تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820782028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صعود چشمگیر ایران در جدول با طلای خالوندی و نقره حیدری


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کاروان ایران در رقابت‌های پارالمپیک 2016 ریو با طلا و نقره پرتابگران نیزه خود در مکان هفدهم ایستاد.
به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات پرتاب نیزه کلاس F57 بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی در ورزشگاه المپیک شهر ریودوژانیرو برگزار شد. خالوندی توانست بالاتر از سایر ورزشکاران این رقابت به مقام قهرمانی برسد و سومین طلای کاروان پارالمپیک کشورمان در بازی های 2016 ریو را به نام خود ثبت کند.
محمد خالوندی در تلاش اول خود نیزه را 45.26 متر و در تلاش دوم 45.63 متر پرتاب کرد تا رکورد جهان را به نام خود ثبت کند. وی در تلاش های سوم و چهارم به ترتیب نیزه را 43.89 متر و 44.24 متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم با ثبت رکورد 45.85 متر توانست برای بار دوم رکورد جهان را جابه‌جا کند.
این پایان کار خالوندی نبود، چرا که او در تلاش ششم خود یکبار دیگر رکورد جهان را شکست و نیزه را 46.12 متر پرتاب کرد.
بدین ترتیب خالوندی توانست بالاتر از سایر ورزشکاران این رقابت به مقام قهرمانی برسد و سومین طلای کاروان پارالمپیک کشورمان در بازی های 2016 ریو را به نام خود ثبت کند.

صعود چشمگیر ایران در جدول با طلای خالوندی و نقره حیدری

دیگر ورزشکار ایرانی در این رقابت محمد حیدری بود که او نیز عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت و توانست به مدال نقره دست پیدا کند.
حیدری در پرتاب های اول، دوم و سوم به ترتیب رکوردهای 42.03 متر، 43.77 متر و 40.82 متر را به ثبت رساند. وی در پرتاب های چهارم و پنجم مرتکب خطا شد و در تلاش ششم نیز نیزه را 41.91 متر پرتاب کرد و با ثبت بهترین رکوردش که همان 43.77 متر بود، ضمن ارتقای رکورد شخصی‌اش، صاحب مدال نقره شد و هشتمین مدال‌آور کاروان «منا» در پارالمپیک ریو لقب گرفت.
پیش از این مسابقات  مجید فرزین در دسته 80 کیلوگرم با 9 وزنه بردار دیگر به رقابت پرداخت که با ثبت وزنه 240 کیلوگرمی و شکستن رکورد جهان و پارالمپیک مدال طلا را بر گردن آویخت. فرزین در نخستین حرکت موفق به مهار وزنه 230 کیلوگرمی شد که در همان حرکت اول نه تنها و فاصله خود را با حریفان زیاد کرد بلکه رکورد پارالمپیک را هم شکست. وی در حرکت دوم نیز وزنه 235 کیلوگرمی را مهار کرد تا بار دیگر رکورد پارالمپیک را بشکند و بیش از پیش به کسب مدال طلا نزدیک شود. بعد از این حرکت فاصله فرزین تا نزدیک ترین رقیبش به 7 کیلوگرم افزایش پیدا کرد.
وزنه بردار کشورمان در سومین حرکت وزنه 240 کیلوگرمی را درخواست کرد تا به رکورد جهان که با 236 کیلوگرم در اختیار خودش بود حمله کند که با مهار این وزنه نیز هم بار دیگر رکورد پارالمپیک را ارتقا داد و هم موفق به شکستن رکورد جهان شد.
وزنه بردار کشورمان برای حرکت چهارم تقاضای وزنه 244 کیلوگرمی را داد که با وجود مهار این وزنه به سختی، مورد قبول داوران قرار نگرفت تا با همان 240 کیلوگرم به کارش پایان دهد.

کاروان ایران با طلای خالوندی و نقره حیدری، صاحب 3 طلا و 5 نقره شده و در حال حاضر در مکان هفدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد.




۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن