تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1817065327
قصهای در پس قصهی The Witcher 3: Wild Hunt
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
"به قلم Blake Hester از وبسایت Gameinformer" اساسا هر اشارهای به بازی The Witcher 3: Wild Hunt که میشود، اولین چیزی که مورد توجه قرار میگیرد بزرگیِ آن است، چه در رابطه با داستان و چه دنیای اثر. اسکریپت این بازی تقریبا 450،000 کلمه است. متون درون بازی نیز (کتاب ها، مشخصات موجودات و دشمنان و غیره) بالغ بر 250،000 کلمه می شود. با ترکیب تمام جزییات و قسمتهای مختلف بازی، 36 پایان مختلف با حالات متفاوت وجود خواهد داشت. خط اصلی داستانی و مراحل جانبی هر کدام حدود 50 ساعت محتوا دارند (البته اگر با عجله بازی را تمام کنید!). به راحتی میتوان تا 200 ساعت مفید "ویچر 3" را بازی کرد. دو افزونه (DLC) داستانیِ بازی در مجموع 50 ساعت دیگر نیز به این محتوا اضافه میکنند. نویسنده بازی خانم کارولینا استاچیرا (Karolina Stachyra) میگوید که این وسعت و عظمت از ابتدا برنامه ریزی شده بوده است. همیشه قرار بر این بوده که نقشه بازی بسیار وسیع و به صورت دنیای باز و آزاد (Open Wolrd) باشد. ما اخیرا با او در رابطه با داستان بازی صحبت کردهایم، این که چگونه استودیوی CD Project Red چنین روایت داستانیِ عظیمی را طراحی کرده است، و این که بعد از پایانِ قصهی قهرمان بازی گرالت (Geralt) آیندهی این استودیو چه خواهد بود.
یک دنیای خاکستری، اما با طراحی درست منبع اصلی الهام برای ساخت ویچر 3 به شکل بسیار جالبی نزدیک به میهن سازندگانش است. وقتی که ما پرسیدیم دقیقا چه چیزی ریشهی ساخت یک "بازی ویچر" است، او پیش از هر چیز به نقل قولی از آلن مور (Alen Moore) نویسنده کامیک بوکی اشاره می کند: "هنرمندان از دروغ برای روایت حقیقت استفاده میکنند!" "ما داستانهایی خیالی را روایت میکنیم، اما این قصهها کاملا مربوط به خود ما هستند، در مورد جامعهی ما و مشکلات زندگی ما." او میگوید: "این داستانها حکایت عشقهای ماندگار را روایت میکنند، حکایت نفرت، شهوت، حسادت، نژاد پرستی، مشکلات اجتماعی و خشونت و قتل. در این میان گرالت در هیچ کدام از این جبهه ها نیست، تا زمانی که بازیکن خود این را انتخاب کند. ما هیچ چیز را به دیگران تحمیل نمیکنیم." به اعتقاد او گیمر با هر انتخاب در بازی، در حقیقت دارد به شناخت خود نزدیکتر میشود. این عناصر همیشه نقش کلیدی را داشتهاند، چه در سه گانهی ویچر و چه در کتابهای اصلی که به قلم نویسندهی لهستانی یعنی آقای ساپکوسکی (Andrzej Sapkowski) نوشته شدهاند. خانم کارولینا میگوید: "زندگی سرشار از خشونت است. دنیای ساپکوسکی خشن است، پس بازیِ ما نیز خشن است!" هرچند او اضافه میکند که این تاریکی خود گاهی باعث تولد انسانیت میشود. هرچه جهان بدتر و تاریکتر باشد، ما نیز بیشتر تلاش میکنیم تا آن را روشنتر و بهتر سازیم. در ویچر 3، استودیوی سی دی پراجکت قصد دارد تا با انتخابهایی که پیش روی ما میگذارد، سرشت خاکستریِ این دنیا را تداعی کند. همان طور که او میگوید: "کافی است تا به اخبار نگاهی بیاندازید، حتی سادهترین مشکلات و واقع نیز دارای عکس العملها و پاسخهای گوناگونی هستند. بستگی دارد چطور به آنها نگاه کنیم." این باعث شده تا هر انتخاب در بازی مشکل باشد، و معمولا نتیجه نیز در نهایت به طور دقیق همان چیزی که گیمر انتظار داشت نخواهد بود. ممکن است بازیکنان به این فکر کنند که چه چیزی برای یک خانواده بهتر است، و در نهایت سرنوشت با خود کشی پدر خانواده تمام شود. یا ممکن است گرالت به کسی پُشت کند، و عاقبت این تصمیم به ضربه خودن او از همان شخص ختم شود.
این همان سِرشت داستان ویچر است: هیچ چیز نه مطلقا سفید است و نه سیاه. همه چیز خاکستری است. هیچ چیز بنا نیست که ثابت باشد، و همه چیز میتواند با انتخابهای بازیکن تغییر کند. این باز بودنِ داستان بازی میطلبید که همه چیز از هر جهت بررسی شود، همه باید تمام تاثیرات و الهامات خود را با یکدیگر در میان میگذاشتند. او خود در این رابطه میگوید: "همه کس روی همه چیز کار میکند." او به آثاری اشاره می کند که شبیه به دنیای جسور ویچر هستند اما کمتر از عناصر معمول در ادبیات و فرهنگ لهستانی بهره میبرند، آثاری مانند بازی تاج و تخت (Game of Thrones). برای مثال میتوان به یک مراسم سنتیِ اسلاو به نام Dziady اشاره کرد، که بعدها با نام مراسم مسیحیِ زادوسکی (Zaduszki) رنگ و بوی لهستانی به خود میگیرد که طی آن برای مردگان خیرات داده میشود. همچنین قسمتهایی از شعر Miedzy nami nic nie było متعلق به شاعر لهستانی آدام آسنیک (Adam Asnyk) نیز در افزونهی Hearts of Stone توسط برادران Olgierd خوانده میشود. او میگوید: "ما فکر کردیم که واقعا عالی خواهد بود اگر نسل جوانتر و همین طور مردمان دیگر ملتها نیز بتوانند نگاهی به این بازی داشته باشند، اما به یک طریق امروزیتر و دسترس پذیرتر." ایدههای دیگر در بازی از گفت و گو های ساده و روزمرهی اعضای استودیو برخواستهاند. "خیلی از کویستها اینگونه خلق شدند که مثلا کسی ناگهان میگفت اگر فلان کار را در بازی میکردیم واقعا جالب میشد!" در واقع، یکی از بزرگترین قسمتهای بازی همین گونه شکل گرفت: Gwent یا همان کارت بازیِ معروف ویچر. تمام این ایده در یک آخر هفته پرداخت و طراحی شد و به یکی از فعالیتهای جانبی و جذاب بازی تبدیل گشت. حتی قرار است که یک بازیِ جداگانه تحت همین ایده عرضه شود. بعد از بررسی ریشههای اصلی و منابع الهام بازی، قدم بعدی سازندگان این بود که این دنیای بزرگ را به درستی و با کیفیتِ بالا به مرحله طراحی و ساخت برسانند.
اسب سخن گو، ساخت ماموریت های به یاد ماندنی تا قبل از نسخه وایلد هانت، استودیوی سی دی پراجکت هرگز یک بازیِ تماما جهان باز نساخته بود، خصوصا با این عظمت و وسعت. اما آنها برای ساختن این دنیای بزرگ یک قانون محوری داشتند: همه چیز در این دنیا باید معنا میداشت. "هر مرحله و هر ماموریت میباید که روی بازیکن تاثیر میگذاشت."خانم کارولینا اضافه میکند: "ما با هر گونه Fetch Quest (ماموریتهایی که طی آن باید مانند یک حمال به دنبال نخود سیاه گشت) مخالف بودیم، چرا که این گونه ماموریتها هیچ چیزی به بازی اضافه نمیکنند. تنها فلسفهی وجودیِ آنها این است که شکافها و فضاهای خالیِ میانِ مراحل اصلی را پُر کنند و این واقعا بی معناست!" در آغار هر مرحله، سی دی پراجکت پایه و اساس ماموریت را در چند خط مینویسد که در حقیقت همه چیز پیرامونِ آن تعریف میشود و شکل میگیرد. سپس عناصر دیگر بر اساسِ آن به ماموریت اضافه میشوند تا یک مرحلهی درست و کامل شکل بگیرد. "وقتی که یک طرح پیچیده و بغرنج از یک مرحله در اختیار داریم، از چندین و چند جهت آن را بررسی میکنیم. گاهی چیزها را از پایین به بالا نگاه کرده و سعی میکنیم با تغییر برخی جزییات، ترکیبهای پیچیدهتری بسازیم. مثلا میگوییم "برایم جالب است بدانم که اگر روچ (Roach نام هر اسبی که گرالت را همراهی کند) میتوانست حرف بزند چه میگفت!" گاهی نیز همه چیز را از بالا به پایین نگاه میکنیم و مورد تجزیه قرار میدهیم، مثلا با خود میگوییم " آیا واقعا خوب است که این بخش از سرزمین با قصههای افسانهای اش را این گونه بسازیم؟!" هر دوی این مثالها را می توان در افزونهی Blood & Wine دید. بازی در دنیای ارواح و افسانه می گذرد، جایی که گرگ بزرگش یک الکلی است و رپونزل (Rapunzel ) خود را با گیسوان خویش دار زده است.
در عنوانی که تعداد و حجم مراحل اصلی و جانبی آن تقریبا برابر است، تک تک مراحل فرعی باید به خوبیِ مراحل اصلی میبودند، چه ماموریتهای خشن و دشوار و چه مراحل ساده و سبُک. سی دی پراجکت زمان بسیاری صرف بررسی راههای مختلف در برخورد کردن با هر ماموریت جانبی در بازی کرد. اما همچنین آنها اطمینان حاصل کردند که بازیکن هرگز رسالت اصلی گرالت را فراموش نکند، و آن رسالت چیزی نیست جز یافتنِ سیری (Ciri). برای ایجاد تعادل نسبت به جنبههای خشن و بی رحمِ بازی، که در اغلب مراحل اصلی حضور دارند، مراحل جانبی اغلب دارای ابعادی از طنز و شوخ طبعی بودند و گرالت را، که عموما انسان خوددار و درون گرایی است، وادار میکردند که از دایره محدود خود بیرون بیاید و تجارب گستردهتری داشته باشد. طی این ماموریت ها گرالت میرقصد، مینوشد، بازی گوشی می کند، ماسکهای مضحک و لباسهای زنانه میپوشد و سبُک سَری میکند. اینها به بازیکن کمک میکنند که گاهی میان آن همه خشونت و تبعیض و کشتار و فشارهای سیاسی و اجتماعی، کمی آرام بگیرد و نفسی بکشد. خانم کارولینا در این باره میگوید: "ما چیزهایی مانند این را بسیار دوست داریم، چرا که ساختار شکن هستند و کمک میکنند تا بازی از یکنواختی در بیاید." سی دی پراجکت همچنین به روایت داستان به صورت غیر مستقیم و از طریق فضاسازی نیز تکیهی زیادی کرده است. مانند پیکر سربازانی که در گوشه و کنار جادهها آرمیدهاند، شمعهایی که کلبهی جادوگرانِ مرداب (Crones of the Croockback Bog) و بچههایی که در اطراف دیگ جوشان بانوان جنگل (The Ladies of the Woods) بازیگوشی میکنند. "سمبولیسم، نمادگرایی و بازی کردن با معانیِ ضمنی و ذهنی برای ما بسیار مهم است و همیشه از آن ها برای ایجاد حس در مخاطب استفاده می کنیم." دنیای اثر که ساخته شد، باید اطمینان حاصل کرد که نتیجهی کار باور پذیر باشد و بتوان در آن غرق شد، و صد البته باید که کامل و درست پرداخت شود. سی دی پراجکت هرگز چیزی را ساده و سرسری نمیگیرد. "در دنیای بزرگی مانند ویچر، این که بتوان خود را در عالَم اثر غرق کرد نقشی اساسی دارد، شما هرگز خود را درگیر دنیایی نمیکنید که آن را باور ندارید." این موضوع در رابطه با عواقب هر انتخاب در بازی نیز صادق است. خانم کارولینا میگوید که به نظر او، این که شما بتوانید یک قسمت از بازی را دوباره Load کنید و عواقب انتخابهای مختلف را ببنید، به شدت "نقش آفرینی" بودنِ بازی را زیر سوال میبرد.
در رابطه با انتخابها و عواقب آنها در ویچر 3، او توضیح میدهد که: "باید اجازه داد تا بازیکن واقعا سرشت و جوهرهی یک اثر نقش آفرینی را تجربه و درک کند. این یکی از با ارزشترین جنبههای کار ماست. حتی اگر با یک شخصیت از پیش طراحی شده بازی کنید، باز هم گرالتِ من با گرالتِ شما متفاوت خواهد بود." اما همچنان که جلوتر میرویم، یک سوال اساسی مطرح میشود: چگونه سی دی پراجکت چنین از پس کیفیتِ بازی برآمده است؟ چطور توانسته است یک داستان بسیار طولانی و غنی بسازد که بتواند دهها ساعت سرگرممان کند؟ و همچنان معنادار و درست هم باشد و انسجام خود را از دست ندهد؟ برای سی دی پراجکت، ارتباط و آزمایش کلید اساسی است. "ما هیچ پشتوانه و ابزار اختصاصی و ویژهای برای سازماندهیِ و حفظ انسجام داستان نداریم." خانم کالرولینا ادامه میدهد: "ما با یکدیگر مرتب صحبت میکنیم، آن قدر گفت و گو میکنیم تا به یک جمعبندی درست از هر بخش از داستان برسیم. تقریبا تمام ما میدانیم که در هر شرایطی دیگری چه خواهد کرد و چه خواهد گفت. ما یاد گرفتهایم که روی این حقیقت تکیه زیادی داشته باشیم." "هر قسمت از بازی، به معنای واقعی کلمه صدها باز توسط کارگردانِ ما آقای توماسکیِویچ (Konrad Tomaszkiewicz) و همین طور آدام بادووسکی (Adam Badowski) رییس استودیو آزمایش و تجربه شده است. این روند البته شامل دیگر سران استودیو نیز میشود. اگر آنها با نتیجه کار موافق نمیبودند، از ما میخواستند که تغییرش دهیم." اگر چیزی کارکرد درست نداشته باشد، باید از بازی حذف شود. محور قرار دادنِ "کیفیت" در نهایت باعث ساخت عنوانی شد که تحسین جهانیان را برانگیخت. ویچر 3 تنها در شش هفته اول عرضهاش شش میلیون نسخه فروخت و بیش از 800 جایزه کسب کرد که بالغ بر 250 تای آنها عنوان GOTY (بهترین بازی سال) از مراجع معتبری مانند گیم اینفورمر بود. در ماه مارس 2016 سی دی پراجکت اعلام کرد که این بازی بیش از ده میلیون نسخه فروخته است. اما حتی با این همه فروش و موفقیت و اعداد و ارقام خیره کننده و تحسین جهانی، باز هم سازندگانِ بازی آن را رها نکردند. آنها طی سال اخیر دو افزونهی داستانی دیگر به بازی اضافه کردند که هر دو نیز دوباره مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.Heart of Stone و Blood and Wine ساخته شد، زیرا از نظر خانم کارولینا "هنوز هم داستانهای زیادی برای گفتن وجود داشت." او میگوید: "بسیاری از داستانها و ایدههایی که در نسخه اصلی بازی لحاظ نشدهاند، در نهایت در قالب این دو افزونه عرضه شدند." دومینِ آنها یعنی Blood and Wine از چندین جنبه درخورد توجه ویژه است. جهانی که به خودیِ خود چنین عظیم بود، یک سرزمین بزرگ دیگر نیز به آن اضافه شد: توسیِنت (Toussaint). همچنین برخی مشکلات رابط کاربری بازی و منوها (UI) نیز مورد توجه قرار گرفت و مکانیکهای تازهای نیز به بازی اضافه شد. اما فراتر از همهی اینها، Blood and Wine یک وداع با شخصیتِ پرچم دار سی دی پراجکت بود: گرالت از سرزمین ریویا.
وداع با گرگ سفید و حرکت به سوی آینده ویچر 3: وایلد هانت یک موفقیت غیر قابل انکار برای یک استودیوی مستقل است، یک نقطهی اوج برای تقریبا یک دهه داستان سرایی از ماجراجوییها و زندگیِ شخصی گرالت طی سه نسخه از بازی. اما حالا وقت آن رسیده که سی دی پراجکت رو به جلو قدم بردارد. آنها وداعشان را با گذشته کردند و حال چشمهایشان خیره به آینده است. اثر بعدی آنها، Cyberpunk 2077 با الهام از نقش آفرینیِ Cyberpunk 2020 در حال ساخت است. هرچند هنوز اطلاعاتِ زیادی از این عنوان در دست نیست، اما حسابی برای خودش سر و صدا کرده است، خصوصا بعد از طلوع شاهکاری چون وایلد هانت. "این یک تجربهی تلخ و شیرین برای ما بود. از یک طرف ما برای زمان بسیاری با گرالت بودهایم، برخی از ما تا ابد با او خواهند بود. ما با هم رشد کردیم و از یک استودیوی کوچک در لهستان تبدیل به چیزی شدیم که اکنون میبینید. و تا وقتی که جمع ما در میان است، گرالت همیشه نقطه مرکزیِ تمام ما بوده است." هنوز درست نمیدانیم که آینده برای این استودیو چه چیزهایی در سر دارد. اما آن چه که تا بحال به دست آورده اند بسیار متاثر کننده، جاه طلبانه و شگفت انگیز است. با تمام اینها اکنون وقت آن رسیده که سی دی پراجکت پای را از گرالت و سهگانه اش نیز فراتر بگذارد. "وجه احساسی وجود ما میخواهد که چیزهای جدیدتری را کاوش کند، دنیایی کاملا متفاوت، و سایبرپانک دقیقا چیزی بود که میخواستیم."
او معتقد است که چیزی به اسم پایان خوب و پایان بد وجود ندارد. "تنها پایانِ خود شماست که وجود دارد." هرچند که این باور به نوعی در بازی قابل لمس است، اما تداعیِ کامل آن را می توان در خود تیم سازندهاش دید، استودیویی که توانی بیش از تن دادن به سرنوشت دارد، استودیویی که گویی میخواهد گیمرها نیز این گونه باشند، و آیندهشان را خودشان بسازند. ترجمه: ایرج لطیفی
19 شهريور 1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]
صفحات پیشنهادی
دانلود فیلم The Huntsman Winters War 2016
The Huntsman Winters War Bluray Web-DL 720p 2016 Mkv x264 x265 نام فیلم The Huntsman Winter’s War – شکارچی جنگ زمستانی سال انتشار ۲۰۱۶ ژانر اکشن ماجراجویی درام مدت زمان ۱۱۳دقیقه مدت زمان سانسورشده ۲دقیقه و ۱۸ثانیه کیفیت Web-DL 720p Web-DL 1080p Weپیمان معادی در فصل دوم The Night Of
وبسایت سینما سینما سریال The Night Of با بازى پیمان معادى بازیگر بین المللى و گزیده کار سینماى ایران طورى مورد استقبال مخاطبان بین المللى و آمریکایى قرار گرفته که سازندگان این مینى سریال ٨ قسمتى در حال مذاکراتى راجع به ساخت فصل دوم ان هستند این مینى سریال با رتبه بالاى ٩The Legend of Zelda بهترین بازی شد
وب سایت تک شات مراسم اهدای جوایز بهترین عناوین Gamescom 2016 روز گذشته در آلمان برگزار شد مراسمی که بازی های متنوعی در دسته بندی های مختلف در آن حضور داشتند و در مجموع 73 بازی و محصول توسط انجمن داوران این رویداد برگزیده شدند برای شروع سراغ عناوین غیرقابل بازی درThe Elder Scrolls 5: Skyrim Remastered – ای بی گیمز از Lore Pack رونمایی کرد - سایت خبری تحلیلی بازی های کامپی
ای بی گیمز استرالیا Lore Pack نسخه ی بازسازی شده ی The Elder Scrolls 5 Skyrim را معرفی کرده که بسته ای خاص برای طرفداران این بازی است در ادامه همراه گیمفا باشید تا از جزئیات بیشتری آگاهی یابید Lore Pack این عنوان انحصاری خود ای بی گیمز استرالیاست و فقط برای کنسول های نسل هشتدانلود بازی Battlezone 98 Redux The Red Odyssey برای PC
بازی Battlezone 98 Redux The Red Odyssey در سبک اکشن و استراتژیک می باشد که توسط استودیو Big Boat Interactive طراحی شده است این بازی در گذشته منتشر شده بود اما اکنون نسخه بازسازی شده آن بوسیله استودیو مذکور برای کاربران این بازی ارائه شده است وقایع بازی در سال ۱۹۸۰ رخ می دهدحرکت روی خط قرمز با قصهای دراماتیک
نزدیک به دو دهه پیش اصغر فرهادی در یک اپیزود از مجموعه داستان یک شهر به ایدز و یکی از راههای انتقال ویروس این بیماری پرداخت و حالا برادرش سعید فرهادی در یک سریال نسبتا بلند از زاویهای تازهتر و به شکلی جامعتر به این بیماری پرداخته و تبعات آن را در قالب قصههای موازی روایت کدانلود قسمت 3 فصل 1 سریال The Night Of S01E03 2016
The Night Of Season 1 HDTV 2016 Mkv x264 x265 |قسمت به پست اضافه شد| نام سریال The Night Of Season 1 – فصل اول سریال شبی که… ژانر جنایی درام سال انتشار ۲۰۱۶ مدت زمان به طور میانگین هر قسمت ۷۸ دقیقه حجم به طور میانگین هر قسمت ۷۴۰ ۳۶۰ مگابایت کیفیت HDTV 720p H«خرگیوش» در حال صداگذاری است/ قصهای طنز از زندگی سه جوان
حبیب اسماعیلی در گفتگو با مهر خرگیوش در حال صداگذاری است قصهای طنز از زندگی سه جوان شناسهٔ خبر 3746656 - سهشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸ ۴۳ هنر > سینمای ایران jwplayer display inline-block; حبیب اسماعیلی با اعلام اینکه فیلم سینمایی خرگیوش در مرحله صداگذاری و جلوههای ودانلود بازی اکشن شکارچی سیاه چال Dungeon Hunter 5 اندروید
Dungeon Hunter 5 بازی مهیج و زیبایی می باشد که شما را در دل فانتزی خود غرق خواهد کرد و کاربران این بازی می توانند تا با جهان ویران شده ای روبرو شده و در مقابل تهاجم شیاطین و ارواح قرار بگیرند شما در این بازی می بایستی با استفاده از شمشیر ویژه ای که پیدا خواهید کرد به دشمنان حملهبازیگر شخصیت الی در The Last of Us به بازگشت برای ساخت ادامه بازی علاقه مند است - سایت خبری تحلیلی بازی های کا
The Last of Us پایان مبهمی برای الی و جوئل دو شخصیت اصلی بازی بود که برای بسیاری از مردم مشخص نشد ساخت نسخه بعدی بازی می تواند ادامه ای بر پایان آن باشد یا اینکه به طور کلی یک داستان اصل و جدید خلق می شود سایت گیم اسپات توانست بااشلی جانسون بازیگر شخصیت الی در The Last of Us-
علم و فناوری
پربازدیدترینها