تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815626762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انصارالله: امريكا نمي‌تواند در يمن نقش ميانجي ايفا كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انصارالله: امريكا نمي‌تواند در يمن نقش ميانجي ايفا كند
محمد عبدالسلام، سخنگوي انصارالله يمن گفت كه اين جنبش به طور رسمي هيچ‌گونه طرح آتش بس يا صلح امريكايي دريافت نكرده است و امريكا به دليل داشتن نقش اصلي در جنگ عليه يمن، نمي‌تواند نقش ميانجيگري داشته باشد.
در شرايطي كه جان كري، وزيرخارجه امريكا به دنبال ميانجيگري در مذاكرات يمن است تا به بحران اين كشور پايان دهد اما جنبش انصارالله مخالفت خود را با ميانجيگري امريكا اعلام كرده است. به گزارش شبكه خبري المسيره، محمد عبدالسلام روز يك‌شنبه گفت: «آنچه در ديدار توماس شانون، معاون امور سياسي وزير خارجه امريكا در هشتم و نهم سپتامبر با هيئت ملي يمن در حضور ميانجيگر عماني ارائه شد، فقط پيشنهادي بود كه در اصل با پيشنهادهاي مطرح شده در كويت تفاوتي نداشت و تنها در ظاهر و شكل اندكي با آن متفاوت بود». عبد‌السلام در خصوص طرح پيشنهادي جان كري نيز گفت: «طرح جان كري در حقيقت همان پيشنهادهاي سازمان ملل در كويت در قالبي جديد است و چنين طرح‌هايي در صورتي بررسي مي‌شود كه به صورت رسمي از سوي سازمان ملل مطرح شود».

عبدالسلام در خصوص نقش امريكايي‌ها در يمن گفت: «امريكا كه در همه امور كوچك و بزرگ حتي در سطح پروتكل‌ها و خدمات لجستيكي در خصوص يمن مداخله مي‌كند، در پي بهبود وجهه خود به عنوان صاحب پيشنهادهاي صلح و مسئول طرح‌هاي سازمان ملل است، در حالي كه در واقع اين خود امريكا است كه مردم يمن را مي‌كشد و آنها را محاصره نموده در عين حال فعاليت‌هاي سازمان ملل را مديريت وتعيين مي‌كند». عبدالسلام همچنين تأكيد كرد كه هر بحث بين‌المللي از سوي هر طرفي كه به منظور مداخله در امور يمن باشد، قابل قبول نخواهد بود و اين يمني‌ها هستند كه پيشنهاد براي حل بحران مي‌دهند نه امريكا و عربستان و نه امارات. وي افزود: «ما مانع مشاركت سازنده طرف‌هاي بين‌المللي از طريق سازمان ملل براي حل بحران كنوني نمي‌شويم ، هر طرحي كه ارائه مي‌شود بايد در جهت منافع عالي كشور و بدون مداخله طرف‌هايي باشد كه مردم يمن را مي‌كشند و محاصره مي‌كنند و حاكميت يمن را نقض مي‌نمايند.» وي افزود: «حاكميت يمن نه تنها از نظر نظامي بلكه از نظر سياسي، اقتصادي و انساني نيز بايد حفظ شود، محاصره اقتصادي بايد هرچه زودتر از يمن برداشته شود تا مردم يمن بتوانند به ديگر كشورها سفر كنند». وي درباره وعده بازگشت هيئت ملي يمن به صنعا گفت: «قرار بود اين امر صبح جمعه با هواپيماي سازمان ملل صورت گيرد كه تاكنون به دليل صادر نشدن مجوز از سوي عربستان، صورت نگرفته است».




تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن