تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812955286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توان توليد فولادي‌ها براي ورق غيرواقعي است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توان توليد فولادي‌ها براي ورق غيرواقعي است
انجام ندادن تعهدات عرضه ورق فولادي، كمبود ورق و كشف قيمت ناعادلانه در بورس كالا با عرضه‌هاي محدود باعث شده همچنان صنايع پايين‌دستي فولاد (لوله و پروفيل) با مشكل تأمين مواد اوليه مواجه باشند.
به گزارش «جوان»، سنديكاي لوله و پروفيل فولادي طي نامه‌اي كه ديروز خطاب به وزير صنعت ارسال كرده‌اند با تشريح مشكلات موجود همچنان از سوء‌برداشت معاون معدني وزير و رفتار انحصارطلبانه فولاد مباركه ناراضي هستند و خواستار كاهش تعرفه ورق‌هاي فولاد وارداتي هستند.

همزمان با اين نامه وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: تلاش مي‌كنيم تعرفه واردات ورق سياه تا ۵ درصد كاهش يابد.

سردار حسين دهقان در بازديد دو روز پيش از نخستين واحد توليد نيترات پتاسيم صنعتي كشور در چهارمحال و بختياري براي پيگيري كسب برند مناسب و پروانه بهره‌برداري و تلاش براي كاهش تعرفه‌هاي واردات ورق قول مساعد داد.
 در اين نامه آمده است: سال 95 در حال اتمام است ولي ما توليدكنندگان پايين‌دستي هنوز در دعواي «تأمين» يا «عدم‌تأمين مواد اوليه» با معاونت معدني وزارت صمت و مجتمع فولاد مباركه به عنوان تنها عرضه‌كننده انحصاري ورق گرم فولادي در ايران هستيم.

 پايش ميزان تحويل ورق‌هاي فولادي از شركت‌هاي نورد لوله اهواز و فولاد گيلان نيازمند دستور جنابعالي است، چراكه در موافقتنامه در حضور جنابعالي مقرر شد به غير از 1/1 ميليون تن ورق نازك كه مجتمع فولاد مباركه متعهد به تحويل در سال 95 به اعضاي سنديكا شده است، دو مجموعه نورد و لوله اهواز و گيلان نيز هركدام 500هزار تن ورق زير سه ميليمتر در اختيار اين صنعت قرار دهند و متأسفانه به جز تناژي كه از فولاد مباركه در آمارها ذكر شده، آن دو شركت ديگر به هيچ عنوان توان مقدار توليدي كه براي ايشان تعهد كرده‌ايد تاكنون نداشته‌اند و تصور غيرواقع معاون جناب عالي درباره توان توليد آنها در آن جلسه با واقعيت متفاوت است.
در اين نامه با تأكيد بر اينكه مجتمع فولاد مباركه 97 درصد از تحويل سفارشات ثبت‌شده عقب هستند آمده است: فولاد مباركه از ثبت سفارش و تحويل ورق زير دو ميليمتر به كلي صرف‌نظر كرده‌است و توان تأمين ورق‌هاي زير دو ميليمتر كه ورق لازم براي صادرات پروفيل است را ندارد.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: درخصوص موافقتنامه‌اي كه در دفتر نمايندگان مجلس به امضاي طرفين رسيد مقرر شد هر ماه فولاد مباركه 100 هزارتن ورق2 و زير 2 و به حد مكفي ورق بالاتر از 2 توليد و تحويل داخل دهد، ولي اين اقدام انجام نشده است.

گفتني است صادرات ورق خام در سال 95 به رغم نياز شديد داخل 80 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته  و تحويل به داخل با كندي بسيار روبه‌رو است و در بورس كالا عرضه به حد كفايت نيست.
همچنين در اين نامه آمده است: مشكل تأمين ورق هم اكنون براي شركت‌هاي مختلف داخلي حادتر شده و شركت ايران‌خودرو، سايپا، كارخانجات لوازم خانگي و كارخانجات عضو سنديكا و همچنين بخش توليدكننده لوله‌هاي قطور فولادي (كه جهت خطوط انتقال آب هستند) نيز ورق فولادي ندارند و مواد اوليه مورد نياز خود را ندارند، به گونه‌اي كه در جلسه كميسيون صنعت اتاق بازرگاني تهران در مورخه 1395/7/4 تمامي اين شركت‌ها به شدت معترض بودند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن