تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814219734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتش هند عملیات پاکسازی جنوب کشمیر را آغاز کرد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ارتش هند عملیات پاکسازی جنوب کشمیر را آغاز کرد
ارتش هند عملیات پاکسازی جنوب کشمیر را آغاز کرد ارتش هند روز چهارشنبه با اعزام چهار هزار نیروی نظامی و با کمک نیروهای امنیتی و پلیس ایالت جامو و کشمیر ،عملیات پاکسازی معابر و تلاش برای برقراری امنیت درجنوب کشمیر را پس از 70 روز نا آرامی و خشونت دراین منطقه،آغاز کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ این عملیات در مناطق 'پولواما'، 'شوپیان'، 'انانتاگ' و 'کولگام' که در بیش از دو ماه گذشته شاهد شدیدترین درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی بوده در حال اجرا است .این اقدام ارتش هند پس از پایان بی نتیجه گفت وگوهای هیات سیاسی 30 نفر به ریاست 'راجنات سینگ' وزیر کشور هند به کشمیر صورت گرفت .رهبران جدایی طلب و برخی از مخالفان در این گفت وگوها شرکت نکردند.

یک مقام دولتی هند گفت به ارتش دستور داده شده بدون کمترین خشونت،امنیت را در کشمیر برقرار کنند.
وی افزود:هم اکنون ارتش با کمک پلیس محلی در حال گشت زنی و برطرف کردن موانع ایجاد شده در خیابان ها است.

به گفته مقامات محلی، ارتش پس از پاکسازی منطقه کریم آباد واقع در بخش پولواما ، وارد بخش های شوپیان و کولگم شده است .
نیروهای اطلاعاتی کشمیر در روزهای اخیر در گزارش هایی اعلام کردند تعدادی از معترضان با تجهیز به سلاح سرد و پرتاب بمب های آتش زا مانع از رفت و آمد مردم در خیابان ها می شوند.

براساس این گزارش ، حدود یکصد نفر شبه نظامی با نفوذ از پاکستان به کشمیر به نا آرامی و خشونت ها در جنوب کشمیر دامن می زنند.
به گفته مقامات امنیتی این شبه نظامیان در مناطق جنوبی کشمیر مانند بخش های شوپیان ،کولگم و انانتاگ مخفی شده اند.

مناطق جنوبی کشمیر به علت جنگل های انبوه مکان مناسبی برای ایجاد پایگاه آموزش شبه نظامیان است.
درگیری در چند روز گذشته بین نیروهای امنیتی در شمال و جنوب کشمیر هشت کشته و یکصد مجروح برجای گذاشت .

دولت جامو و کشمیر روز عید قربان برای جلوگیری از اعتراض ها اقدام به برقراری محدودیت رفت و آمد در کشمیر و بستن مساجد و زیارتگاهها کرد.
خشونت ها در کشمیر از 19 تیرماه گذشته به دنبال کشته شدن برهان مظفر وانی فرمانده حزب المجاهدین توسط نیروهای امنیتی آغاز شد.

براساس گزارش های رسمی،براثر درگیری پلیس و نیروهای امنیتی با معترضان در 70روز گذشته 76 نفر کشته و هفت هزار نفر دیگر مجروح شدند.
وزیر کشور هند پیش از این اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی به جای درگیری با معترضان در خیابان ها ،عوامل اصلی ناآرامی ها و حامیان انها را دستگیر کنند.

مقامات امنیتی اعلام کردند که عملیات دستگیری 400 نفر از رهبران جدایی طلب و حامیان آنها را برای برقراری آرامش در کشمیر آغاز شده است.
دولت هند تاکنون برای ارتباط بیشتر با مردم کشمیر و یافتن راه حلی برای پایان دادن به درگیری ها در کشمیر تاکنون 2 بار 'راجنات سینگ' وزیر کشور را به سرینگر فرستاده است.

سید علی شاه گیلانی از جمله رهبران برجسته جدایی طلب کشمیری اعلام کرده است که حاضر به گفت و گو با هیات سیاسی منتخب دولت هند نیست.
پیش از این نیز هند با حضور گروه تحقیقاتی شورای حقوق بشر سازمان ملل به کشمیر مخالفت کرده بود.

هند کشمیر را مسئله داخلی این کشور می داند و با دخالت سازمان های بین المللی و خارجی در خصوص مسائل کشمیر مخالف است .
بخشی از خاک کشمیر در خاک هند و بخش دیگر در خاک پاکستان است ولی هر دو کشور ادعای مالکیت بر کل کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از سال 1947 از هند است.


منبع: ایرنا


95/6/24 - 15:10 - 2016-9-14 15:10:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن