تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعطیلی دانشگاه های آفریقا درپی افزایش شهریه


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: دست‌کم سه دانشگاه در آفریقای جنوبی امروز(چهارشنبه) در پی پیشنهاد دولت این کشور برای افزایش شهریه‌های دانشگاه‌ها بیشتر از نرخ تورم در سال 2017 و اعتراضات دانشجویان به افزایش شهریه‌ها، کلاس‌های خود را تعطیل کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دانشجویان معترض که خواستار تحصیلات دانشگاهی رایگان بودند در نزدیکی یک دانشگاه مشهور ژوهانسبورگ که به نام دانشگاه  ویتواترسراند یا دانشگاه "ویتز" شناخته شده است، دست به راهپیمایی زده و کلاس‌های این دانشگاه نیز برای چند روز تعطیل شد.

علاوه بر تعطیلی فعالیت‌های دانشگاهی در دانشگاه "ویتز"، فعالیت‌های آموزشی در پردیس اصلی دانشگاه پرتوریا هم به حال تعلیق درآمد. همچنین دانشگاه کیپ تاون نیز اعلام کرد که به طور موقت کلاس‌هایش را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل می‌کند.

تظاهرات دانشجویی در آفریقای جنوبی از سال 2015 تاکنون اغلب در اعتراض به هزینه تحصیلات دانشگاهی که برای بسیاری از دانشجویان سیاه‌پوست گران است برگزار شده است. این تظاهرات نشان‌دهنده نارضایتی فزاینده از بابت نابرابری‌های اقتصادی در این کشور آن هم حدود دو دهه پس از پایان حکومت اقلیت سفیدپوست در سال 1994 است.

اعتراضات اخیر دانشجویی در آفریقای جنوبی پس از آن کلید زده شدند که دولت این کشور در روز دوشنبه گذشته توصیه به افزایش تا سقف 8 درصدی شهریه دانشگاه‌ها در سال 2017 کرد در حالی

که تورم در این کشور 5.9 درصد اعلام شده است.

لونگلو دلامینی، سخنگوی پلیس آفریقای جنوبی اظهار کرد، در جریان تظاهرات دانشجویی سه شنبه در دانشگاه ویتز، 31 دانشجو بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که دولت آفریقای جنوبی و احزاب اپوزیسیون این کشور دانشجویان معترض را متهم کردند که پردیس‌های دانشگاهی را تبدیل به میدان جنگ کرده و به اموال دانشگاه‌ها آسیب‌ رسانده‌اند.




۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن