تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815212052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تب کنگو در افغانستان قربانی گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده که دو مرد در ولایت غزنی احتمالا به دلیل ابتلا به بیماری تب کنگو جان باخته‌اند.


به گزارش ایسنا، "محمدحفیظ رسولی" مسئول بخش امراض مشترک میان انسان و دام در وزارت بهداشت افغانستان گفت که یکی از این قربانیان در زمینه خرید و فروش دام فعالیت داشته که در ولایت غزنی قربانی این بیماری شده است. همچنین فرد دوم همراه بیمار بوده که او نیز مشکوک به ابتلا به تب کنگو است.


به گفته رسولی، فرد سومی هم که احتمالا مبتلا به همین بیماری است، اکنون در بیمارستان غزنی بستری است. رسولی گفت که تمام قربانیان اعضای یک خانواده بودند.


به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده که اکنون نمونه‌های خونی قربانیان برای اثبات ابتلای‌ آنها به تب کنگو تحت آزمایش قرار دارد.


رسولی تاکید کرد که از سال ۲۰۰۷ تا اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۱۹ مورد ابتلا به این بیماری در افغانستان گزارش شده که ۴۱ مورد منجر به مرگ بیمار شده‌ است.


وی افزود: در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز ۸۴ مورد بیماری تب‌ کنگو در افغانستان گزارش شده که ۹ بیمار بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.


تب کنگو یا "تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو" بیماری ویروسی است که از حشرات و حیوانات به انسان منتقل می‌شود.


۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن