تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815697627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آئین تجلیل از «افتخار سینمای ایران» برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:

آئین تجلیل از «جمشید مشایخی» هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون ایران همزمان با اکران عمومی فیلم «رفقای خوب» به کارگردانی «مجید قاری زاده» در پردیس سینمایی تماشا در جنوب غرب تهران برگزار شد.


به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور کارگردان و تهیه کننده فیلم «رفقای خوب» و جمعی از اهالی سینما برگزار شد و در آن از بیش از نیم قرن فعالیت هنری جمشید مشایخی از فیلم خشت و آئینه (1344) تا رفقای خوب (1393) تقدیر شد.

رفقای خوب آخرین فیلمی است که این هنرمند نام آشنا در آن به ایفای نقش پرداخت.

در این مراسم با اهدای یک جلد دیوان حافظ و لوح تقدیر از استاد جمشید مشایخی تجلیل شد.

جمشید مشایخی نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی گفت: قدردان همه هستم. شمال و جنوب شهر نداریم، همه جای ایران سرای من است، من خاک پای همه هنردوستان و مردم ایران هستم.

وی که به صورت ممتد توسط شرکت کننده و خیل مردمی که برای شرکت در این مراسم به پردیس سینمایی تماشا آمده بودند، تشویق شد، با بیان این بیت از حافظ «من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان - قال و مقال عالمی می کشم از برای تو» از مردم تهران قدردانی کرد.

همچنین در این مراسم استاد جمشید مشایخی تفالی بر حافظ با نیت مردم زد.

«مجید قاری زاده» کارگردان و تهیه کننده فیلم «رفقای خوب» با اشاره به همکاری با مجید مشایخی در سه فیلم پدر بزرگ، بی قرار و رفقای خوب گفت: همه کارگردانان قدیم و جدید سینمای ایران دوست دارند با استاد مشایخی کار کنند.

وی افزود: من در سال 64 که سناریوی فیلم پدربزرگ تصویب شد، یعنی حدود 30 سال پیش در برهه جوانی افتخار کار با استاد جمشید مشایخی را داشته ام و استاد بزرگوار این فرصت را به من به عنوان کارگردان جوان داد.

این کارگردان سینمای ایران گفت: جمشید مشایخی دریایی از محبت و عشق بازی است و با توجه به اینکه مردم در بین ورزشکاران جهان پهلوان تختی را بیش از همه دوست دارند، بی شک جمشید مشایخی می تواند جهان پهلوان سینمای ایران باشد.

«احمد رضا اسعدی» بازیگر سینمای ایران و همبازی جمشید مشایخی در فیلم رفقای خوب نیز گفت: هر محله، خانه، شهر و کشور استادان بزرگواری دارد و ما نیز در ایران بزرگوارانی چون استاد کشاورز، جعفر والی و انتظامی را داریم و همگی جمشید مشایخی را «آقا جون سینمای ایران» خطاب می کنیم.

وی با بیان این بیت شعر «اگر غفلت نهان در سنگ خارا می کند ما را - جوان مرد است درد عشق پیدا می کند ما را»، افزود: جمشید مشایخی، آقا جون معرفت هنر ایران زمین است.

«علی احمدی» مدیر عامل موسسه تصویر شهر نیز در این مراسم گفت: برای حرف زدن از یک مرد بزرگ، باید آدم بزرگی بود، منم این بزرگی را در خود نمی بینم که از بزرگی جمشید مشایخی صحبت کنم.

وی افزود: بزرگی جمشید مشایخی در صحبت تک تک مردم نمایان است، من از سال 76 که 24 سال بیشتر نداشتم در سریال ضیافت افتخار شاگردی این استاد بزرگوار را داشته ام و تاکنون شیرینی این افتخار در ذائقه ام مانده است.

احمدی گفت: آنچه در نظر مردم ما بزرگ است و آنچه مردم را به تکریم وا می دارد منش و بزرگمردی است و امیدواریم که این منش و بزرگمردی بزرگان سینمای ما در نسل جدید ساری و جاری گردد.

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران در ششم آذر ماه سال 1313 در تهران متولد شد. وی در مرداد سال 92 نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

او در سال 93 به عنوان سفیر سلامت چشم و بینایی و در سال 94 به عنوان سفیر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران معرفی شد و به وی تندیس سلامت اهدا شد.

جمشید مشایخی در طول فعالیت حرفه ای خود در 98 فیلم سینمایی ایفای نقش کرده و فعالیت تلویزیونی و تئاتر او نیز قابل توجه است.

۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن