تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804558291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرب‌نوازي به سبك تاج و كفاشيان!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عرب‌نوازي به سبك تاج و كفاشيان!
فرقي نمي‌كند علي كفاشيان رئيس باشد يا مهدي تاج، فرقي نمي‌كند پاي حيثيت و امنيت ملي در ميان باشد يا انتخابات براي يك كرسي مهم در فدراسيون جهاني فوتبال، نتيجه يكي است.
نویسنده : سعيد احمديان 


دست‌ها را مقابل كشورهاي عربي بالا مي‌برند و ميدان را با يك چهره بازنده ترك مي‌كنند، اين حكايت چند سال اخير فدراسيون فوتبال است، فدراسيوني كه همانقدر كه در داخل با حاشيه و پرونده قطوري با عنوان فساد در مجموعه فوتبال روبه‌رو است، در خارج از كشور و در مجامع بين‌المللي هم ناتوان از گرفتن حق فوتبال ايران است. گاهي با خودزني‌هاي داخلي و گاهي هم مانند ديروز با بازي در زمين عرب‌ها و هم جبهه شدن با كشورهاي عربي كه در سال‌هاي اخير كم براي فوتبال كشورمان نزده‌اند، نمونه آخرش هم انتخاب داوران جنجالي و پرحاشيه براي بازي‌هاي ايران بود. با اين شرايط باز هم اهمال و انفعال فدراسيون فوتبال مانع آن مي‌شود كه براي مقابله با لابي عرب‌ها در كنفدراسيون فوتبال آسيا، فوتبال ايران بتواند از حقي كه دارد،  استفاده كند و نكته قابل تأمل و تأسف‌برانگيز، قرار گرفتن در پشت لابي عرب‌ها و حمايت از آنهاست. حمايت از كشورهايي كه تا امروز نه تنها نفعي براي فوتبال كشورمان نداشته‌اند، بلكه تا توانسته‌اند براي  رسيدن اهدافشان، چوب لاي چرخ فوتبال ايران گذاشته‌اند و مطرح كردن ادعاهاي  واهي،  حرفشان را به كرسي نشانده‌اند.

شهر گواي هند آخرين پرده از رودست خوردن و بازي در زمين كشورهاي عربي توسط مديران فدراسيون فوتبال بود، در حالي كنگره فوق‌العاده كنفدراسيون فوتبال آسيا ديروز با حضور اينفانتينو، رئيس فيفا تشكيل جلسه داد كه قرار بود سه عضو آسيايي شوراي فيفا انتخاب شوند. در شرايطي اين كنگره كارش را آغاز كرد كه فدراسيون جهاني فوتبال روز يک‌شنبه سعود المهندي را از حضور در انتخابات شوراي فيفا محروم کرد. مديري كه يكي از شانس‌هاي اصلي آسيا براي عضويت در فيفا بود. گفته شد كه بررسي‌هاي کميته اخلاق فيفا در مورد اين کانديداي قطري در جريان است و دليل محروميت وي نيز اين موضوع اعلام شده است. پس از محروميت نايب‌رئيس فدراسيون فوتبال قطر، شانس علي كفاشيان كه يكي از نامزدهاي حضور در شوراي فيفا بالاتر از قبل رفت و خيلي‌ها عنوان كردند كه با محروميت اين قطري، كفاشيان به عضويت در شوراي فيفا نزديك‌تر از قبل شده تا فوتبال ايران پس از سال‌ها در آستانه دستيابي به يك پست مهم بين‌المللي باشد. كفاشيان هم كه به نظر مي‌رسيد خودش را انتخاب شده مي‌دانست، پيش از آغاز جلسه رسمي كنگره فوق‌العاده AFC، بلندپروازي‌هايش را علني كرد و مدعي شد، مي‌خواهد اعتبار فيفا را كه پس از ماجراي فساد و بركناري بلاتر، چهره آن خدشه‌دار شده را برگرداند! با اين حال خيلي زود رؤياي كفاشيان براي رسيدن به كرسي فيفا و برگرداندن اعتبار فيفا خيلي زود نقش بر آب شد و تنها 27 دقيقه بعد از آغاز كنگره، با لابي‌ها قطري‌ها در حمايت از نامزد ردصلاحيت شده قطري، اكثريت كشورهاي عضو كنفدراسيون فوتبال آسيا رأي به لغو انتخابات اعضاي آسيايي شوراي فيفا رأي دادند تا شيخ سلمان بحريني با كنايه رو به اينفانتينو بگويد: «اين احتمالاً کوتاه‌ترين کنگره فيفا بود که من تاکنون رياستش را برعهده داشتم. پيام ما هم کاملاً واضح و روشن است!» پيام AFC به گفته رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا، كشورهاي آسيايي با حمايت از نايب‌رئيس فدراسيون فوتبال قطر، از رأي فيفا درباره محروميت وي انتقاد كردند تا به نوعي كنفدراسيون فوتبال آسيا روبه‌روي فيفا قرار بگيرد.
    ***

با اين حال رأي مثبت ايران به لغو انتخابات اعضاي آسيايي شوراي فيفا در حمايت از نايب‌رئيس قطري ردصلاحيت شده توسط فيفا از نكات قابل تأمل كنگره فوق‌العاده AFC بود. اين در حالي بود كه با حذف عضو قطري، شانس كفاشيان بالاتر رفته بود. با اين حال ايران در نشست ديروز با كشورهاي عربي همراه شد و تا شانس كفاشيان با به تعويق افتادن انتخابات، تا حدودي از دست برود. هرچند با رأي منفي ايران به لغو انتخابات، باز هم با توجه به رأي منفي اكثريت به تأخير مي‌افتاد، اما موضوعي كه اهميت دارد بازي تاج و كفاشيان در زمين كشورهاي عربي بود، امري كه نشان داد فدراسيون فوتبال ايران با وجود اينكه تيم ملي كشورمان سال‌هاست تيم اول آسياست، اما در بخش مديريت با ضعف‌هاي بزرگي مانند منفعل بودن و تسليم شدن برابر لابي‌هاي عربي روبه‌رو است كه سبب شده تا در سال‌هاي گذشته كمتر پست تأثيرگذاري در كنفدراسيون فوتبال آسيا به فوتبال ايران برسد.

با وجود اين به نظر مي‌رسد همچنان علي كفاشيان با غش كردن به طرف اعراب سعي در جلب كردن اعتماد شيخ سلمان بحريني دارد و در اين راه منافع فوتبال كشورمان هم در حال قرباني شدن است و اين هم به دوستي و رابطه نزديك كفاشيان و رئيس بحريني AFC برمي‌گردد كه باعث مي‌شود تا رئيس سابق فدراسيون فوتبال و نايب‌رئيس فعلي با ترجيح دادن منافع شخصي، به سمت منافع عرب‌ها غش كند. اتفاقي كه سال گذشته در ماجراي ليگ قهرمانان سال گذشته و ممانعت عربستاني‌ها از آمدن به ايران با ادعاي واهي نداشتن امنيت هم خودش را نشان داد و كفاشيان با انفعال و عدم پاسخ قاطع به جوسازي عرب‌ها، در جهت خلاف منافع ملي حركت كرد. حالا با وجود رفتن كفاشيان و نشستن تاج هم به نظر مي‌رسد انفعال فدراسيون فوتبال مقابل كشورهاي عربي ادامه دارد و منافع ملي در فدراسيون تاج هم مانند روزهاي حضور كفاشيان محلي از اعراب ندارد و به پاي منافع شخصي مديراني مانند كفاشيان قرباني مي‌شود!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن