تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803756687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلخوش به افزایش سن امید به زندگی نباشیم/ جای خالی سالمندان در برنامه ششم توسعه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دلخوش به افزایش سن امید به زندگی نباشیم/ جای خالی سالمندان در برنامه ششم توسعه
رئیس مرکز تحقیقات سالمندی با اشاره به اینکه نباید دلخوش به افزایش امید به زندگی سالمندان در کشور باشیم، گفت: مهم این است که تا چه اندازه بتوانیم زندگی این افراد را متحول کنیم.

نداشتن بیمه مشکل اصلی سالمندان در کشور/ دلخوش به افزایش سن امید به زندگی نباشیم/ جای خالی سالمندان در برنامه ششم توسعه
احمد دلبری رئیس مرکز تحقیقات سالمندی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سالمندی به عنوان دستاورد موفقیت نظام بهداشتی - درمانی و اجتماعی کشور به حساب می آید، اظهار داشت: سالمندی در قرن 20 به عنوان یک موفقیت در کشورها محسوب می شد، اما در صورتی که برنامه ریزی صحیح درباره ی این موضوع وجود نداشته باشد، به قطع و یقین به یکی از چالش های اساسی در قرن 21 تبدیل می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد سالمندان در کشورهای در حال توسعه حضور دارند، بنابراین باید با برنامه ریزی مناسب از به وجود آمدن چالش جدید جلوگیری کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی ادامه داد: براساس آخرین آمار غیر رسمی سال 90، 8.3 درصد از جمعیت کشور یعنی بالغ بر 6میلیون و 155 هزار نفر سالمند هستند.

دلبری افزود: نرخ رشد جمعیت از سال 65 تا 90 در ایران با رشد 1.7 درصدی مواجه بود که جمعیت سالمندان در همین بازه زمانی به 4 برابر افزایش پیدا کرد.

وی در  ادامه درباره ی تعداد حضور سالمندان به تفکیک زن و مرد در کشور، بیان کرد: در نظر سنجی که از سال 55 تا 85 انجام شد، نسبت سالمندان 110 مرد به 100 زن برآورد شد که این آمار در سال 90، برابر و به نحوی سالمندی مردانه شد.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی تصریح کرد: اما با روند موجود یعنی تغییر الگوهای باروری، سالم تر بودن سبک زندگی پیش بینی می شود، سالمندی زنانه شود.

دلبری با بیان اینکه 30 درصد از سالمندان در کشور تنها زندگی می کنند، ادامه داد: 22 درصد از این افراد به تفکیک مناطق شهری و روستایی شاغل هستند.

وی در ادامه گفت: 37 درصد در مناطق روستایی و 15.5 درصد از سالمندان در مناطق شهری دارای شغل هستند که از این میزان تهرانی ها کمترین سهم را دارند.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی مطرح کرد: 271 مرکز و سرای سالمندان در کشور  وجود دارد که که 14 هزار و 850 سالمند در این مراکز نگهداری می شوند.

*20 درصد سالمندان مجهول الهویه هستند

دلبری اظهار داشت: متاسفانه 20 درصد از این افراد مجهول الهویه هستند و خانواده آن ها رها کرده تا با دستور دستگاه های اجرایی هزینه های مربوط به نگهداریشان توسط بهزیستی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه نباید دلخوش به افزایش امید به زندگی سالمندان در کشور باشیم، مطرح کرد: مهم این است که تا چه اندازه بتوانیم زندگی این افراد را متحول کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی با بیان اینکه این میزان سن در مردان 76 و در زنان 80 سال تعیین شده است، مطرح کرد: پس از تبعیض نژادی نبعیض جنسیتی از موضوعات مهم برشمرده می شود که باید سیاستگذاری های لازم در این حوزه انجام شود.

دلبری در ادامه با بیان اینکه بیمه مشکل اصلی سالمندان در کشور است، ادامه داد: نداشتن بیمه و امنیت مالی سالمندان از مهم ترین مواردی هستند که سالمندان را با مشکل مواجه کرده است.

وی مطرح کرد: ماهانه مبلغ 500 تا 600 هزار تومان به سالمندانی که در مراکز سرای سالمندان و البته تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اعطا می شود.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی درباره ی جایگاه سالمندان و رسیدگی به امور این افراد در برنامه ششم توسعه گفت: جای خالی سالمندان در برنامه ششم دیده می شود، اما مشکلات موجود در این حوزه بیش از این موضوعات است که امیدواریم با اجماع رسیدن وزرات بهداشت و سازمان بهزیستی برای تدوین سند ملی سالمندان مشکلات موجود تا حدودی کاهش پیدا کنند.




۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن