تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816458182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«کشمیر» در آتش و خون


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه ایران و وصال روحانی مقاله ای را از نیوزویک ترجمه کرده که در ادامه می خوانید:روابط اغلب بد و بندرت خوب هند با کشمیری‌ها یک بار دیگر به تیرگی گراییده است. حقیقت امر این است که حتی در نهادهای آرامش طی دهه‌های اخیر نیز دو طرف و بخصوص دولت هند در حال طراحی حرکت تهاجمی بعدی خویش بوده‌اند و نه صلحی ریشه‌ای بلکه آتش‌بسی سست میان آنها برقرار بوده است.

در یک ماه و نیم اخیر آتش اختلاف دوباره بین دو طرف زبانه کشیده است و به نظر می‌رسد این دولت بزرگ جنوب آسیایی (هند) یک بار دیگر در حال ترسیم مجدد سیاست‌های خود در قبال کشمیری‌ها است. شروع برخوردهای تازه به قتل یکی از کماندوهای شورشی کشمیر به نام بورهان مظفر وانی در روز 8 جولای در کشمیر جنوبی بر می‌گردد و در یک چشم به هم زدن دوباره کشمیر شعله‌ای از آتش شد. در مراسم تشییع پیکر این مبارز 21 ساله بیش از 200 هزار کشمیری شرکت کردند و آن هم در حالی که دولت هند تهدید کرده بود، هرگونه اجتماع افراطی و بیش از اندازه را سرکوب خواهد کرد. از آن پس اوضاع آشفته‌تر و برخوردها جدی‌تر شده است. با این وجود در 51 روز گذشته، 70 کشمیری معترض و حتی ناظران این درگیری‌ها در تیراندازی نیروهای دولتی جان باخته‌اند و 8500 مجروح جزیی و کلی در بیمارستان‌ها مداوا شده‌اند.

در حالی که دولت هند مدعی شلیک گلوله‌های مشقی و غیرواقعی به تظاهرکنندگان کشمیری است، مشاهدات عینی و آمار تلفات خبر از به کارگیری گلوله‌های جنگی و مماشات نکردن از جانب هندی‌ها می‌دهد و همین مسأله آتش انتقام را در کشمیر سوزان‌تر کرده است. از همه بدتر و دردناک‌تر پیدا شدن 300 گلوله ساچمه‌ای در بدن یک پسر بچه کشمیری در دو هفته پیش است که طبعاً جان وی را ستاند و روابط را بیش از پیش غیرقابل ترمیم ساخت. تلخ‌تر از آن مجروح شدن حدود هزار و 400 کشمیری از ناحیه چشم بر اثر پخش شدن انفجار گلوله‌ای ساچمه‌ای و پریدن قطعات مشتعل به درون چشم آنها و از بین رفتن بینایی‌شان است. با اینکه پارلمان هند نیز تأکید کرده که این گلوله‌ها کشنده نیستند و فقط هشدار دهنده‌اند اما در هفته‌های اخیر همین سلاح‌های به اصطلاح غیر کارآمد جان افراد بسیاری را گرفته است. کشمیری‌ها و حامیان آنها استفاده هندی‌ها از این وسیله تخریبی را با رویکرد رژیم غاصب صهیونیستی به گازهای فسفری در نوار غزه مقایسه کرده‌اند و دولت هند بابت گلوله‌های مرگبار مشقی‌اش تحت انتقاد فراوانی قرار گرفته است؛ طبق برخی اخبار هند قصد استفاده از سلاح‌های سمی تازه‌ی را دارد تا لااقل از تبعات سترگ گلوله‌های مشقی رهایی یابد!

پزشکان هندی معتقدند افزایش استفاده از چنین سلاح‌هایی سلامت عمومی و حتی شرایط جسمانی افراد غیرفعال در برخوردهای سیاسی منطقه را به طور جدی به خطر انداخته است و این قضایا باید هر چه سریع‌تر برچیده شود. تظاهرکنندگان کشمیری تأکید کرده‌اند به‌رغم دادن تلفات گسترده فوق دست از مبارزه‌جویی نمی‌شویند و تا زمانی که دولت هند نپذیرد یک رفراندوم آزاد و واقعی با نظارت و مشارکت سازمان ملل در منطقه برگزار کند، آرام نخواهند گرفت. این عرصه‌ای است که براساس شواهد قدیم و جدید هرگز با آرامش همسو نشده و دخالت‌های پاکستان در این قضیه به سبب ارتباطات اقلیمی و فرهنگی گذشته و امروزش با کشمیر نیز نه تنها یک اثر درمانبخش نداشته بلکه بر شدت حساسیت‌ها و عمق تنش‌های سیاسی افزوده است.

 پاکستان در جدیدترین اقدامش 22 نماینده ویژه را راهی نقاط سوق‌الجیشی دنیا و دولت‌های ذی نفوذ جهان کرده تا با افزایش اهرم‌های فشار روی هند از کشتار کشمیری‌ها جلوگیری کند. چیزی که فقط در ترسیم سیاستگذاری‌ها و تعیین نوع مبارزه‌جویی هندی‌ها با اهالی کشمیر مؤثر واقع خواهد شد وگرنه اصل رویارویی را هرگز جمع و نقض نخواهد کرد.




۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن