تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816202433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایگاه اینجرلیک میزبان تهاجم هوایی واشنگتن به حلب؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پایگاه "اینجرلیک" میزبان تهاجم هوایی "واشنگتن" به "حلب"؟
اقدامات مخرب آمریکا پس از مذاکرات آتش بس در سوریه به ثبات یک هفته‌ای در جبهه های شمالی و جنوبی سوریه ضربه زد.

پایگاه
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اقدامات مخرب آمریکا پس از مذاکرات آتش بس در سوریه به ثبات یک هفته‌ای در جبهه های شمالی و جنوبی سوریه ضربه زد.

ارتش آمریکا، استرالیا و دانمارک ابتدا با یک اقدام همزمان و هماهنگ، به پایگاه های نظامی ارتش سوریه در استان "دیرالزور" حمله کردند و در جریان این حمله دست کم 160 سرباز سوری شهید و زخمی شدند.

آمریکا و همپیمانانش با حمله به مواضع ارتش سوریه نشان دادند که هیچ گونه پایبندی به مفاد آتش بس "مسکو-واشنگتن" ندارند و همین موضوع باعث شد تا "کرملین" با موضع گیری درباره اقدامات آمریکا، آتش بس را بی فایده توصیف کند. آتش‌بسی که دست کم 300 بار از سوی گروه های تکفیری در جبهه های "حما-حلب-قنیطره-دیرالزور"  نقض شده است.

اما اخیرا یک حمله هوایی به کارون کمک های انسان دوستانه  شهر "حلب" انجام شد که گمانه زنی ها درباره تلاش آمریکا برای ایجاد یک منطقه امن را در شمال سوریه افزایش می دهد.

وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شده جنگنده های روسی و سوری بمباران کاروان کمک های انسانی را انجام داده اند و به دنبال آن نیستند که مسئولیت این حمله را قبول کنند.

کری در ادامه ادعاهایش گفت: تنها دو کشور در حریم هوایی منطقه‌ای که در "حلب" مورد هدف قرار گرفت، جنگنده دارند. منظور من روسیه و سوریه است و وزارت دفاع روسیه آنطور که اعلام کرده کاروان امدادرسانی در معرض بمباران قرار نگرفته بلکه در معرض انفجار قرار گرفت.

در مقابل گزارش منابع نظامی روسی نشان می دهد که اقدام اخیر آمریکا موجب انهدام کاروان کمک های انسان دوستانه در شمال سوریه شده است.



**پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هنگام هدف قرار گرفتن کاروان کمک های انسان دوستانه در حلب، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در آسمان منطقه، در حال پرواز بود. این هواپیما از پایگاه هوایی "اینجرلیک" در ترکیه به پرواز درآمده بود.

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه  در این زمینه می گوید: خواستار تحقیق فراگیر و بی‌طرفانه در مورد حمله به کاروان بشردوستانه در "حلب" هستیم. در آن حادثه ابتدا عنوان شد که حمله توپخانه‌ای و راکتی بوده و بعد ادعا شد که حمله بالگرد یا جنگنده بوده است.

وی ادامه داد: شواهدی را که در مورد این حمله در اختیار داشتیم، از جمله فیلم‌های ضبط شده را در اختیار آمریکا قرار داده‌ایم. باید از واکنش‌های احساسی به تحولات خودداری کرد. نیروهای سوریه بر اساس آنچه که با آمریکا توافق شد، از جاده "کاستیلو" عقب نشینی کردند اما معارضان چنین کاری نکردند.

تحلیلگران معتقدند که حمله به کاروان امدادرسانی در "حلب" شک و تردید‌های جدی را درباره میزان پایبندی آمریکا و همپیمانانش (تروریست های تکفیری و برخی کشورهای منطقه) به توافق‌نامه ژنو به وجود می‌آورد.


**پشتیبانی آمریکا  از عملیات "سپر فرات"

نیروی هوایی آمریکا با توجه به حمله "دیرالزور" و حمایت از داعش، با حمله به کاروان کمک های انسان دوستانه "حلب" به دنبال آن بود که با پشتیبانی از عملیات "سپر فرات"، در شمال سوریه منطقه امن پرواز ممنوع ایجاد کند.

"جان کری" در سخنان اخیر خود نیز مدعی شده بود که باید پرواز در شمال سوریه ممنوع شود تا کمک های به اصطلاح انسان دوستانه (بخوانید انتقال تجهیزات نظامی به مناطق تحت کنترل تروریست ها) با سهولت بیشتری انجام شود.

اینکه اکنون منطقه امن پرواز ممنوع در منطقه به نفع کدامیک از کشورها است، باید به اظهار نظر مقامات کشورهای همسایه سوریه در ماه های اخیر و همچنین عملیات "سپر فرات" توجه کرد و با این تفاسیر پاسخ سوال مشخص خواهد شد.

برخی کشورهای منطقه به دنبال آن هستند تا با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در استان های "حلب" و "ادلب" به تروریست های تکفیری محاصره شده این دو استان کمک کنند؛ لذا منطقه امن پرواز ممنوع بیش از همه به نفع آمریکا و همسایه شمالی سوریه خواهد بود.

گزارش از محمد زرچینی





۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن