تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816844420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سكونتگاه‌هاي غيررسمي حاصل كم‌توجهي به روستاها است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سكونتگاه‌هاي غيررسمي حاصل كم‌توجهي به روستاها است
سكونتگاه‌هاي غيررسمي امروز شهرها را آزار مي‌دهد ولي...
سكونتگاه‌هاي غيررسمي امروز شهرها را آزار مي‌دهد ولي اگر به روستاها توجه بيشتري مي‌شد، شاهد چنين معضلي نبوديم.
رئيس شوراي عالي استان‌ها در سي و دومين اجلاس شوراي عالي استان‌ها ضمن تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام محرم و سوگواري اباعبدالله الحسين(ع) اظهار داشت: 10 مهرماه روز ملي روستا نامگذاري شده است و بايد در جهت آباداني روستاهاي كشور اقدام شود.
مهدي چمران افزود: بايد روستاها درآمد و شغل داشته باشند تا آباداني ايجاد شود.
چمران بيان داشت: سكونتگاه‌هاي غيررسمي امروز شهرها را آزار مي‌دهد ولي اگر به روستاها توجه مناسب مي‌شد، با اين معضل همراه نبوديم.
رئيس شوراي عالي استان‌ها افزود: روستاييان و عشاير توليدكنندگان كشور محسوب مي‌شوند كه از منابع طبيعي در جهت توليد استفاده مي‌كنند.
چمران يادآور شد: در حال حاضر 30 درصد جمعيت كشور روستايي و 70 درصد ديگر نيز شهرنشين هستند، بنابراين بايد روستاها بيش از وضعيت فعلي آباد شوند.
 همچنين مهدي چمران درباره مصوبات سي و دومين جلسه شوراي عالي استان‌ها اظهار داشت: بررسي طرح تنظيم بخشي از مقررات درآمدي شهرداري‌ها مورد بررسي قرار گرفت.
وي گفت: به منظور افزايش درآمدهاي پايدار و كاهش وابستگي به منابع درآمدي ناپايدار به شوراهاي اسلامي شهرهاي سراسر كشور اجازه داده مي‌شود تا براساس اختيارات موضوع بندهاي 16 و 26 ماده 71 و همچنين ماده 77 قانون تشكيلات و وظايف انتخابات شوراي شهر و انتخاب شهرداران نسبت به برقراري عوارض و بهاي خدمات اقدام كنند.
رئيس شوراي عالي استان‌ها گفت: اين طرح مورد تصويب قرار گرفت و براي تصويب نهايي به مجلس شوراي اسلامي ارسال شد.
وي گفت: در اين طرح به پرداخت عوارض در قالب درآمدهاي پايدار توجه شده است كه يكي از اين عوارض، مشاغل است كه در گذشته نيز پرداخت عوارض وجود داشته كه خيلي از مشاغل، پرداخت عوارض را حذف كرده بودند.
چمران گفت: يكي ديگر از عوارض، استفاده از معابر شهري است و سازمان‌هايي كه از معابر شهري كه توسط شهرداري احداث شده استفاده كنند بايد عوارض آن را پرداخت كنند.
وي درباره حضور اكثر اعضاي شوراي عالي اظهار داشت: در جلسه گذشته، به غايبين اخطار داده بوديم كه در صورت غيبت بيش از حد مجاز برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد و اكثر اعضا حضور يافتند.
 
  گلايه از وزراي نيرو، مسكن و بهداشت
همچنين نماينده استان اصفهان در شوراي عالي استان‌هاي كشور گفت: به دليل كمبود آب زاينده‌رود، چند سالي است كه به مُرده رود تبديل شده و كمبود آب مشكلاتي را براي كشاورزان و شهرك‌هاي اقماري شهر اصفهان ايجاد كرده است.
حسين ميرزائيان در نطق قبل از دستور سي و دومين اجلاس شوراي عالي استان‌ها اظهار داشت: استان اصفهان اگر چه به عنوان پايتخت فرهنگي و تمدن ايران اسلامي نامگذاري شده و به عنوان پايتخت ميراث فرهنگي و هنر و صنعت ياد مي‌شود اما اين استان پهناور كه بيش از 23 هزار شهيد را تقديم نظام و انقلاب كرده است با مشكلاتي مواجه است كه دولتمردان بايد نسبت به رفع آن چاره‌انديشي كنند.
وي افزود: آلودگي هوا، وجود پالايشگاه، صنايع فولاد، ذوب‌آهن، كارخانجات سيمان و قطب‌هاي صنعتي در نزديكي شهر اصفهان و شهرستان‌هاي اقماري واقع شده‌اند كه خطر آلودگي هوا، مردم اصفهان را تهديد مي‌كند.
ميرزائيان افزود: مشكلات كم‌آبي استان اصفهان و سوءمديريت مسئولان آب كشور در آينده نزديك بسيار خطرآفرين خواهد شد كه لازم است وزارت نيرو با همكاري شوراي عالي آب كشور، اين معضل اساسي را مديريت نمايد.
نماينده استان اصفهان در شوراي عالي استان‌هاي كشور بيان داشت: در حال حاضر چند سالي است زاينده‌رود تبديل به مُرده رود شده است و علاوه بر خسارات به كشاورزان حاشيه رودخانه و شرق اصفهان باعث قطعي آب شرب شهرك‌هاي اقماري شهر اصفهان شده است.  ميرزائيان يادآور شد: شهرستان نطنز به عنوان پايتخت هسته‌اي ايران قريب به يك سال است دچار بحران آب بوده و حتي بعضي از شهرها روزانه پنج ساعت قطعي آب دارند كه لازم است مسئولان وزارت نيرو چاره‌انديشي نمايند.  وي خطاب به وزير كشاورزي گفت: شهر بادره يك قطب كشاورزي قوي كشور است كه با دارا بودن 1500 هكتار انار يكي از پنج رقم انار ثبت شده كشور است و سالانه بيش از 50 هزار تن انار به سراسر كشور و حتي به كشورهاي اروپايي و حوزه خليج فارس صادر مي‌كند ولي به خاطر نبود امكانات سردخانه و صنايع تبديلي و عدم حمايت دولت انار با قيمت كيلويي 850 تومان از كشاورزان توسط دلالان خريداري مي‌شود كه اين موضوع مصيبت عظمايي براي كشاورزان منطقه است.  ميرزائيان خطاب به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور اظهار داشت: در شهر بادره تنها يك بيمارستان وجود دارد كه توسط خيرين منطقه ساخته شده اما متأسفانه هيچگونه مساعدتي براي تجهيزات اين بيمارستان صورت نگرفته و مردم اين ديار به شهر اصفهان و كاشان عزيمت مي‌كنند. اين در حالي است كه اين شهر سالانه بيش از 4 ميليون زائر و گردشگر جهت زيارت امامزاده آقاعلي عباس و شاهزاده محمد دارد.
وي خطاب به وزير مسكن، راه و شهرسازي گفت: از وزير مسكن به شدت گلايه داريم كه با پول بيت‌المال قريب به هشت ماه است حدود 20 كيلومتر جاده
بادره - كاشان تكميل شده ولي متأسفانه آن را افتتاح نمي‌كند.
وي افزود: مسئولان فرداي قيامت جواب خون كساني كه در اين جاده خطرناك هر هفته تلفات انساني داشته‌اند را بايد بدهند.





تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن