تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815687968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکم قصاص قاتل اجیر شده وکیل دادگستری تأیید شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حکم قصاص آدمکش اجیر شده که یک وکیل دادگستری را به قتل رسانده بود از سوی قضات دیوان عالی کشور تأیید شد، مردی هم که نقشه این جنایت را طراحی کرده بود پس از استخدام آدمکش راهی ایتالیا شده بود تا کسی به او ظنین نشود اما سرانجام رازش افشا شد.صبح 12 شهریور سال 93 این جنایت هولناک در یکی از محله‌های شیراز رخ داد که علاوه بر قتل وکیل شیرازی همسایه‌اش هم کشته شد.
 
به گزارش ایران، حدود ساعت هفت و 20 دقیقه این وکیل جوان از خانه‌شان بیرون آمد تا به محل کارش برود اما زمانی که از خودرو پیاده شد تا در پارکینگ را ببندد، هدف چند گلوله قرار گرفت.گلوله‌ها از خودروی ماکسیمایی شلیک می‌شد که در همان نزدیکی پارک شده بود.
 
در همین هنگام یکی از همسایه‌ها به کمک وکیل شتافت و قصد نوشتن شماره پلاک ماکسیمای قاتل را داشت که او هم هدف گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.
 
پس از این جنایت، تحقیقات قضایی – پلیسی شروع شد و کارآگاهان خودروی ماکسیما را در منطقه‌ای کوهستانی پیدا کردند و مشخص شد که مدتی قبل این خودرو از صاحبش به سرقت رفته بود. مأموران ابتدا حدس می‌زدند این جنایت با شغل وکیل جوان ارتباط دارد اما در این مرحله از تحقیقات هیچ سرنخی به دست نیامد و اطلاعات به دست آمده نشان داد که مقتول با کسی اختلاف نداشت و از افراد سرشناس شیراز بود.برادر این وکیل از مالکان باشگاه فوتبال معروف این شهر به شمار می‌آمد. بررسی‌های پلیسی ادامه یافت تا اینکه 9 ماه پس از این جنایت سرنخ‌های مهمی در اختیار پلیس و بازپرس پرونده قرار گرفت که رازگشای این جنایت شد.مأموران که در این مدت افراد زیادی را زیر نظر داشتند به یکی از آنها ظنین شدند و پی بردند وی طراح اصلی نقشه قتل وکیل جوان بوده است.
 

به دستور قاضی، این مرد جوان دستگیر شد و در آغاز بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست اما با گذشت چند هفته به جنایت اعتراف کرد و گفت به خاطر حسادت تصمیم به قتل وکیل بی‌گناه گرفته است. او از حدود یک سال و نیم پیش از جنایت یکی از اشرار شیراز را که چند بار توسط پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود، اجیر کرد تا وکیل جوان را به قتل برساند. این مرد حتی خانه‌ای در نزدیکی خانه وکیل جوان خریداری کرده بود تا تمامی رفت و آمدهای او را زیر نظر داشته باشند و در فرصت مناسب نقشه قتل را اجرا کنند.
 

متهم در بازجویی‌ گفت: در این مدت 2 بار برای قتل وکیل اقدام کرده‌اند اما هر بار به دلیل ازدحام جمعیت و رفت و آمد مردم موفق به اجرای نقشه نشده‌اند تا اینکه تصمیم گرفته‌اند وی را صبح زود هنگام بیرون رفتن از خانه به محل کار به قتل برسانند.
 

این مرد گفت 6 ماه پیش از جنایت با همدستی مرد اجیر شده و فردی دیگر خودروی ماکسیما را دزدیده‌اند تا با استفاده از آن نقشه قتل را عملی کنند و پس از تهیه مقدمات کار خودش راهی سفر ایتالیا شد تا کسی به او ظنین نشود. آدمکش اجیر شده نیز در حالی که همدست دیگرش او را همراهی می‌کرد با خودروی مسروقه مقابل خانه وکیل جوان به انتظار ماند تا او را به قتل برساند.با اعترافات این مرد، آدمکش اجیر شده نیز دستگیر شد و در بازجویی‌ به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.
 

بدین ترتیب پرونده این دو به اتهام مباشرت و معاونت در قتل به دادگاه کیفری فارس ارسال شد و محاکمه آنها در شعبه اول کیفری یک استان فارس آغاز شد و قضات دادگاه متهم اصلی «آدمکش اجاره‌ای» را به قصاص  و متهم دیگر را به زندان محکوم کردند که این حکم در دیوانعالی کشور تأیید شد.

۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن