واضح آرشیو وب فارسی:رسا نیوز: رحیم پور ازغدی با بیان این که در اسلام مبارزه با فقر بر همه مردم واجب است، گفت: در اقتصاد اسلامی هیچکس نباید فقیر باشد و این حکم برای تمام مردم جهان است و تنها ویژه مسلمان ها نمی شود.به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه چهارشنبه در سالن اجتماعات مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در رابطه با موضوع «مطالبات اجتماعی درباره اقتصاد مقاومتی» به سخنرانی پرداخت و گفت: بیشتر افراد علاقه ندارند از آ ن ها سؤال کنند. وی در ادامه گفت: سؤال، یکی از ارکان اساسی اسلام و به ویژه شیعه است و هر شخصی در هر طبقه ای از اجتماع حق دارد و می تواند از سران حکومت سؤال کند و عملکرد او را بازبینی نماید. تمام مردم وظیفه دارند و مأمور هستند که حکومت هایی تشکیل دهند که بیشترین شباهت را به حکومت حضرت علی(ع) داشته باشد. رحیم پور ازغدی مسؤولان حکومت اسلامی را به ویژه آن هایی که مورد سؤال قرار می گیرند، به دو گروه تقسیم کرد و افزود: عده ای در حکومت اسلامی هستند که انسان های ناشایستی نیستند اما قدرت مدیریت ندارند و در تشخیص اولویت ها دچار مشکل هستند. عده ای دیگر نیز هستند که افراد ناشایستی هستند و به عمد در کار خود خیانت می کنند. وی افزود: متأسفانه هر دو گروه اجازه نمی دهند که از آن ها سؤال شود و پاسخ صحیح دهند، در حالی که هر دوی این گروه ها را باید زیر سؤال برد و از آن ها در رابطه با کارها و فعالیت هایی که کرده اند یا نکرده اند بازخواست کرد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با روشن دانستن مبانی اسلامی و قانون اساسی در اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد تحریم ناپذیر و رفاه خواه برای همه مردم جهان. سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را رهبر معظم انقلاب مدت ها پیش تبیین و اعلام کرده اند، تمام این موارد باید تک به تک اجرا شود و مردم تمام این موارد را به صورت سؤال از مسؤولان درخواست کنند. وی در ادامه افزود: حوزه فعالیت تمام افراد جامعه و مسؤولان دستگاه های مختلف برای پیشبرد و رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید معلوم شود، ما در ایران مشکل قانون نداریم زیرا در طول این چندین سال پس از انقلاب اسلامی توانسته ایم رکورد قانون و مصوبات خوب را در جهان بشکنیم و از طرف دیگر رکورد پیگیری نکردن این مصوبات خوب را نیز شکسته ایم! رحیم پور ازغدی با بیان این که در اسلام مبارزه با فقر بر همه مردم واجب است، تصریح کرد: در اقتصاد اسلامی هیچکس نباید فقیر باشد و این حکم برای مردم تمام جهان است و تنها مخصوص مسلمان ها نمی شود. وی با بیان این که فقر با زهد تفاوت دارد، بیان کرد: زهد، فقر اختیاری است و فرد تلاش کرده است و به اموال زیادی رسیده است اما از آن ها کم استفاده می کند، در حالی که عده ای از انسان های فقیر تلاش کرده اند و به مالی دست نیافته اند. ممکن است هر دو گروه از ناچیز بودن دنیا دم بزنند اما میان این دو حرف بسیار تفاوت وجود دارد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به مخالفت اسلام با دو سبک زندگی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی گداوار و استفاده نکردن از نعمت های خداوند و دومین سبک، زندگی اشرافی گری است، یعنی زندگی که بیش از نیاز در آن مصرف وجود دارد، اسلام با هر دو سبک زندگی مخالفت دارد. وی افزود: دلیل اصلی مخالفت اسلام با فقر مطلق و اشرافی گری این است که در هر دو حالت شخص نمی تواند تکامل معنوی داشته باشد و به مقصد و هدفی نمی رسد که اسلام ترسیم کرده است. گفتنی است، این نشست ادامه سلسله نشست های «بزم اندیشه» است که به منظور آگاهسازی نسل جوان با موضوعات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روز، از طریق دسترسی مستقیم به استادان و صاحب نظران تراز اول ملی ویژه فعالان و نخبگان فرهنگی برگزار می شود. «دشمن شناسی فرهنگی»، «زندگی به سبک جهادی» و «اقتصاد مقاومتی» محورهای این نشست ها در سال 1395 است، این نشست ها همراه با پرسش و پاسخ حضوری، چهارشنبه هر هفته در مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می شود. /۸۶۲/201/ب2
پنجشنبه ، ۲۵شهریور۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: رسا نیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]