تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798428855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود 200 فروند هواپیمای ارزان به کشور


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرآنلاین:  رییس سازمان هواپیمایی‌کشور معتقد است اگر قرار باشد مسیرمان را با همین هواپیماهای قدیمی ادامه دهیم حتما باید سیاست هایمان را تغییر دهیم و شکل نظارت‌های‌مان عوض شود.

علی‌ عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی‌کشور می گوید‌ در فاصله اما و اگرهای آمریکا برای فروش هواپیماها به ایران دو‌کار مهم است که باید انجام بگیرد، یکی ‌دنبال‌کردن خرید هواپیماهای نو و دیگری تغییر در ساختارهای بازرگانی و اقتصادی شرکت های هواپیمایی. وی معتقد است اگر قرار باشد مسیرمان را با همین هواپیماهای قدیمی ادامه دهیم حتما باید سیاست هایمان را تغییر دهیم و شکل نظارت هایمان عوض شود.

بر اساس گزارشی که وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده علی عابدزاده  گفت: اعمال سیاست های صحیح درحوزه حمل و نقل هوایی درطول سی سال اخیر به مراتب اثر گذارتر از سیاست توسعه حمل و نقل هوایی است. چیزی که در سال های اخیر نداشته‌ایم و اگر سیاست‌های درستی اعمال می‌شد حتی نسبت به ضررهایی که تحریم می‌توانست برایمان داشته باشد، مقاوم می بودیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه اگر سیاست های درستی اعمال می شد وزن کارهای مثبت از وزن اثرات منفی تحریم ها به مراتب بیشتر می بود، گفت: متاسفانه سیاست های حمل و نقل هوایی در طول سه دهه اخیر سیاست های درست و منطبق با سیاست‌های جهانی که در کشورهای دیگر اعمال می شود نبوده است.

به گفته عابدزاده سیاست های اقتصادی حمل و نقل هوایی در این سال‌ها بر پایه نرخ‌های تکلیفی بوده که از سوی دولت تعیین می‌شد و این بزرگترین ضربه را به حمل و نقل هوایی کشور  وارد کرده است.

ناکارآمدی ساختار اقتصادی حمل و نقل هوایی اثر گذارتر از تحریم ها بود

عابدزاده می گوید: اگر ما اثرات تحریم های ظالمانه امریکا را بیشتر لمس کرده‌ایم بیشتر به خاطر ناکارآمدی ساختار اقتصادی حمل و نقل هوایی بوده است و اگر این ساختار درست می‌بود کمتر از تحریم‌ها لطمه می‌خوردیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشور با اعلام ورود ۲۰۰ فروند هواپیما در سال‌های اخیر به کشور، می گوید: طبیعتا اگر خط های هوایی ما شرایط اقتصادی خوبی داشتند بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمایی که در طول سال های اخیر وارد کشور شده است مطمئنا هواپیماهای بهتر و جوان‌تری می بود و اگر شرکت‌های هواپیمایی نتوانستند هواپیمای جوان وارد کشورکنند به این دلیل بوده است که ساختار اقتصادی ضعیفی داشتند.

به گفته عابدزاده زیرساخت های مالی ضعیف خطوط هوایی، آنها را مجبور به آوردن هواپیمای ارزان قیمت کرده است و دلیل ورود هواپیماهای ارزان قیمت تحریم نبود بلکه مشکل مالی شرکت‌ها و ایرلاین بود.

وی به سیاست هایی که در یک سال اخیر نظیر آزادسازی نرخ ها، اعمال شده است اشاره می‌کند و می‌گوید: ما مسلما به لحاظ اقتصادی در خط های هوایی شرایط بهتری را خواهیم داشت منتهی نتیجه این آزاد سازی دو تا سه سال طول می‌کشد تا به لحاظ مالی در سر فصل های مالی شرکت‌های هواپیمایی بنشیند.

هنوز شرایط اقتصادی خط های هوایی بهبود کامل پیدا نکرده است

عابدزاده معتقد است اگر چه شرایط رو به مثبت است اما هنوز شرایط اقتصادی خط های هوایی بهبود کامل پیدا نکرده است.

وی در پاسخ به بحث هایی که درجامعه مطرح است و اینکه آیا به خرید هواپیمای نو احتیاج داریم و اینکه آیا امریکایی‌ها به ما هواپیما می فروشند یا خیر، گفت: بهترین انتخاب در این فاصله و در بین این اما و اگرها دنبال کردن خرید هواپیماهای نو و اصلاح ساختار مالی برای خرید هواپیمای نو است. به هر ترتیبی اگر دشمنی غرب ادامه پیدا کرد و نتوانستیم هواپیمای نو را وارد کشور کنیم باید تلاش کنیم تا به فرآیند بهره‌برداری از هواپیماهای موجود کیفیت ببخشیم. ضمن اینکه بهره‌برداری از ناوگان فعلی هم نیازمند تغییر روش و اعمال سیاست‌های جدید است.

وی ادامه داد: البته نمی توانیم یک طرفه رفتار کنیم یعنی بگوییم فقط متکی به هواپیمای نو خواهیم بود یا با همین هواپیماهای کهنه می‌توانیم ادامه دهیم.

رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه حتی در صورت خرید هواپیماهای نو نمی توان با روش های گذشته هزینه‌های هواپیماهای نو را پرداخت کرد، می‌گوید: ساختارهای بازرگانی و اقتصادی شرکت های هواپیمایی نیازمند اعمال تغییرات اساسی است. ضمن اینکه باید بهره وری هواپیماها در سطح بهتری صورت بگیرد که بتوانند برگشت سرمایه داشته باشند. ساختارهای فنی و عملیاتی هم باید برای تکنولوژی‌های نو طراحی داشته باشند.

وی ادامه می دهد: ساختارهای عملیاتی، بازرگانی، فنی و آموزشی خطوط هوایی و فرودگاه های کشور اکثرا ساختارهای قدیمی هستند که باید تغییر شکل داده شود و تبدیل به اطلاعات نوین که منطبق با صنعت جدید به کار رفته در هواپیماهای جدید است، بشوند. بنابراین حتی اگر ما بخواهیم به سمت هواپیماهای نو برویم باید کارهای اساسی داخل صنعت حمل و نقل هوایی چه در شرکت فرودگاه‌ها، چه در سازمان هواپیمایی اتفاق بیفتد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: ضمن اینکه اگر قرار باشد هواپیمای نو وارد کشور شود باید خود را برای رقابت در سطح منطقه و بین المللی آماده کنیم برای اینکه بتوانیم جذب مشتری کنیم و سهم خودمان را در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی به دست آوریم.

به گفته عابدزاده به دست آوردن سهم هوایی مستلزم مشتری مداری است که تنها با اتکا به هواپیماهای نو حاصل نخواهد شد، هواپیمای نو به علاوه فرایندهای دیگری که لازم است و اگر قرار باشد مسیرمان را با هواپیماهای قدیمی تر ادامه دهیم حتما باید سیاست‌هایمان را تغییر دهیم و شکل نظارت‌هایمان تغییر کند.





۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن