تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803323862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خم‌كردن قامت اقتصاد كشورهاي درحال توسعه با سازمان‌هايي مثل بانك جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خم‌كردن قامت اقتصاد كشورهاي درحال توسعه با سازمان‌هايي مثل بانك جهاني
يك تحليلگر امريكايي با بيان اينكه ۲۵ كشور در ليست انتظار محرمانه‌ امريكا براي تهاجم قرار دارند، هدف از تأسيس سازمان‌هاي بين‌المللي توسط قدرت‌هاي جهاني را اين مي‌داند كه قامت اقتصادي كشورهاي در حال توسعه را خم كنند.
به گزارش تسنيم(پويا)، جان پركينز از افرادي است كه مدتي در آژانس امنيت ملي امريكا مأموريت داشته و در سال 2004 با انتشار كتاب «اعترافات يك جنايتكار اقتصادي» شهرت جهاني پيدا مي‌كند.
 وي در اين كتاب معروف به پشت پرده تشكيل و چگونگي اداره كردن سازمان‌هاي بين‌المللي مي‌پردازد. او هدف از سازمان‌هاي بين‌المللي توسط قدرت‌هاي جهاني را اين مي‌داند كه قامت اقتصادي كشورهاي در حال توسعه را زير وام‌هاي كمرشكن خم كنند. اين هدف با شروط تحميلي «بانك جهاني» و «صندوق بين‌المللي پول» براي بازپرداخت اقساط وام‌ها محقق مي‌شود كه دولت‌ها ناگزير به پرداخت اين وام‌ها هستند كه خود هم حق دخالت در چگونگي مصرف آن را ندارند و اينگونه مي‌شود كه ارائه‌  خدمات اجتماعي، بهداشتي و آموزشي دولت‌ها به طبقات محروم و متوسط به شدت محدود و ناممكن مي‌گردد.  جان پركينز عقيده دارد كه در نظام ليبراليسم اقتصاد بيش از آنكه يك علم باشد وسيله‌  توجيه راه‌هايي براي رسيدن به اهداف از پيش تعيين شده نظام سرمايه‌گذاري است و در ادامه مي‌گويد كه اكنون وقت آن است كه به پاخيزيم و فرياد سردهيم كه بدهي كشورهاي توسعه‌يافته غيرقانوني است و بايد ابطال شود.  اين كارگزار سابق آژانس امنيت ملي امريكا در ادامه مي‌گويد كه 25 كشور در ليست انتظار محرمانه‌ امريكا براي تهاجم قرار دارند تا سپس توسط ابرشركت‌هاي امريكايي مثلاً بازسازي شوند و جهت صرفه‌جويي در وقت، قرارداد بسياري از اين «بازسازي»ها حتي پيش از تهاجم امريكا، بين پنتاگون و ابرشركت‌هاي خاصي به امضا رسيده است.
وي با اشاره به اين مطلب كه در سازمان با اين نام يعني «جنايتكاران اقتصادي» ناميده مي‌شديم، در معناي آن مي‌گويد: جنايتكاران اقتصادي افرادي حرفه‌اي‌اند كه كلاه كشورهاي مختلف را در سراسر جهان در ارقام نجومي ميليارد دلاري بر مي‌دارند. آنان وجوه مالي «بانك جهاني» و آژانس ايالات متحده براي توسعه بين‌المللي و سازمان‌هاي خيريه را به صندوق شركت‌هاي بزرگ و به جيب تعدادي خانواده ثروتمند سرازير مي‌كنند كه منابع طبيعي كره زمين را در اختيار بگيرند.  پركينز سلاح اين جنايتكاران را اينگونه معرفي مي‌كند كه آنها عبارت است از: گزارشات مالي مجهول، انتخابات ساختگي، رشوه، اخاذي، روابط نامشروع و قتل. آنان بازيگران همان بازي قديمي امپراتوري هستند كه در حال حاضر در اين روزگار جهاني‌سازي ابعاد جديد وحشتناكي به خود گرفته است. من مي‌دانم از چه چيزي حرف مي‌زنم... زيرا من خودم يكي از همان جنايتكاران جنگي بودم و عبارت فوق را به سال 1982 در آغاز دستنوشته‌اي تحت عنوان «وجدان‌ آگاه جاني مزدور اقتصادي» مطرح كرده بودم.
وي افزود: اين دو شخصيت سياسي رئيس‌جمهور اكوادور و پاناما بودند كه در سانحه هوايي جانشان را از دست دادند و اين حوادث به هيچ عنوان اتفاقي نبود. آنها را به قتل رساندند زيرا از ائتلاف با شركت‌هاي بزرگ دولت امريكا و بانكداراني كه هدفي جز ايجاد امپراتوري جهاني نداشتند سرپيچي كرده بودند.  پر كينز با انتقاد از سياست‌هاي ضد بشري امريكا كه بيش از هر چيزي در رفتار آن نمود دارد در كتاب گفته است كه امريكا بيش از 87ميليارد دلار صرف جنگ عراق مي‌كند در حالي كه طبق برآورد سازمان ملل با نصف اين رقم می‌توان آب سالم، غذاي كافي، خدمات بهداشتي، دفع فاضلاب و‌ آموزش اوليه را براي تمام ساكنان كره زمين فراهم آورد.




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن