گویی با آقای جلال محمود زاده نماینده محترم مجلس شورای اسلامی انجام داده است.


آقای محمود زاده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قرار بود از محل درآمد اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، 30 درصد یارانه نقدی به بخش کم درآمد، 30 درصد به کشاورزی و 40 درصد به صنعت اختصاص یابد. وی اظهار داشت: تا کنون متأسفانه فقط پرداخت نقدی بوده است. آن هم در حد 45000 تومان. مابقی بخش صنعت و کشاورزی محقق نشده است. نفت گاز از لیتری 17 تومان به 300 تومان رسید. کشاورز ما با لیتری 300 تومان آیا توان تولید در بخش کشاورزی و دام‌پروری را دارد. چگونه می‌تواند رو پای خود بایستد. محصولات تولیدی کشاورز ما از لحاظ قیمت تمام شده بیشتر از متوسط قیمت جهانی بوده و متأسفانه در بحث صادرات نیز توان رقابت را از دست داده‌ایم. از یک طرف افزایش قیمت نهاده ها و سوخت، از طرف دیگر عدم اختصاص تسهیلات به صادرات و نیز عدم اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بخش کشاورزی و صنعت منجر به خسارت عمده به بخش تولید کشاورزی، تعطیلی بسیاری از کارخانجات و کار بسیاری از کارخانجات با 30-20 درصد ظرفیت شده است. 


به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، در بخش یارانه نقدی نیز مشکل داریم. زیرا هرگز همگام با افزایش تورم، یارانه افزایش نداشته و همان 45000 تومان است که امروزه حتی ارزش خود را نیز از دست داده است. 


وی معتقد است که این شیوه ، شیوه غیر علمی بوده و ای کاش اگر دولت می‌خواست قانون مصوب مجلس را نصف و نیمه اجرا کند، هرگز اجرا نمی کرد.


۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن