تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813060295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت مسئوليت آلودگي هوا را برعهده گرفته است منتظر نتيجه مي‌مانيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت مسئوليت آلودگي هوا را برعهده گرفته است منتظر نتيجه مي‌مانيم
در جلسات كارشناسي كه در حضور معاون اول رياست جمهور و معاونت اجرايي برگزار شد، دولت مسئوليت آلودگي هوا را برعهده گرفته است و ما منتظر نتيجه مي‌مانيم.


به گزارش «جوان»، شهردار تهران صبح روز گذشته در آيين بهره‌برداري از 58 دستگاه واگن مترو، 24 دستگاه اتوبوس برقي و 50دستگاه اتوبوس تك كابين كه در محل كارخانه واگن‌سازي تهران برگزار شد، گفت: محوريت و مسئوليت حل آلودگي هوا بر عهده دوستان ما در دولت است. آنها هستند كه بايد بقيه دستگاه‌ها را هماهنگ كنند و ضمن مشخص كردن تكليف هر بخش، پشتيباني لازم را انجام دهند.  محمدباقر قاليباف افزود: بعضاً بحث بود با اين مشكلات نمي‌شود آلودگي هوا را حل كرد. اين در حالي است كه آلودگي هوا قابل‌حل است و آنقدر به سرعت مي‌توان آن را حل كرد كه مردم سال به سال سير نزولي كاهش آلودگي در شهر را به صورت محسوس لمس كنند.

قاليباف يادآور شد: ما در گذشته عنوان كرديم اگر دوستان دولت تشخيص‌شان بر اين شد كه مسئوليت را به ما واگذار كنند، ما نيز آمادگي داريم كه اين مسئوليت را بپذيريم و پاسخگو باشيم. البته دوستان دولت از ما خواستند كه طرح‌مان را ارائه دهيم چراكه بعضاً مي‌گفتند شهرداري طرح مدوني در اين زمينه ندارد و تنها سخن مي‌گويد.  وي افزود: در جلسات كارشناسي كه در حضور معاون اول رياست جمهور و معاونت اجرايي برگزار شد، همه ديدند كه شهرداري تهران منطقي‌ترين و علمي‌ترين برنامه مشخص از بعد كمي و كيفي را در حوزه كاهش آلودگي هوا در اختيار دارد، همه اين موضوع را تأييد كردند اما امروز خودشان مسئوليت اجراي آن را بر عهده گرفتند و ما هم خوشحال هستيم. البته اين كار بايد انجام شود، ببينيم آيا اتفاقي مي‌افتد يا خير؟
شهردار تهران توسعه حمل و نقل عمومي را اقدام ايجابي براي مقابله با آلودگي هوا دانست و عنوان كرد: ما باز به عنوان شهرداري كار را رها نكرديم چراكه فرهنگ جهادي اين اجازه را به ما نمي‌دهد، به نحوي كه همين امروز حدود 100 كيلومتر مترو در دست ساخت داريم و اين كار تا نيمه اول سال آينده به طور كامل به اتمام خواهد رسيد، اين به معني آن است كه ما مبارزه با آلودگي را در اولويت كار خود قرار داده‌ايم.

قاليباف تأكيد كرد: امروز در آغاز سال تحصيلي به ميزان حدود 300 هزار نفر در روز به ظرفيت حمل و نقل عمومي اضافه مي‌كنيم كه اين به معني كاهش آلودگي هوا است. در ادامه نيز ضروري است اين قطارها  امروز با اولويت در خط 3 قرار گيرد چراكه سرفاصله‌ها زياد است و عمدتاً محرومان از جنوب شهر از آن استفاده مي‌كنند.
شهردار تهران بر ضرورت انجام اقدامات سلبي براي كاهش آلودگي تأكيد كرد و گفت: امروز حدود 300 هزار خودرو كاربراتوري در شهر تهران تردد دارند كه نزديك به 40 درصد آلودگي شهر را توليد مي‌كنند. البته نمي‌گوييم به يكباره همه اين خودروها از رده خارج شوند اما حداقل اين خودروهاي آلاينده مي‌توانند به مرور از شهر تهران خارج شوند و اين اقدام سلبي بايد اتفاق بيفتد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن