تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805208775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخر چطور می‌شود به ترامپ رأی داد؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: مقاله ای از توماس فریدمن در نیویورک تایمز که در روزنامه شرق برگردان شده و منتشر شده است: واکنش من به مناظره «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون»، دو نامزد اصلي انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا، را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد: «چطور؟» آخر چطور امکان دارد مردی را به دفتر بیضی‌شکل ریاست‌جمهوری در کاخ سفید بفرستیم که فکر می‌کند ناتو فروشگاهی است که مستأجران آن اجاره کافی به آمریکای صاحب‌خانه نمی‌پردازند؟ ناتو یک فروشگاه نیست؛ بلکه اتحاد استراتژیکی است که پیروز جنگ سرد شد و باعث می‌شود اروپا به‌عنوان شریک تجاری شرکت‌های آمریکایی در شرایط باثبات باقی بماند. ناتو جایی است که با قراردادن اروپا زیر چتر هسته‌ای آمریکا از اینکه هر کشور اروپایی، به طور ویژه آلمان برای مقابله با روسیه به‌دنبال سلاح هسته‌ای برود جلوگیری می‌کند.
 
آخر چطور می‌شود مردی را که هنوز به اندازه کافی درباره روش‌های کلیدی برای پایان‌دادن به پاسخی دودقیقه‌ای بدون توسل به عصبانیت، چيزي نمی‌داند به کاخ سفید بفرستیم؟ چطور مردی را در دفتر ریاست‌جمهوری ببينيم که می‌گوید تعداد زیاد حملات سایبری که هرکدام از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا بدون هیچ شک‌وشبهه‌ای می‌گویند از طرف روسیه بوده است، ممکن است از طرف این کشور نبوده و شاید از طرف فردی  ١٨٠ کیلویی باشد که روی تختش نشسته است؟ چطور مردی را به کاخ سفید بفرستیم که ادعا دارد تلاش می‌کند هیچ مالیات فدرالی پرداخت نکند؛ درحالی‌که شکایت می‌کند که فرودگاه‌ها و جاده‌ها در حال خراب‌شدن هستند و پول کافی برای بازماندگان جنگ وجود ندارد؟
 
چگونه مردی را به اتاق بیضی‌شکل بفرستیم که ادعا می‌کند مخالف جنگ عراق بوده چون این مسئله را به طور خصوصی به یکی از دوستانش در شبکه تلویزيونی فاکس گفته، درحالی‌که او با شروع جنگ به طور علنی از آن حمایت کرده بود. حال ترامپ سعی می‌کند درستی ادعای خود در مناظره را با گفتن این جمله اثبات كند که او از جنگ به‌عنوان یک شهروند دفاع کرده، اما کلینتون به‌عنوان یک سناتور وقتی که به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته و شغلش اتخاذ تصمیم درست بوده، به آن رأی داده است.چطور کسی را به دفتر ریاست‌جمهوری بفرستیم که می‌گوید ما نباید به عراق می‌رفتیم، اما وقتی رفتیم باید نفت را می‌گرفتیم چراکه در آن صورت داعش نمی‌توانست شکل بگیرد چراکه نفت منبع اصلی درآمدی آنهاست.
 
چطور کسی را به اتاق بیضی‌شکل کاخ سفید بفرستیم که مدیر کمپین انتخاباتی‌اش بعد از مناظره مجبور است به هر برنامه تلویزیونی‌ای که می‌تواند برود تا دروغ‌های رئیس خود را رفع‌ورجوع کند. من آن‌چنان علاقه‌مند به نظرات قدیمی، لیبرال و تمرکزگرایانه کلینتون نیستم، اما او عاقل و مسئول است. کلینتون تکلیف خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و می‌تواند در این شغل رشد کند و حتی قادر است همان‌طوری که در زمان سناتوری‌اش این کار را انجام می‌داد با جمهوری‌خواهان همکاری کند.
 
ترامپ قول تغییر می‌دهد، اما وقتی کسی بخواهد سردمدار این تغییر باشد، چگونه فکر می‌کند مردمی که مالیات پرداخت می‌کنند احمق هستند و فکر می‌کند او می‌تواند بدون آمادگی در برنامه‌اي در برابر صدمیلیون نفر حاضر شده و درباره مسائل مهم به سخنرانی بپردازد؛ این تغییری است که مردم آمریکا نمی‌توانند بهای آن را بپردازند. رأی‌دادن به چنین فردی دیوانگی است.




۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن