تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805643761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاربردهای لاپاراسکوپی برای بیماری های زنان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کاربردهای لاپاراسکوپی برای بیماری های زنان
یک متخصص زنان و زایمان گفت: برای درمان نازایی و بسیاری از بیماری های زنان می توان از روش جراحی لاپاراسکوپی استفاده کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنگام شروع درد، افراد برای درمان سریعا به پزشک متخصص مراجعه می کنند که گاهی با درمان ساده و تجویز دارو بیمار بهبود پیدا می کنند و گاهی عمل جراحی ضروری می شود.


در عمل جراحی علاوه بر خونریزی، محل زخم نیز باقی می ماند که خوشبختانه با پیشرفت علم و فن آوری و ابداع روش لاپاراسکوپی، دیگر به برش بافت های بدن نیاز نیست و بدون این روش می توان عوارض بیماری فرد را درمان کرد.


لاپاراسکوپی جایگزینی برای جراحی
زهرا سعیدی جراح و متخصص زنان و زایمان درباره لاپاراسکوپی گفت: در جراحی لاپاراسکوپی یا درون بینی، با استفاده از تلسکوپ که آناتومي داخلي را به صورت بزرگنما نشان می دهد، بدون باز کردن شکم ،حفره داخل و لگن کاملا روشن و نمایان است و نشانه های بيماري توسط جراح مشاهده می شود.


وی افزود: جراحي لاپاراسکوپی با ایجاد 3‌ سوراخ 10 ـ 5 ميلي‌متري انجام مي‌شود كه يكي از اين سوراخ‌ها در ناف قرار دارد و سپس دستگاهي به نام آندوسكوپ را كه در نوكش دوربين بسيار حساسي تعبيه شده، درون شكم مي‌فرستند و جهت باز شدن شكم بيمار ، گاز CO2 را وارد آن مي‌كنند.


سعیدی ادامه داد: 2 سوراخ ديگر به عنوان ابزارهاي جراحي براي خارج‌كردن رحم مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 


نقش لاپاراسکوپی برای بیماری های زنان
وی با اشاره به عمل لاپاراسکوپی در زنان اظهار داشت: 90 درصد از بیماری های زنان را می توان از طریق لاپاراسکوپ درمان کرد اما باید این کار توسط متخصص انجام شود.


این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به مشکل نازایی 15 درصد از زوج های کشور ابراز داشت: در اکثر کشورهای دنیا برای خارج کردن رحم ازشکم عمل باز انجام نمی دهند بلکه این کار از طریق لاپاراسکوپ صورت می گیرد.


وی درباره مزایای عمل لاپاراسکوپی اظهار داشت: به دلیل اینکه در عمل لاپاراسکوپی، شکم باز نمی‌شود و اعضای داخلی بدن در معرض هوای محیط قرار نمی‌گیرد، میزان چسبندگی کاهش پیدا می کند که از دیگر فواید لاپاراسکوپی کوچک بودن جای زخم و کاهش ایجاد عفونت در بدن انسان است.  


سعیدی درباره ممنوعیت این روش درمانی برای برخی از افراد گفت: عمل لاپاروسکوپی در بیماران قلبی و ریوی توصیه نمی شود.


اقدامات فبل و بعد از لاپاراسکوپی!
وی درباره زمان استفاده از عمل لاپاراسکوپی در بیماران اذعان داشت: هنگام درد شکم، مشکل در باردار شدن، وجود مایع غیر طبیعی در شکم، کیست تخمدان، بارداری خارج رحمی، هیسترکتومی و چسبندگی می توان از این عمل استفاده کرد. 


این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به اقدامات قبل از لاپاروسکوپی اظهار داشت: برای کاهش تهوع و استفراغ درطی عمل جراحی یا بعد از آن، معده باید به مدت 12 ساعت خالی باشد به همین دلیل در مدت زمان مذکور از خوردن و آشامیده خود داری کنید.


وی ادامه داد: انجام برخی آزمایشات خون معمولا یک هفته قبل از عمل، گرفتن وقت از بیمارستان، حمام کردن در شب قبل، پرهیز از خوردن و آشامیدن از نیمه شب جزء نیز از دیگر اقدامات قبل از عمل لاپاروسکوپی است. 


سعیدی افزود: از بلند کردن اجسام سنگین، رانندگی، ورزش کردن، مصرف غذاهای سنگین و نوشابه، پس از عمل لاپاراسکوپی خود داری کنید و مصرف مایعات و غذاهای نرم را افزایش دهید. 


آمبولی یکی از عوارض لاپاراسکوپی است
وی با توجه به خطر عمل لاپاروسکوپی تصریح کرد: ممکن است بیمار در این عمل دچار عوارضی مانند آسیب به روده، رگ های خونی و مثانه، ایجاد آمبولی ریوی، ، لختگی خون در لگن یا ساق و یا عفونت شکم شود.


این جراح و متخصص زنان و زایمان درباره عوارض پس از عمل ابراز داشت: در هنگام مشاهده علائمی مانند تب، سرگیجه، غش، تنگی نفس، استفراغ و خونریزی های شدید سریعا برای درمان به پزشک مراجعه کنید.


وی درباره کاربرد لاپاراسکوپی در نازایی اظهار داشت: با انجام این روش می توان از باز، بسته بودن یا چسبندگی لوله ها اطمینان پیدا کرد و با عمل لاپاروسکوپی این مشکل را حل کرد و لاپاراسکوپی در بیماری آندومتریوز، با برداشت ضایعات کف لگن به بازگشت قدرت باروری کمک بسزایی می کند.


سعیدی درباره استفاده از لیزر در هنگام عمل ابراز داشت: در هنگام عمل لاپاراسکوپی برای بیماری های آندومتریوز می توان در صورت نیاز برای برش از لیزر که مانند چاقو عمل می کند، استفاده کرد.





۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن