تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799377560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبلیغ خطوط هوایی و بانک‌ها در ماهواره مشمول برخورد می‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پس از آنکه شبکه ماهواره‌ای «جم» اقدام به پخش تبلیغ فیلم‌های سینمایی نمود، برخوردهایی با پخش کنندگان برخی از فیلم‌های سینمایی رخ داد. اکنون این شبکه ماهواره‌ای اقدام به تبلیغ خطوط هوایی ایران و همچنین برخی از بانک‌های بزرگ کشور نموده تا این پرسش پیش آید که آیا این مجموعه‌های بزرگ نیز مشمول تعقیب قضایی به جهت این تبلیغات خواهند شد؟
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه صداوسیما تبلیغات فیلم‌های سینمایی را محدودتر از حد تصور کرد و تبلیغ‌های پخش شده از تلویزیون نیز به گونه‌ای ممیزی می‌شدند که از هرگونه جذابیت تبلیغاتی بودند، برخی سینماگران داخلی، سراغ شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای رفتند و به طور مشخص شبکه «جم تی وی» محوریت تبلیغات را به دست گرفت و در مدت نه چندان طولانی، تعداد قابل توجهی از فیلم‌های سینمایی را تبلیغ نمود که به رشد میزان فروش سینمای ایران نیز کمک قابل توجهی کرد.

این تبلیغات ماهواره‌ای در دی ماه 1394 منجر به احضار ده تهیه کننده سینما به دادسرای فرهنگ و رسانه شد و با آنها درباره عدم تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت و گو و تذکر لازم داده به آنان داده شد و همزمان اداره بازرگانی صداوسیما، تعهدنامه خاصی مقابل تهیه کنندگانی قرار داد که قرار بود آگهی تبلیغاتی فیلم‌هایشان از تلویزیون محدود پخش شود.

این تعهدنامه نیز تأثیر خاصی نداشت و با فرا رسیدن نوروز 1395، به جز فیلم «بادیگارد» که تبلیغ بسیار وسیعی در تلویزیون داشت، سایر فیلم‌ها از تبلیغات ماهواره‌ای بهره برداری کردند و این اتفاقات تأثیر قابل توجهی در فروش این آثار داشت که باعث شد، اساساً معادلات درباره گیشه سینما در سال جاری به کلی تغییر کند.

مطابق با اطلاعات، «تابناک» اخیراً منتشر کرد، حداقل دریافتی شبکه اصلی پخش کننده این آگهی‌ها برای آغاز پخش آنونس‌های فیلم‌های سینمایی، پانزده میلیون تومان بوده و فیلم دارای بیشترین تبلیغات در این شبکه، ۳۰۰ میلیون تومان هزینه تبلیغات پرداخت کرده که واقعاً در قیاس با تعرفه‌های تبلیغات داخل ایران رقم بسیار اندکی ـ به نسبت میزان تأثیرگذاری در جذب مخاطب ـ برای این فیلم‌هاست.

البته این تبلیغات صرفاً از سوی تهیه کنندگان فیلم‌ها در ایران نبود و با توجه به اینکه کپی رایت این فیلم‌ها برای اکران در اروپا و آمریکا فروخته شده بود، بخشی از این تبلیغات از سوی صاحبان امتیاز پخش فیلم‌ها در اروپا و آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) صورت پذیرفته تا ایرانی‌های ساکن این مناطق از جهان، مشتاق تماشای این فیلم‌های ایرانی شوند. طبیعتاً کنترل این بخش از تبلیغات از اختیار تهیه کنندگان ایرانی خارج است اما درباره آن دسته از تبلیغاتی که متوجه اکران فیلم در ایران بوده، مسئولیت متوجه تهیه کننده ایرانی بود.

پس از آنکه با وجود هشدارهای مسئولان قضایی، روند پخش تیزر فیلم‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان متوقف نشد و حتی با وجود تأکید در پروانه نمایش فیلم‌های اکران دوم نوروز، این آثار نیز اقدام به تبلیغات ماهواره‌ای کردند، دادستانی در نامه‌ای به سازمان سینمایی تأکید کرد از این پس تمامی فیلم‌هایی که تبلیغات ماهواره‌ای داشته باشند، توقیف می‌شود. سازمان سینمایی نیز این نامه را به زیرمجموعه‌های سینمایی‌اش ابلاغ کرد و در این میان، فیلم «عادت نمی‌کنیم» با دستور قضایی به دلیل تبلیغات تلویزیونی به عنوان نخستین مصداق برخورد، توقیف شد و از روز شنبه این فیلم روی پرده نخواهد بود.

همزمان با این سلسله وقایع. سازمان سینمایی در نشستی با شورای تهیه کنندگان و سایر متولیان مرتبط، نسبت به جدیت این ماجرا تأکید کرد و بلافاصله تهیه کنندگان و پخش کنندگان درصدد توقف پخش آنونس فیلم‌هایشان از شبکه «جم تی وی» برآمدند اما مدیران این شبکه نه تنها حاضر به توقف پخش تیزر فیلم‌ها نشدند، بلکه سایر فیلم‌هایی که تیزرشان را پخش نمی‌کردند از جمله «رسوایی» و «ایستاده در غبار» را نیز در جدول پخش‌شان قرار دادند تا بدین ترتیب جنگی علنی را آغاز کرده باشند.
 
در ادامه این درگیری، گروهی از سینماگران خواستار توقف پخش آنونس آثارشان از شبکه‌های ماهواره‌ای شدند که برای مدتی این توقف رخ داد؛ اما اندکی بعد دوباره، پخش آنونس فیلم‌ها از «جم تی وی» از سر گرفته شد. به زعم برخی ناظران این تبلیغات به سفارش تهیه‌کننده‌ها بود و بنابر اظهارات تهیه کنندگان، آنها هیچ سفارشی برای پخش انونس فیلم‌هایشان نداده‌اند و شبکه‌های ماهواره‌ای خودسرانه چنین تبلیغاتی می‌کنند. 
 
در نهایت چندی پیش سه دفتر پخش سینمایی فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی، نورتابان به مدیریت محمدرضا صابری و پویافیلم به مدیریت عبدالله علیخانی مجوز تازه پخش دریافت نخواهند کرد و در ماه‌های بعدی برای اکران فیلم با چالش‌هایی مواجه خواهند شد.






۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن