تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834720651
بازاریابی شبکهای و اعتماد به نفس «کوئیلو» ای
واضح آرشیو وب فارسی:الف: بازاریابی شبکهای و اعتماد به نفس «کوئیلو» ای
محمد جعفری*
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
بازاریابی شبکهای به سرعت در حال تبدیل شدن به یک معضل اقتصادی و فرهنگی در ایران است. علی رغم ابهام و تردید برخی از اقتصاددانها در سودمندی این روش برای اقتصاد ایران و همچنین حکم تحریم آن از سوی برخی مراجع عظام تقلید از جمله آیت الله وحید خراسانی و آیت الله مکارم شیرازی شاهد رشد قارچ گونه فعالیت این نوع شرکتها هستیم. اخیراً دانشگاه جامع علمی کابردی نیز به یکی از این شرکتها مجوز تأسیس دانشگاه و تدریس آکادمیک دروس مرتبط با این کسب و کار را داده است. با توجه به آنکه گرفتن مجوزهای اینچنین برای مردم عادی و حتی بنگاههای اقتصادی معمولی قابل تصور و دستیابی نیست، مقابله با آفات و مضرات این پدیده اقتصاد برانداز نیز از نظارت و اقدام و عمل انقلابی مسئولان را طلب میکند.در قسمت نخست به دو آفت جدی بازاریابی شبکهای اشاره شد. یکی اقتصادی و دیگری اجتماعی. باتوجه به نظرات کاربران در این خصوص باید گفت که هدف از تشریح و بیان مسائل و مشکلات موجود در ارتباط با این روش کسب و کار تنها هشدار برای کسانی است که احیاناً وارد آن شدهاند و یا قصد دارند در آینده وارد شوند و یا در عضویت و عدم عضویت تردید دارند. از این رو باید آگاه بود که در مسیر اهداف بازاریابی شبکهای چه هزینههایی پرداخت میشود و علاقه مندان به این راه بهتر است با علمِ به این هزینهها و خطرات به مسیرشان ادامه دهند تا اگر پرداختن این هزینهها برایشان مهم است تأمل کنند و تصمیمی بگیرند که برای سرمایهشان بهتر باشد.در ادامه بحث «بازاریابی شبکهای» به بررسی ریشه فلسفی یکی از مهمترین استراتژیهای این نوع کسب و کار یعنی القای «اعتماد به نفس» میپردازیم. شوکی که به نتورکر ها در بدو ورود به شرکتهای بازاریابی داده میشود، آنها را با دنیای جدیدی از اهداف و چشم انداز های رؤیایی مواجه میسازد که تا پیش از این یا برای افراد مطرح نبوده و یا دست نیافتنی تلقی میشده است و این طور القا میشود که با تمرکز، تکرار زبانی و خوش بینی حداکثری به آن خواهند رسید. این کار با تصویر سازی رؤیایی از کسب درآمد بهمراه ضرب و تقسیم اعدادِ نسل و زیر مجموعهی فرضی و پورسانتهای شرکت با پلن های ساده و پیچیده و همزمان تحقیر جایگاه فعلی اقتصادی فرد پرزنت شده و دیگر مشاغل رایج در بازار کسب و کار، او را آماده فعالیت در شبکه بازاریابها میسازد. در ادامه نیز در کلاسهای آموزشی با استفاده از تکنیکهای مختلف روانشناسی مثل تکرار، تهییج، بازنمایی و القاء عبارت «من میتوانم!»، آتش آرمانگرایی غیر واقع بین افراد داغ نگه داشته میشود.«اعتماد به نفس» خوب «اعتماد به نفس» بد؛این سؤال پیش میآید که این روش چه اشکالی دارد؟ یک فرد میتواند از این طریق به اهدافش دست پیدا کند و از زندگی و رفاه بهتری برخوردار شود. در پاسخ باید بگوییم درست است! قدرت اعتماد به نفس در رسیدن به اهداف، تأیید شده است و کسی نمیتواند منکر آن شود. کما اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز بر پایه اعتماد به نفس و با دستان خالی مردی از قم شکل گرفت و سرانجام حکومت پرقدرت پهلوی را سرنگون کرد. اسلام نیز بر وجود نیروی قوی به نام «نفس» صحه میگذارد. امام صادق علیهالسلام میگوید: «اگر نفس و نیت انسان قوی شود بدن در انجام امور ناتوانی ندارد» ؛ اما نکته اینجاست که اعتماد به «نفس رحمانی» بسیار متفاوت از اعتماد به «نفس خودبرتربین» است؛ به عبارت دیگر در القای توانایی به نفس و رسیدن به اهداف مادی (فقط برای خود) به شیوه آنچه در «بازاریابی شبکهای» بر آن تکیه میشود و برگرفته از روشهای تربیت نفس پائولو کوئیلو، آنتونی رابینز و برتراندر راسل است، اعتبار و اصالت به خود فرد و منافع مادی او نسبت داده میشود. به عنوان مثال فلسفه اخلاق راسل حکم میکند که تا وقتی منافع مادی ما در گرو منافع مادی دیگران است باید به حقوق آنها احترام بگذاریم. این فلسفه در حال حاضر کاربردیترین منطق در نظام سرمایه داری است. از این رو است که افراد ضعیف در نظام سرمایه داری به جهت گره خوردن معیشت روزانهشان با سرمایهی سرمایه دار، مجبور به اطاعت و بندگی آنها هستند و تا زمانی محترم شمرده میشوند که مصرف کننده کالای سرمایه دار و یا خدمتگذار آن باشند.در حالی که در تربیت اسلامی، نفس انسان به خودی خود اصالتی ندارد و وسیلهای است برای رشد و ارتقای انسان برای اتکال به منبع لایزال قدرت مافوق بشر یعنی خدا. از این رو است که در تربیت اسلامی توصیه شده برای نزدیک شدن به خدا صدقه دهید یا انفاق کنید؛ اما برعکس در تربیت راسلی کمک به دیگران اگر در راستای منافع مادی نباشد کار عبس و بیهوده است؛ به عبارت دیگر «اعتماد به نفس» در روش کوئیلویی ابزاری است برای رسیدن به اهداف مادی، اما در روش تربیت اسلامی اعتماد به رب روشی است برای دستیابی به بهرهی مادی با هدف انجام تکلیف الهی که جامعهای ثروتمند بسازد نه فرد ثروتمند. اعتماد به نفس در بازاریابی شبکهای فرد مرکز است و اعتماد به رب الهی جامعه محور. یکی منشأ اثر را قدرت نفس انسان میداند و با اتکای به آن به اهدافش میرسد و دیگری خدا را منشأ اثر میداند و با اتکال به رب ناممکنها را ممکن میسازد اما نه فقط برای مصرف خود.آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد...جامعه ایران در صورتی که اعتماد به نفس بیشتری میداشت مقهور زرق و برق فرهنگ و تمدن غرب نمیشد. چه اینکه قرنهای متمادی اروپا مقلد شرق بود؛ اما چه شد که در چند قرن ورق بازی برگشت و ما مقلد غرب شدیم؟ در این زمینه میتوان دست کم دو عامل مهم یافت که اعتماد به نفس ایرانی را تحت شعاع خود قرار داد:اول- سیستم و نظام آموزش و پرورش که از حدود ۱۰۰ سال پیش به شیوه مدارس جدید تغییر پیدا کرد و به تدریج منابع علمیِ سنتی و دینی که تا آن زمان سرآمد دانش و فناوری در ایران محسوب میشد و به خصوص در قرنهای ۴ و ۵ و ۶ و ۱۰ و ۱۱ هجری با بازآفرینی و نوآوری در عرصه علمی، دنیا را شگفت زده تکنولوژی و هنر خود کرده بود، به طوری که گوستاو لوبون در کتاب «تمدن اسلام» با جملهای معروف به این حقیقت اعتراف کرد که «تمدن کنونی اروپا و جهان مدیون علوم و تمدن مسلمانان است»، از بروزرسانی افتاد و رفته رفته از کتابهای درسی ایرانیان حذف شد و نظام ناکارآمد آن روزها متود های خارجی را برای آموزش و پرورش جایگزین نمود.دوم- روشنفکران غرب زده که به قول دکتر شریعتی به مثابه بلندگوهای مفت و مجانی غرب در کشورهای مسلمان عمل کردند. به طوریکه هر نظریه یا حتی فرضیه جدید علمی و غیر علمی که توسط یک دانشمند غربی ارائه میشد، به سرعت توسط این بلندگوهای بی جیره و مواجب زودتر از آنکه کتاب علمی آن چاپ شود و از طریق محافل علمی مورد بحث قرار بگیرد در ایران پژواک میشد. آنچنان که حسن تقی زاده از فعالان دوران مشروطه مدعی بود که برای پیشرفت باید از فرق سر تا ناخن پا فرنگی شد؛ و باز به قول دکتر شریعتی که چون خودش روشنفکر حقیقی بود بیش از همه از دست روشنفکران قشری عصبانی و برافروخته بود، ملتی که اینچنین تحقیر شود هرگز در برابر فرهنگ بیگانه از خود مقاومتی نشان نخواهد داد. این است که «کم اعتماد به نفس» های دست پرورده آموزش و پرورش جدید، حالا نیز برای کسب درآمد و ورود به بازار کار دست به دامان تکنیکهای هدفیابی، اعتماد به نفس و بازاریابی اروپایی و آمریکایی شدهاند.سخنی با مسئولاننکته اساسی اینکه، اگر آموزش و پرورش جدید نتوانسته اعتماد به نفس صحیح و کارآمد را به فرزندان ما انتقال دهد دلیلی بر ترویج و اشائه «اعتماد به نفس» به سبک «کوئیلویی، رابینزی و راسلی» نمیشود. کما اینکه در مورد آموزش مسائل جنسی نیز نمیتوان به دلیل آنکه مدارس ما آموزشهای لازم را به کودکان ندادهاند، فیلمهای مستهجن آموزشی در این خصوص را با مجوز ارشاد در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داد. در بازاریابی شبکهای نیز به بهانه کسب و کار و درآمد زایی، آموزش و ترویج فرهنگ «خود برتر بینِ» زاده فلسفه اومانیستی غرب در میان خیل عظیم فارغ التحصیلان بیکار و ناموفقان بازار سنتی که در دوران رکود و تورم به آن رو آوردهاند داده شده و از سوی مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز مجوز دریافت کرده است. این مجوزها درست است که جیب یک عده در بالای هرم را پر میکند اما به همان اندازه فرهنگ ایرانی – اسلامی را تضعیف مینماید. تا جایی که کتابهای پائولو کوئیلو، آنتونی رابینز و ... جزو پرفروشترین کتابهای سال میشوند، اما متسافانه یک کتاب یا حتی یک جزوه در شرح حدیث امام صادق (علیه السلام) درباره اعتماد به نفس توسط یک نویسنده ایرانی تألیف نمیشود. در بهترین حالت احتمالاً مسئولان در تشخیص مضرات سبک غربی اعتماد به نفس ضعیف هستند و یا نقاط قوت فرهنگ ایرانی اسلامی را نمیشناسند و در بدبینانهترین صورت، آنها نیز گرفتار همین اندیشه شدهاند و سود فردی را بر منافع جامعه ترجیح دادهاند.*«کارشناس ارشد مدیریت سیستم و بهره وری»
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]
صفحات پیشنهادی
نقش اعتماد به نفس بر کیفیت زندگی
اعتماد به نفس نقش بسزایی بر کیفیت زندگی بهبود رشد شخصیتی و عملکرد افراد دارد به گزارش باشگاه خبرنگاران امیر لطفی حقیقت روان شناس با بیان اینکه اعتماد به نفس نقش بسزایی بر کیفیت زندگی بهبود رشد شخصیتی و عملکرد فرد دارد گفت اعتماد به نفس از بعد رفتاری خودباوری فرد نسبت باعتماد به نفس را فریاد بزنیم
اعتماد به نفس را فریاد بزنیم اعتماد به نفس با خود آگهی و استفاده درست از استعداد های فردی افزایش پیدا می کند مهرنوش افشاری روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه منشاء اصلی اعتماد به نفس درون خود انسان هاست اظهار داشت اعتماد به نفس به ااستفاده از مشتریها به جای فروشندهها در بازاریابی شبکهای + فیلم
استفاده از مشتریها به جای فروشندهها در بازاریابی شبکهای فیلم بازاریابی شبکهای روشی است که در آن از مشتریها به جای فروشندهها استفاده میشود به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان بازاریابی شبکهای روشی است که در آن از مشتریها به جای فروشندهها استرکوردهای تمرینات را تکرار میکردم، روی سکوی جهانی بودم طاهریان: بعد از مشاهده استارت لیست اعتماد به نفسم را از
رکوردهای تمرینات را تکرار میکردم روی سکوی جهانی بودمطاهریان بعد از مشاهده استارت لیست اعتماد به نفسم را از دست دادم وزنهبردار دسته ۶۲ کیلوگرم کشورمان در مسابقات جهانی گفت بعد از اینکه استارت لیست اولیه مسابقات را دیدم به کلی ناامید شدم و اعتماد به نفسم را از دست دادم به گزاتراشتگن: در ادامه، اعتماد به نفسم بیشتر میشود
تراشتگن در ادامه اعتماد به نفسم بیشتر میشود مارک آندره تراشتگن که با جدایی براوو تبدیل به دروزاه بان شماره یک بارسلونا شده امشب بصورت ثابت برابر بیلبائو به میدان رفت به گزارش ورزش سه مدافعان بارسلونا در این بازی که با برتری 1-0 آبی اناری ها به اتمام رسید بارها با تراشتگنقوچاننژاد: اعتماد به نفس خوبی پیدا کردهام/ اولین بازی بعد 5 سال در هلند خیلی خوب بود - ایسنا
مهاجم ایرانی هیرنفین از شروع خوب خود در هیرنفین ابراز رضایت کرد به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف هلند رضا قوچاننژاد خرید جدید هیرنفین هلند در اولین گام برای این تیم شروع خوبی داشت و در ۶۰ دقیقه حضورش در در دیدار دوستانه برابر امن توانست دو بار گلزنی کند و نشان دهد به شرایط خواستقرار سامانههای اس-۳۰۰ در اطراف فردو اعتماد بهنفس ایران را نشان داد
کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی استقرار سامانههای اس-۳۰۰ در اطراف فردو اعتماد بهنفس ایران را نشان داد کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی گفت استقرار سامانههای اس-۳۰۰ در اطراف فردو اعتماد به نفس ایران را نشان داد به گزارش ایلنا روزنامه رژیم صهیونیستی اورشلیم پست در مصاحبهای ببایدها و نبایدهای تحقق اعتماد به نفس ملی
اعتماد به نفس ملی دایره بسیار گسترده ای را شامل می شود به نحوی که می توان آن را مربوط به باور عمومی نسبت به توان ملی برای تعریف و تحصیل اهداف ملی دانست اعتماد بنفس مبحثی فرهنگی است که می توان در دو سطح فردی و ملی آن را تعریف کرد در سطح فردی اعتماد به نفس مربوط به انطباق انتظاآیتالله علوی گرگانی مطرح کرد ضرورت دریافت نظر رهبری و مراجع درباره فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکهای
آیتالله علوی گرگانی مطرح کردضرورت دریافت نظر رهبری و مراجع درباره فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکهای یکی از مراجع تقلید گفت در درجه اول باید نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص شرکت بازاریابی شبکهای پرسیده شود و در مراحل دیگر میتوان از نظرات مراجع نیز استفاده کرد به گزارش خبرگزاری فتراشتگن: اعتماد به نفسم بیشتر خواهد شد
تراشتگن اعتماد به نفسم بیشتر خواهد شد مارک آندره تراشتگن که با جدایی براوو تبدیل به دروزاه بان شماره یک بارسلونا شده امشب به صورت ثابت برابر بیلبائو به میدان رفت به گزارش ورزش سه مدافعان بارسلونا در این بازی که با برتری 1-0 آبی اناری ها به اتمام رسید بارها با تراشتگن پاسکار-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها