تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821086349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«مریم منصف»تنها وزیرافعانستانی تبار کانادا در ایران زاده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «مریم منصف» عضو پارلمانی حزب لیبرال کانادا که تا پیش از این به شکلی گسترده به عنوان اولین زن مهاجر افغان که در کابینه کانادا به وزارت رسیده است، شناخته میشد، با انتشار بیانیه ای عنوان کرده است که به تازگی و از طریق مادر خود متوجه شده که وی در واقع در ایران زاده شده است.


به گزارش «تابناک» مریم منصف که یکی از وزاری جوان کابینه در کانادا به حساب می آید، به زودی در تاریخ 7 نوامبر به سن 31 سالگی پای میگذارد و اکنون وزارت نهادهای دموکراتیک را بر عهده دارد، بیان کرده که وی و دو خواهرش هیچ گاه تبعه ایران نبوده و جزو شهروندان ایرانی به حساب نیامده اند، اما در واقع 200 کیلومتر دور تر از مرزهای افغانستان در ایران و در مشهد به دنیا آمده اند.



تنها زن افعان که در کانادا به وزارت رسید، در ایران زاده شده است



منصف در سال 1985 میلادی به دنیا آمده است و میگوید که والدین وی به دلیل بی ثباتی در افغانستان و بعد از مشکلات امنیتی فراوانی که در این کشور به وجود آمد دست به مهاجرت از این کشور زدند. مهاجرتی که با مرگ پدر همراه بوده است و منصف میگوید که بعد از آن مادر ایشان هیچ گاه در مورد درد بزرگ آن سالها سخنی به میان نیاورده است.


مریم منصف در متنی که منتشر کرده است بیان نموده که در ایران نیز وضعیت با ثباتی نداشته است و مدام به دلیل شرایط امنیتی خاص، در حال عبور و مرور از مرز ایران و افغانستان بوده اند.


وی در نهیات در سال 1996 به همراه خانواده خود و وقتی 11 ساله بوده است به عنوان مهاجر به کانادا وارد شده و در ایالت اونتاریو مستقر میشود. جایی که شروع فعالیت های وی به عنوان یک شهروند کانادایی و در نهایت رسیدن به مقام وزارت در این کشور بود.


باراک اوباما در ابتدای سال جاری و در زمانی که در پارلمان کانادا سخنرانی میکرد، با اشاره به اصالت افعان مریم منصف این امر را نشانه ای از جامعیت شمول ساختارهای سیاسی در کانادا عنوان کرده بود.


حزب لیبرال کانادا قدیمی ترین حزب فدرال در این کشور است و به شکل کلی در مرکز طیف سیاسی در کانادا قرار دارد. این حزب حد فاصل و حد تعادلی در بین حزب محافظه کار و حزب حزب دموکراتیک نوین کانادا است. این حزب در اغلب برهه های تاریخی سیاست کانادا بر سیاست های فدرال در این کشور مسلط بوده است و تنها در قرن 20 به مدت تقریبی 69 سال قدرت را در دست داشته است. یعنی بیش از هر حزب دیگری در کل دنیای توسعه یافته. از همین روی گاهی به استعاره این حزب را به نام حزب حکومت مدار طبیعی خطاب میکنند.


در سال 2015 برخی تصمیم گیری های مهم در سیاست کانادا توسط این حزب اتخاذ شد از جمله کاهش سبد مالیاتی قشر متوسط این کشور، هزینه های گسترده در آموزش و سلامت، مقابله با گازهای گل خانه ای و مانند آن.


در حال حاضر جاستین ترودو 45 ساله رهبر این حزب به عنوان 23 امین نخست وزیر کانادا فعالیت میکند که بعد از جو کلارک به عنوان رتبه دوم جوان ترین نخست وزیر کانادا است.    






۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن