تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821032094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه در پی ایجاد منطقه امن نظامی در شمال سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوریت: ترکیه اعلام کرد در پی ایجاد «منطقه امنی» در سوریه به گستردگی منطقه گرند کنیون آمریکا است. این موضوع می تواند مداخله نظامی ترکیه در شمال سوریه را به بزرگترین مداخله خارجی این دولت در تاریخ مدرن تبدیل کند.
به گزارش جمهوریت؛ رئیس جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان اعلام کرد ارتش ترکیه که ماه گذشته برای عقب راندن داعش و جدایی طلبان کرد راهی شمال سوریه شده است، قصد دارد منطقه ای به بزرگی 5 هزار کیلومتر مربع را پاکسازی کند.
این مداخله که می تواند بحران سوریه را تشدید کند، بزرگترین عملیات خارجی ارتش ترکیه به شمار می آید. پیشتر عملیات های ارتش ترکیه در شمال سوریه در دهه 1990 بزرگترین عملیات خارجی ارتش ترکیه به شمار می آمدند.
نیهات علی اوزان، استراتژیست در بنیاد تحقیقات سیاست اقتصادی در آنکارا معتقد است که هدف ترکیه احتمالا به کارگیری هزاران سرباز ترکیه ای در سوریه برای سال های سال است که می تواند خطر رویارویی نظامی با ارتش سوریه را در پی داشته باشد.
افزایش شعاع عملیات ارتش ترکیه در سوریه در حالی انجام می شود که به نظر می رسد نشانه های از میان رفتن آتش بس سوریه که تحت حمایت آمریکا و روسیه برای یک هفته در سوریه برقرار بود، هر روز بیش از روز گذشته جلب توجه می کنند.
پس از مناقشه میان ترکیه و روسیه و آمریکا، حالا به نظر می رسد که آنکارا قصد دارد تا با افزایش نیروهای نظامی خود در سوریه، نشان دهد که در موضوع سوریه نقش دارد.
ترکیه پس از مداخله روسیه در سوریه، ناگزیر شد تا از حجم لفاظی های خود علیه مسکو بکاهد. حالا حضور نظامی در سوریه، می تواند بر نقش ترکیه در بحران سوریه بیافزاید. از سوی دیگر، ترکیه می کوشد تا حمایت آمریکا از نیروهای کرد شمال سوریه را کاهش دهد.
علاوه بر عقب راندن داعش، تضعیف و اخراج نیروهای کرد از غرب فرات یکی دیگر از دلایل عملیات نظامی ترکیه در سوریه اعلام شده است. اردوغان در سخنرانی امروز خود اعلام کرد که اجازه نخواهد ...
[ مشاهده متن کامل خبر ترکیه در پی ایجاد منطقه امن نظامی در شمال سوریه در پایگاه خبری تحلیلی جمهوریت ]


سه شنبه ، ۳۰شهریور۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوریت]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن