تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820426068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرافه‌گری و افراط‌گری در شأن عزاداری سیدالشهدا(ع) نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام جمعه قم:
خرافه‌گری و افراط‌گری در شأن عزاداری سیدالشهدا(ع) نیست

دیدار اعضای ستاد شئون با امام جمعه قم


شناسهٔ خبر: 3782584 - پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
استانها > قم

.jwplayer{ display: inline-block; } قم - امام جمعه قم گفت: خرافه‌گری و افراط گری در شأن عزاداری برای امام حسین(ع) نیست.  به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر پنجشنبه در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و اعضای ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی اظهار کرد: کسانی که در جریان کربلا مرتکب جنایت بی‌سابقه شدند، خصوصیاتی داشتند که در زیارت امام حسین(ع) به این ویژگی‌ها اشاره شده است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در این رابطه، گفت: آنهایی که دست به دست هم دادند تا امام حسین(ع) را به شهادت برسانند از ظاهر و زرق و برق‌های دنیا فریب خوردند و به طمع به دست آوردن مال دنیا، آخرت خودشان را فروختند.

امام جمعه قم افزود: امام حسین(ع) در راه خدا با آنها جهاد کرد، در حالی که در این جهاد، صابر و با حوصله بود. ایشان آنقدر حوصله و استقامت کرد تا خونش در راه اطاعت از خداوند به زمین ریخته شد.

به گفته حجت‌الاسلام سعیدی، دنیاپرستان، حریم اباعبدالله الحسین(ع) را مباح شمردند که این درد از شهادت آن امام مظلوم سخت‌تر بود.

تولیت آستانه حضرت معصومه(س) فرارسیدن ماه محرم و عزاداری را رویدادی عبرت آموز برای صف بندی با دشمنان دانست و تاکید کرد: در سخنرانی، مداحی و عزاداری اگر یک بیت سروده یا قرائت می‌شود یک مصرع آن به گذشته و مصرع بعدی به زمان حال اشاره کند تا مشخص شود وظیفه عزاداران حسینی در شرایط کنونی چیست.

وی اظهار کرد: فلسفه عزاداری برای سیدالشهدا(ع) این است که سوگوار جریان گذشته باشیم و در عین حال در زمان خودمان هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام سعیدی بر لزوم پرهیز از رفتارهای افراطی در عزاداری تاکید کرد و افزود: خرافه‌گرایی در شأن عزاداری برای سیدالشهدا(ع) نیست و باید تلاش شود که عزاداری به رفتارهای خرافی آلوده نشود.

امام جمعه قم با اشاره به پذیرش مسئولیت هیئت‌های مذهبی توسط برخی روحانیون، گفت: توجه به روحانی محوری در هیئت‌های مذهبی بسیار ارزشمند است و امیدواریم، چنانچه اعضای هیئت‌های مذهبی از روحانیون درخواست کردند که مسئولیت هیئت‌ها را به عهده بگیرند، روحانیون با افتخار قبول کنند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن