تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816433078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمقالهجمهوری اسلامی: جستجوی موفقیت در برخورد حذفی!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سرمقاله"جمهوری اسلامی": جستجوی موفقیت در برخورد حذفی!
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

با اینکه بیش از هشت ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده، تکاپوها برای برنده شدن در این انتخابات از هم اکنون درحال اوج گرفتن است. اینکه جناح‌های سیاسی و احزاب، کاری کنند که نظرها به انتخابات جلب شود و مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای آماده شوند، بسیار خوب است ولی هنگامی که این فعالیت‌ها به مشاجرات کشیده می‌شود و رقبای سیاسی تلاش می‌کنند همدیگر را بی‌اعتبار کنند، قطعاً چنین اقداماتی برای کشور و حتی برای انتخابات نیز منفی و زیانبار است.

هر اقدامی برای تبلیغ خود و جلب نظر مردم به حزب و گروه و جناح و فرد مورد نظر خود باید با هدف بالا بردن اعتبار خود و اعتبار نظام باشد. این هدف، هنگامی محقق می‌شود که اقدامات تبلیغاتی با جهت‌گیری مثبت انجام شود نه منفی. وقتی یک حزب یا جناح سیاسی درصدد نفی دیگری بر می‌آید، این اقدام منجر به بی‌اعتبار شدن آن دیگری خواهد شد و طبعاً رقیب نیز به فکر ضربه زدن می‌افتد و درصدد بی‌اعتبار ساختن طرف مقابل بر می‌آید. نتیجه این می‌شود که طرفین نزد مردم بی‌اعتبار می‌شوند و هر دو از چشم مردم می‌افتند و این وضعیت برای مجموعه فعالان سیاسی کشور یک خطر بزرگ است.

خطرناک‌تر اینکه وقتی مردم با بی‌اعتباری فعالان سیاسی کشور مواجه می‌شوند، در جمع‌بندی اوضاع سیاسی و مدیریتی کشور اعتمادشان به اصل نظام خدشه‌دار می‌شود. در یک نظام حکومتی موفق، جناح‌ها و احزاب و فعالان سیاسی در عین حال که با همدیگر رقابت می‌کنند، باید طوری عمل کنند که تمام اقداماتشان موجب افزایش اعتماد مردم به نظام شود. در اینصورت است که نظام حکومتی پشتوانه مردمی خود را حفظ خواهد کرد و اعتمادها به نظام هر روز بیشتر می‌شود.

مسئولان کشور ما افتخار می‌کنند که حضور مردم در انتخابات بالای 60درصد است. اگر این حضور را با سایر کشورها حتی آنها که مدعی آزادی و دموکراسی هستند مقایسه کنیم، قابل افتخار کردن و بالیدن است ولی برای یک نظام اسلامی و انقلابی با سوابق درخشان فداکاری‌های مردم در اصل صحنه‌های انقلاب و در عرصه‌های دفاع مقدس و مقابله با تحریم‌های ظالمانه و فشارهای دائمی قدرت‌های سلطه‌گر، این میزان مشارکت مردمی نباید قانع کننده و قابل قبول دانسته شود. در اولین حضور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پای صندوق‌های رای که برای تغییر نظام حکومتی صورت گرفت و در انتخابات‌های سال‌های دهه اول عمر نظام جمهوری اسلامی درصد کسانی که پای صندوق‌های آراء حاضر می‌شدند بسیار بالاتر از انتخابات‌های اخیر بود. ما هنگامی می‌توانیم به حضور مردم افتخار کنیم که این حضور همواره بیش از گذشته باشد. به عبارت روشن‌تر، ما باید امروز خودمان را با دیروزمان مقایسه کنیم تا معلوم شود در چه وضعیتی قرار داریم نه اینکه در مقایسه با دیگران برای خودمان افتخارآفرینی کنیم.

در پاسخ به این سوال که چرا میزان مشارکت مردم در انتخابات نسبت به گذشته کاهش یافته، باید اعتراف کنیم که دو عامل در این کاهش موثر بودند؛ یکی عملکرد مسئولین و دیگری روش‌های منفی و تخریبی تبلیغاتی فعالان سیاسی و احزاب و جناح‌ها. در تعیین سهم هر یک از این دو عامل نیز تردیدی نیست که عامل دوم یعنی منازعات احزاب و جناح‌ها و فعالان سیاسی سهم بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد و برای حل این مشکل، لازم است همه در روش‌های تبلیغاتی خود تجدیدنظر نمایند.

این تجدیدنظر به معنای نفی انتقاد جناح‌ها از همدیگر و یا از مسئولین دولتی نیست، بلکه تاکیدی است بر اینکه جناح‌ها و احزاب و فعالان سیاسی در نقد همدیگر از چارچوب انصاف و ضوابط اخلاقی و معیارهای اسلامی خارج نشوند. اگر این چارچوب و ضوابط و معیارها رعایت شوند، فعالیت‌های تبلیغاتی رقبای سیاسی نه تنها اشکالی ندارد بلکه بسیار لازم و مفید نیز خواهد بود و به افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های انتخاباتی و تقویت همیشگی پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی منجر خواهد شد.

این روزها طرفین رقابت سیاسی، با توسل به دو مستمسک تلاش می‌کنند همدیگر را بی‌اعتبار کنند. یکی فیش‌های نجومی را بهانه قرار داده و دیگری تملک‌های غیرمتعارف در شهرداری تهران را. تردیدی نیست که به این هر دو موضوع باید رسیدگی شود و مراجع ذیصلاح باید با هر کس که در این دو موضوع تخلف کرده است برخورد قانونی کنند. کسانی که در این دو موضوع اطلاعاتی دارند نیز باید اطلاعات خود را در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهند تا این رسیدگی‌ها با قوت بیشتر انجام شود. راه صحیح برخورد با این مفاسد اینست، نه تبلیغات پرحجم جناح‌ها علیه همدیگر و به رخ کشیدن نقاط ضعف و نادیده گرفتن نقاط مثبتی که قطعاً در هر دو طرف وجود دارد. تفاوت این دو روش اینست که روش دوم موجب دلسردی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به طرفین می‌شود و بیگانگان و دشمنان را تغذیه تبلیغاتی می‌کند ولی روش اول نه تنها دلسردی و بی‌اعتمادی ایجاد نمی‌کند بلکه اعتماد مردم به کارائی نظام جمهوری اسلامی را بالا می‌برد، دشمن را ناامید می‌کند و به سالم سازی مجموعه کارگزاران نظام منجر می‌شود.

کسانی که منافع ملی و مصالح نظام اسلامی را بر منافع زودگذر خود و حزب و جناح خود ترجیح می‌دهند، قطعاً روش اول را انتخاب می‌کنند و مردم نیز نشان داده‌اند که همین روش را می‌پسندند. در انتخابات هم همین روش جواب می‌دهد. بنابر این، فعالان سیاسی حتی اگر فقط به منافع خود در انتخابات فکر کنند نیز نباید به حربه نفی و تخریب متوسل شوند و باید این واقعیت را درک کنند که موفقیت را نمی‌توانند در برخورد منفی و حذفی جستجو کنند.


تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 10 September 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن