تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819186911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش کوچکترین نوزاد دنیا برای زندگی +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: کوچکترین نوزاد دنیا به نام «امیلیا گرابارژیک» که حدود ۲۲۶ گرم وزن و ۲۲ سانتی‌متر طول دارد، در حال تلاش برای زنده ماندن است.



به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، کودکی که ۹ ماه پیش در ویت، غرب آلمان، به دنیا آمد و در زمان تولد، تمام کف پای او حدوداً به اندازه یک ناخن انگشت و تمام وزنش تقریباً به اندازه یک فلفل بود، اکنون با لقبی که پزشکان به او داده‌اند ( جنگنده بند انگشتی )، درمانگران و مراقبانش را از مبارزه برای زندگی شگفت‌زده کرده است. «امیلیا گرابارژیک» بتازگی به وزنی سالم برای کودکان تازه‌به‌دنیاآمده رسیده اما بنا بر گزارش‌ها، همچنان سبک‌ترین نوزادی است که در حال تلاش برای زنده ماندن است. رکورد قبلی متعلق به «رامیسه رحمان» بود که مادرش در هفته ۲۵ حاملگی او را در مرکز پزشکی دانشگاه لویولای شیکاگو به دنیا آورد و ۸ اینچ (حدود ۲۰ سانتی‌متر) قد و ۸/۶ اونس (حدود ۲۴۳ گرم) وزن داشت. دکتر «بهمن غروی»، رئیس کلینیک «چیلدرن اند یوث» در بیمارستان سنت ماری آلمان گفت: «زنده ماندن امیلیا پدیده‌ای معجزه‌آساست که تلاش مشترک پزشکان و جراحان، و همچنین تلاش خود امیلیا آن را ممکن کرده است.».

وی افزود: «کودکانی با وزن ۱۴ اونس (حدود ۳۹۶ گرم) بندرت زنده می‌مانند و باید به امیلیا برای تلاشی که به قصد نجات و بقا از خود نشان داده تبریک گفت. او براستی مبارزی کوچک است». این دختر کم‌وزن و کوچک‌اندام در هفته ۲۶ بارداری و از طریق سزارین چشم به جهان گشوده است و پدر و مادرش، لوکاس و سابین، گفته‌اند که نمی‌دانند چقدر شانس نجات و زندگی برای فرزندشان وجود دارد.



دکتر غروی توضیح داد که در ابتدا پرستاران با پنبه آغشته به آب قند و لوله‌ای کوچک او را تغذیه می‌کردند اما یک عمل جراحی کوچک هم وقتی روی او انجام گرفت که وزنش به ۱۲ اونس (حدود ۳۴۰ گرم) رسید. وی اضافه کرد: ممکن است که چنین مواردی در آینده به بیش‌فعالی و مشکلاتی در یادگیری منجر شود اما خوشبختانه تاکنون هیچ نشانه‌ای از ناتوانی جدی و خاصی در امیلیا دیده نشده است.




شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 19:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن