تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819118472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت هر کیلو برنج به 13 هزار تومان رسید


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری میزان: با توجه به اینکه قیمت برنج در سال های گذشته روند صعودی به خود گرفته است و تا 13 هزار تومان نیز افزایش یافته است.

در کنار تولید داخل سالانه شاهد واردات انواع برنج به کشور با قیمت ارزان‌تری نسبت به تولید داخلی هستیم که این محصول اغلب از کشور پاکستان و هند وارد کشور می شود.

با وجود اینکه قیمت برنج داخلی بالا است، تمامی افراد توانایی خرید برنج داخلی را ندارند به همین دلیل به نظر می‌رسد برای تعادل بازار واردات برنج در حد کفایت کار معقولانه‌ای باشد.

این در حالی است که حجتی وزیر جهاد کشاورزی در روزهای گذشته اعلام کرد که نیازی به واردت برنج به کشور نداریم و تولیدات داخل تامین کننده نیاز مردم است و در مقابل، شاهد صحبت‌های رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر نیاز کشور برای واردات برنج هستیم.

در این رابطه محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفت‌و‌گو با میزان گفت: براساس قانون، هر ساله 5 ماه واردات برنج به کشور به دلیل حمایت از تولید داخل ممنوع می‌شود، ولی با توجه به اینکه وارد کنندگان از سال‌های گذشته برنج را در انبار دپو کرده‌اند کمبودی در بازار احساس نمی‌شود و موجودی انبار به حد کفایت است.

وی در این باره ادامه داد: با اتمام فصل برداشت برنج در کشور واردات مجددا از کشورهای هند و پاکستان آغاز می‌شود.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به اینکه تولید داخل کفایت مصرف داخلی را نمی‌دهد، گفت: در مجموع برای تامین نیاز برنج کشور باید واردات صورت گیرد .زیرا تمامی افراد جامعه توانایی خرید برنج ایرانی با قیمت هر کیلو 10 تا 13 هزار تومان را ندارند و قیمت برنج‌های وارداتی مناسب‌تر از تولید داخلی بوده و افراد راحت تر و با قیمت کمتری نیاز خود را تامین می کنند.

در ادامه محمد نیک نژاد کارشناس کشاورزی نیز در این باره یادآور شد: واردات برنج در زمان برداشت در کشور به معنی ضرر به تولید کنندگان داخلی است و بهترین زمان برای واردات این محصول به کشور، همزمان با اتمام فصل برداشت خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: واردات برنج به کشور لازمه بازار است و برای تامین نیاز مردم نمی‌توان از این موضوع چشم پوشی کرد و با توجه به بالا بودن قیمت برنج داخلی، برنج های وارداتی بهترین و ارزان ترین گزینه برای مصرف مردم هستند که در کنار واردات، باید این بازار کنترل شود.

براساس گزارش میزان، یکی از توجیه ها برای واردات برنج به کشور بالا بودن قیمت تولید داخلی است که با کنترل قیمت این بازار و کاهش قیمت با توجه به کفایت در تولید داخلی دیگر نیازی به واردات از پاکستان و هند نخواهد بود ولی تا زمانی که این روند ادامه پیدا کند مردم مجبورند تا برای تامین سفرهای خود از برنج وارداتی استفاده کنند.





۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن